تردمیل زدن فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

«نورا المتروشی» (Nora Al Matrooshi) اولین زن جهان عرب که در آینده به فضا خواهد رفت، در طول یک سخنرانی جوانان را دنبال کردن رویاهایشان تحریک کرده و گفته هرگز تسلیم نشوید. او از جمله افرادی بود که در برنامه فضایی امارات در سال 2018 رد شد و در آن دوره قبول نشد اما در نهایت تیم فضانوردان اماراتی برای رفتن به آنجا بود.خانم المتروشی که سابقه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک را نیز داشت در اوایل سال گذشته میلادی به همراه خلبان بالگرد پلیس دوبی «محمد المولا»(Mohammed Al Mulla) به گروه فضانوردان این کشور ملحق شدند.

اما ورزش بعدی که این فضانورد می خواهد انجام دهد، جوجیتسو است. النیادی قبلاً گفته بود که کیمونوی جوجیتسو خود را می‌پوشد و حرکات رزمی خود را در حین گشت و گذار در فضای تمرین می‌کند. حفظ اندام او در بهترین فرم برای انجام مأموریت فضایی‌اشی است و النیادی که تقریباً یک دهه است به آموزش جوجیتسو می‌پردازد، گفت که این کار او را در طول تمرین‌های پرمشغله‌اش در بهترین فرم نگه داشته است. جوجیتسو یا بلک کاسو یک ورزش رزمی ژاپنی است که برای مبارزه با فاصل نزدیک با یک رقیب مسلح یا غیرمسلح کات دارد.

علاوه بر این، آنها این فرصت را خواهند داشت که از نویسندگان، فضاهای فضایی و سایر فضانوردان مانند «هزاع علی المنصوری»، «نورا المتروشی» و اعضای تیم مرکز فضایی محمد بن راشد نیز بیاموزند. این افراد در مورد چالش‌های کار در فضا و نوآوری‌هایی که به غلبه بر آنها کمک می‌کند، خواهند کرد.

این تصویر نشان می‌دهد که فضانورد اماراتی توصیه «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبی را فراموش نکرده است. چرا که حاکم دوبی به او گفته بود: نکته مهم این است که تمرینات روزانه خود را حفظ کنید تا شما پس از بازگشت قوی بمانند.

بخوان  جیمز وب قدیمی‌ترین کهکشانی که تا به حال مشاهده شده را کشف کرد

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از خلیج تایمز، سلطان النیادی یکی از دو فضانوردی بود که در سال ۲۰۱۷ از سوی امارات متحده عربی انتخاب شد. النیادی پیش از اینکه فضانورد شود، مدرک دکتری خود را در رشته فناوری اطلاعات اخذ کرده است. سفر النیادی که باید حدود نیم سال طول بکشد، دومین سفر یک فضانورد اماراتی به ایستگاه فضای بین‌المللی است. همکار او «هزاع علی المنصوری» در سال ۲۰۱۹ در یک سفر کوتاه با فضاپیمای سایت روسیه، هشت روز را در فضای گذراند. النیادی سفر مداری خود را از طریق توافق نامه با شرکت «Axiom Space» مستقر در هیوستون انجام داد.

تردمیل زدن فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

وی گفت: روی زمین، ورزش کردن مهم است. در فضای این امر بسیار حیاتی است. در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ما هر روز به مدت ۲.۵ ساعت ورزش می‌کنیم تا از آتروفی عضلانی و از دست دادن استخوان ناشی از ریزگرانش جلوگیری کنیم.

«سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi) فضانورد امارات متحده عربی، دوم مارس به عنوان یکی از فضانوردان مأموریت «کرو-6» اسپیس ایکس به فضا رفت. در ویدیویی که به تازگی منتشر شده است وی در گفتگو با «هزاع علی المنصوری» دیگر فضانورد اماراتی، درباره مهم ورزش در فضای توضیح می‌دهد.

دو شرکت در ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود دارد. یکی از آنها تردمیل روسی(BD-2) است که در ایستگاه فضایی روسیه است و به خدمه اجازه می دهد تا با سرعت 2.4 تا 20 کیلومتر در ساعت راه بروند و بدوند. دومی که النیادی از آن استفاده می‌کند، همچنین تردمیل کولبرت(Colbert) یا ترمیل مقاومت خارجی با تحمل بار ترکیبی از آن می‌شود که یک تردمیل نسل دوم ایالات متحده آمریکا در ایستگاه فضایی است. این دستگاه دارای دستگاه‌های جمع‌آوری است که به متخصصان و پزشکان اجازه می‌دهد تا تأثیر تمرین را در کاهش میزان دست دادن تراکم استخوان و عضله به دلیل قرار گرفتن در معرض ریزگرانش ارزیابی کنند و به خدمه اجازه می‌دهد تا با سرعت ۴.۸ تا. ۲۰ کیلومتر در ساعت راه بروند و بدون.

