تسلا رانندگان را مقصر خرابی خودروهایش جلوه داده است!



گزارش گزارش از رویترز، شرکت تسلا از خرابی برخی از قطعات خودروهای خود خبر داشته و با این حال رانندگان را مقصر می‌دانند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، رویترز روز چهارشنبه یک گزارش تحقیقاتی جنجالی منتشر کرد که رفتار تسلا در بی‌توجهی عمدی و سرزنش برای قطعات خراب را شرح می‌داد. این افشاگری نشان می‌دهد که شرکت تحت رهبری ایلان ماسک هزینه تعمیرات ناشی از خرابی‌های قطعاتی را که شرکت به شکلی ناقص ارائه کرده است را نشان می‌دهد. این مشکلات مربوط به سیستم تعلیق و فرمان بوده است. واکنش تسلا در این موارد انکار کامل یا پذیرش جزئی مشکل بوده است.

عامل کاربر در این داستان مستند مالکان تسلا هستند که به آنها گفته شده بود مشکلات خودرویشان ناشی از آسیب یا تقصیر راننده است. در برخی موارد، وسایل نقلیه جدید را خریداری کرده اند.

یکی از رانندگانی که رویترز با آنها مصاحبه کرده است، شریانش جین(شریانش جین) نام دارد. تسلای مدل Y ۲۰۲۳ که کمتر از ۲۴ ساعت آن را در اختیار داشت، در سیستم تعلیق مشکل داشت. زمانی که یک خودروساز به او گفت که بازوی کنترل پایینی که از فرمان جدا شده باعث خرابی شد، انتظار داشت که تعمیرات را پوشش دهد اما یک نماینده خدمات پس از فروش که خودرو را بازرسی کرد، گفت که آنها هیچ مدرکی دال بر ندارند. آسیب خارجی پیدا نکرده است.

حدود یک هفته بعد، ارسال نامه‌های به جین ارسال کرد و علت مشکل را «وارد شدن آسیب خارجی به سیستم تعلیق جلو سمت راست» ذکر کرد. جین گفت که او تنها کسی بود که در اولین روز مالکیت ماشین آن رانده بود و پیش از این که این سیستم را از کار بیفتد، تصادف نکرد. او به رویترز گفت: من می‌گفتم: چگونه فلز می‌تواند این‌طور بشکند، آیا مطمئن هستم که ماشین با چیزی برخورد نکرده است؟ سه ماه بعد، تعمیرات کامل شد و جین ۱۲۵۰ دلار فرانشیز پرداخت کرد و باقی مانده را بیمه او پرداخت کرد.

بخوان  دانلود مرورگر مایکروسافت اج Microsoft Edge Preview 104.0.1293.47

تریس کری(Trace Curry) ۱۱۰ هزار دلار برای یک خودرو تسلا مدل X ۲۰۱۶ پرداخت کرد. او دو بار بازوهای کنترلی SUV را تعویض می کند، یک بار با انتی و بار دوم با هزینه خود. پس از اتمام گارانتی، رویترز فاکتورهایی را بررسی کردند که نشان می‌داد کری حدود 10 هزار دلار برای خرابی سیستم تعلیق و محرک پرداخت کرده است. سپس در سال ۲۰۱۸ پولوسهای جلو را پوشش گارانتی تعویض کرد. آنها را دوباره با خود به قیمت ۱۵۰۰ دلار جایگزین کرد.

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد که می‌دانست که بسیاری از قطعاتی را که در مدل X کری نیاز به جایگزینی دارند، دارای بازوهای کنترلی، سیستم تعلیق و پولوس‌های جلو دارای نرخ خرابی بالاتر هستند.

اندرو لوندین(Andrew Lundeen) در ماه اوت در حال رانندگی با تسلای مدل ۳ همسرش بود که هنگام حرکت از روی سرعت گیر، فرمان برقی خودرو از کار افتاد. او به رویترز گفت که یکی از مدیران خدمات را به او می‌گوید که ارتباط فرمان آسیب دیده و علت را به یک کارواش نسبت داد و کارمند آن را مقصر اعلام کرد.

لوندین ۴۴۰۰ دلار برای تعویض میل فرمان و سیمکشی آن پرداخت کرد. او به مدیر تسلا گفت: این تنها خودرویی است که من تا به حال شنیده ام، کارواش می تواند به سیمکشی آن آسیب برساند. لوندین می‌گوید که این کارمند اینگونه پاسخ داده است: تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که ما یک صد سال مانند جنرال موتورز و فورد نیستیم. ما هنوز همه اشکالات را حل نکرده ایم.

این تحقیقات همچنین واکنش‌های بی‌سابقه و متناقض را به فراخوان قطعات در مناطق مختلف را بیان می‌کند. به عنوان مثال، مهندسان این شرکت بیان می کنند که بخشی از سیستم تعلیق در بسیاری از حوادث در حال شکست است، این در حالی است که مالکان با سرعت پایین رانندگی می کنند. یکی از کارمندان سابق تسلا «با آگاهی مستقیم از موضوع» به رویترز گفت که بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، تسلا حدود ۴۰۰ شکایت مربوط به عقب را در چینحل «و فصل» کرده است.

بخوان  دیدار فضانوردان عربستان با ولیعهد عربستان قبل از اعزام به ایستگاه فضایی

این شرکت خودروسازی اعلام فراخوان قطعات را به مدت چهار سال به تعویق انداخت و تنها پس از اعمال فشار توسط سازمان تنظیم مقررات چینی با آن اقدام کرد.

با این حال، به گزارش‌های جهانی از خرابی، هرگز این قطعه را در ایالات متحده آمریکا و اروپا فراخوان نکردند. این شرکت به شرکتهای تنظیم مقررات ایالات متحده گفت که این مشکلات راننده است.

انتهای پیام



منبع