تسلای ایلان ماسک که به فضا رفت الان کجاست؟

بر اساس اعلام وب‌سایت Whereisroadster.com که این محموله را از زمان پرتاب ردیابی می‌کند، تسلا رودستر ایلان ماسک در مداری کشیده حرکت می‌کند که در نزدیکترین حالت به مدار زمین می‌رسد و تا مدار مریخ پیش می‌رود.

ایلان ماسک، اسپیس‌ایکس در آن زمان بود که این شرکت میزان موفقیت این پرتاب را ۵۰ درصد اعلام کرد. با این حال، این پرتاب بدون مشکل انجام شد و سفری از راه دور و استارمن شروع شد، سفری دور خورشید تقریباً چهار دور آن کامل شده است.

استارمن آغاز سفر، دو قطعه موسیقی در هر گوشش همیشه در حال تبدیل شدن است، در تصاویری که با ماشین هنوز کار کند، تقریباً 500 هزار بار پخش می شود اولین قطعه موسوم به Oddity و قطعه دوم به نام Is There Life on Mars. را بیش از ۶۷۰ هزار بار گوش داده است.

پنج سال پیش شرکت اسپیس‌ایکس یک تسلا رود متعلق به ایلان ماسک، بنیان‌گذار خود را به فضای پرتاب کرد. الان این سوال پیش می آید که این خودرو الان کجاست؟ یک وب‌سایت می‌تواند نزدیک‌ترین پاسخ را به ما بدهید.

رودستر بیش از 2.5 میلیارد مایل(4 میلیارد کیلومتر) را در فضای پیموده است. وب‌سایت ردیاب رودستر می‌گوید این ۷۰ هزار برابر مسافتی است که تسلا ضمانت می‌کند و معادل ۶۳ بار در تمام جاده‌های جهان است.

در واقع اکنون این محموله در پنجمین سالگرد پرتاب، مدار مریخ را قطع کرده است. در حال حاضر سیاره سرخ در آن سوی خورشید قرار دارد و به گفته ناسا، این خودرو و سرنشین مانکن فضانورد آن در سالهای ۲۰۴۷ و ۲۰۵۰ دوباره به نزدیکترین فاصله به زمین خواهند رسید.

بخوان  سیارک دیدیموس سنگ‌ها را به فضای می‌فرستد

متأسفانه اسپیس‌ایکس این محموله را به دوربین‌هایی نمی‌برد که نمی‌توانیم سفر آن را ببینیم. بنابراین برای تشخیص این خودرو باید تلسکوپی با قطر ۱۴ هزار و ۶۴۰ متر بسازیم تا بتوانیم رودستر را از زمین ببینیم.

این نیاز، به پیدایش استارمن (Starman) انجام می شود که یک مانکن با لباس فضایی بود که راننده را در رودستر قرمز رنگ ایلان ماسک اشغال کرد و فرمان آن را دست داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۸، شرکت اسپیس‌ایکس یک تسلا رودستر و یک مانکن که لباس فضایی پوشیده شده بود را با موشک فالکون هِوی خود به فضا پرتاب کرد. حالا با فرض اینکه سختی سفری فضایی این دو را از بین نبرده باشد، بپرسید که این محموله پنج سال پس از پرتاب کجاست؟ این سوال، پاسخ جالبی دارد که ذهن شما را خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع

رودستر و استارمن الان کجا هستند؟

پژوهشگران حتی سعی کرده‌اند احتمال دهند این خودرو با زمین را تخمین بزنند. طبق یک مقاله بررسی همتا نشده، احتمال ۲۲ درصدی وجود دارد که در ۱۵ میلیون سال آینده رودتسر به زمین برخورد کند. احتمالاً در جو زمین می‌سوزد و آسیب زیادی وارد نمی‌کند، یا اگر هم بخواهد آسیب ببیند، حتماً بشر تا آن ابزار بهتری برای منحرف کردن آن خواهد داشت.

در سال 2018، شرکت اسپیس‌ایکس با شروع به کار به عنوان یک ارائه‌دهنده پرتاب‌های فضایی و جلب اعتماد مشتریان، قابلیت نمایش را دارد. با این حال، موشک فالکون هوی(Falcon Heavy) آن هنوز در حال توسعه بود و اسپیس‌ایکس برای آزمایش آن به یک محموله ساختگی نیاز داشت.

بخوان  پایان پشتیبانی از ویندوز 10 می تواند یک فاجعه زیست محیطی باشد که 240 میلیون رایانه شخصی را در معرض خطر قرار می دهد.