بخوان  ابداع یک فناوری جدید برای بهبود تشخیص و درمان سرطان

در این ویدئو، «سالم الماری» مدیرکل مرکز فضایی محمد بن راشد و «ایزابل ابوالهول» مدیر عامل و متولی بنیاد ادبیات امارات نیز دیده می‌شوند که از همه دعوت‌کنندگان می‌شوند تا با این برنامه همراه باشند و آنچه را که در قسمت‌های برنامه آینده گفته شود. شد را بیان می‌کنند.

المتروشی در این باره گفت: در واقع من برای اولین گروه از فضاها درخواست کردم که موفق نشدم. اما در نوبت دوم بخت با من یار بود و این فرصتی بود تا به رویای دوران کودکی‌ام برسم. مطمئنم که می‌دانید یک کودک چقدر قدرتمند است و در من نیز این قدرت باعث می‌شود که بخواهم فضانورد شوم. کشورهایی که بزرگ می‌شدم دنبال کردن آن رویا نیز برایم جدی‌تر می‌شد و به فکر آن‌ها بودند که چگونه می‌توانم آن رویا را به واقعیت تبدیل کنم. من در مورد آنچه باید انجام دادم تحقیق کردم. در آن زمان در امارات هیچ برنامه فضایی وجود ندارد اما کودکان دارای محدودیت‌ها هستند چرا که آن‌ها فکر می‌کنند همه چیز قابل دستیابی است.

تجهیزاتی به نام TVIS یا ترمیل با سیستم تثبیت کننده ارتعاش نیز به فضانوردان اجازه می‌دهد ارتعاش را از آزمایش‌های علمی ریزگرانش در آزمایشگاه‌های مجاور حرکت کنند.

سلطان النیادی 41 ساله در ویدیوی قدیمی منتشر می شود که به صورت زنده از فضا با سرنگ هزاع المنصوری منتشر می شود که در حال حاضر در هیوستون مستقر صحبت می کند و درباره اهمیت ورزش در فضا میگویند. در این ویدیو سرهنگ منصوری همچنین به دلیل و تفاوت ورزش در فضا با ورزش روی زمین و همچنین نقشی که گرانش و ریزگرانش در انتخاب ورزش در فضا دارند، تاکید می کند.

تردمیل زدن فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

هزاع المنصوری

تردمیل زدن فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

قسمت جدید برنامه «exercise-in-space» هر پنجشنبه ساعت 8:30 صبح در دسترس خواهد بود و برای تماشای رایگان با زیرنویس برای دانش‌آموزان از هر کجای دنیا در دسترس خواهد بود.

برای درگیر داشتن دانش‌آموزان و آموزش آن‌ها به کشف موضوع، فعالیت‌ها و منابع اضافی هر هفته در این وب سایت برای دانلود در دسترس خواهد بود. کاربرگ این هفته شامل سوالاتی در مورد چالش ریاضی و گرانش است. دانش‌آموزان می‌توانند رسانه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ #ELFinSpace به اشتراک بگذارند. هدف ELF In Space گنجاندن شگفت انگیز سفر به فضا در برنامه درسی استاندارد مدارس است. با کاوش در علم فضا و برانگیختن تخیل، هدف این برنامه الهام بخشیدن به نسل بعدی فضانوردان است.

تردمیل زدن فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

سلطان النیادی در تصویر زیر در فضایی از ترمیل استفاده می کند. سلطان النیادی، فضانورد امارات متحده عربی با پایبندی به یک برنامه ورزشی، از سلامت خود برای ماموریت فضای شش ماهه خود مطمئن است می‌کند.

هر برنامه «exercise-in-space» برای موضوعات مختلف خواهد کرد تا به دانش‌آموزان کمک کند تا بفهمنده‌هایشان را در کلاس چگونه می‌توان در زندگی و دنیای اطرافشان تأثیر گذاشت.

بیش از 170 مدرسه برای تماشای قسمت اول با بازدیدکنندگان از امارات عربی، مصر، هند، بریتانیا و ایالات متحده نام بردند. در ۲۰ هفته آینده، دانش‌آموزان می‌توانند سلطان النیادی را در سفر او در ایستگاه مداری دنبال کنند.

وی ادامه داد: سرانجام در ششم دسامبر ۲۰۱۹ اعلام شد که امارات عربی به دنبال جذب گروه دوم از فضانوردان است.

تردمیل زدن فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی