بیگانگان احتمالا تا سال ۲۰۲۹ با زمین تماس بگیرید!

انتهای پیام



منبع

کیتلین راسموسن (Kaitlin Rasmussen)، اختر زیست‌شناس دانشگاه واشنگتن که در این مقاله فعالیت، می‌گوید که این تحقیق تمرین جالبی است، اما بعید است که به نتیجه برسد.

در این مطالعه از اطلاعات ارسال‌شده از زمین به کاوشگر وویجر ۱، وویجر ۲، پایونیر ۱۰، پایون ۱۱ و نیوهورایزنز استفاده می‌شود و از مکان‌هایی که ممکن است سیگنال‌های ارسال‌شده به آن‌ها منتشر شود، نقشه‌برداری شد.

شبکه ایستگاه مرکزی مجموعه‌های بین‌المللی از آنتن‌های رادیوی غول‌پیکر متعلق به ناسا است که از مأموریت‌های فضاپیمای بین سیاره‌ای، به‌علاوه‌ای که به دور زمین می‌خندد، پشتیبانی می‌کنند.

در سال ۲۰۰۲، ناسا برای ارسال و اطمینان از ارتباط، رادیویی را به کاوشگر پایونیر ۱۰(Pioneer ۱۰) طی یک پروتکل معمولی ارسال کرد.

با این حال، برخی از ستاره‌شناسان با این ایده موافق هستند.

ستاره پایونیر 10 با یک ستاره کوتوله سفید در سال 2012 مورد حمله قرار گرفت و تا سال 2313 با 222 ستاره دیگر برخورد خواهد کرد. سیگنال‌های وویجر ۱ و نیوهورایزنز در آینده نزدیک با اولین ستاره‌های خود روبرو خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، گروهی از دانشگاه کالیفرنیا بر این باورند که بیگانگان می‌توانند تا سال ۲۰۲۹ با زمین تماس بگیرند.

این نقطه که در فضا نیز پخش می‌شود به ستاره‌ای در فاصله ۲۷ سال نوری از سیاره ما رسید. اساتید دانشگاه کالیفرنیا امیدوارند که این توسط فرازمینی‌ها رهگیری شده باشد و آنها به زمین پاسخ دهند.

دانشمندانی که کاوشگر ناسا را ​​که ۷.۵ میلیارد مایل در فضای سفر کرده ردیابی می‌کنند می‌گویند که احتمال بیگانگان تا سال ۲۰۲۹ با زمین ارتباط برقرار کنند.

بخوان  نگاهی به روند ابداع ۱۲ واکسن در طول تاریخ/حرکت پُرشتاب قطار تولید واکسن

این تیم مشخص کرد که به وویجر ۲، پایونیر ۱۰ و پایونیر ۱۱ پیش از این حداقل با یک ستاره برخورد کرده است.

در مطالعه منتشر شده در مجله «Deep Station Network» آمده است که این فضاپیماها با آنتن‌های رادیویی شبکه مرکزی (DSN) ارتباط برقرار کرده‌اند تا به دانلود داده‌های علمی و داده‌های مخابراتی بپردازند. این کاوشگرها را فراتر می‌برد و در فضای بین ستاره‌های پخش می‌شود.

در این مطالعه آمده است: زودترین زمانی که می‌توانیم انتظار دریافت پیام برگشتی از حیات فرازمینی بالقوه را داشته باشیم که از پیام‌رسان هوشمند کاوشگر وویجر ۱ است، داشته باشیم، سال ۲۱۰۹ است.