دیدار فضانوردان عربستان با ولیعهد عربستان قبل از اعزام به ایستگاه فضایی

ریحانه برناوی که اولین زن سعودی در فضا خواهد بود به همراه علی القرنی روز هشتم مه به عنوان بخشی از ماموریت Axiom-2 با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس از فلوریدا راهی فضا خواهد شد.

دیدار فضانوردان عربستان با ولیعهد عربستان قبل از اعزام به ایستگاه فضایی

جدیدترین فضانوردان سعودی به سلطان النیادی اماراتی در این آزمایشگاه علمی واقع در مدار زمین می‌پیوندند و برای یک ماموریت شش ماهه در آنجا حضور خواهند داشت.

انتهای پیام



منبع

برخی از تحقیقات علمی آنها شامل آزمایش تکنیک‌های بارورسازی ابرها در یک اتاق واکنش است.

وی افزوده است که فضانوردان نشان دهنده قدرت مردم عربستان و جاه طلبی‌های آنها برای ایفای نقش حیاتی در نوآوری‌ها و تحقیقات فضایی برای یافتن راه حل‌های پایدار برای امنیت بشریت هستند.

علی الغامدی ۳۱ ساله و مریم فردوس ۳۸ ساله نیز فضانوردان پشتیبان علی القرنی و ریحانه برناوی هستند.

دانشگاه نفت و مواد معدنی فهد عربستان سعودی این آزمایش را با کمک کمیسیون فضایی ملکی عربستان سعودی و شرکت Nanoracks، یک شرکت آمریکایی است که مشتریان خود را در پرتاب آزمایش‌ها و فناوری به کمک می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

علی القرنی ۳۱ ساله نیز کاپیتان نیروی هوایی با ۲۳۸۷ ساعت پرواز ثبت شده است. او ۱۲ سال سابقه کار در هواپیماهای جنگنده دارد و دارای مدرک کارشناسی در علوم هوانوردی از آکادمی هوایی ملک فیصل است.

ریحانه برناوی ۳۳ سال تحقیقات آزمایشگاهی متخصص با ۹ سال آزمایش در تحقیقات سلول‌های بنیادی سرطان است. دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم زیست پزشکی از دانشگاه الفیصل است.

ماموریت فضایی عربستان

بن سلمان بر اهمیت فضایی به عنوان یک ستون اصلی در تقویت رقابت جهانی تاکید کرد و در عین حال بر اکتشاف فضا در خدمت علم و بشر گفت.

بخوان  توقف تولید آیفون‌ های جدید به دلیل کاهش تقاضا

۲۰ آزمایش علمی به خدمه این ماموریت محول شده است و فضانوردان سعودی بر روی ۱۱ آزمایشی که توسط دانشگاه‌های عربستانی به آنها داده شده است، خواهند کرد.

فضانوردان سعودی که قرار است مسافر ایستگاه فضایی بین‌المللی باشند، پیش از انجام این مأموریت تاریخی برای عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار کردند.

فضانوردان نیز به نوبه خود از دیدار با ولیعهد مخالف خرسندی و از حمایت همیشگی وی تشکر و قدردانی کردند.

این مأموریت تاریخی در عربستان سعودی برای حمایت از تلاش‌های جهانی اکتشاف فضایی، تحقیقات علمی در این زمینه و ارتقای دانش و نقش عربستان سعودی در برنامه‌ها و فناوری‌های فضایی طبق چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده است.

آنها همچنین آزمایشی را برای بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقات ملک فیصل انجام خواهند داد که شامل مطالعه پاسخ به سلول‌های ایمنی انسان در شرایط ریزگران است. آنها تغییر mRNA را بررسی خواهند کرد که یک ماده ژنتیکی است که به بدن می‌گوید چگونه پرورش می‌دهد.

این سفر تقریباً 40 سال پس از ارسال اولین شهروند عربستانی به فضا می‌شود. شاهزاده سلطان بن سلمان، فرزند سلمان اولین فضانورد مسلمان، اولین عضو یک خانواده سلطنتی و اولین عربی بود که در سال ۱۹۸۵ با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کره زمین گشت.

وی از خدام این نماینده که در آن اولین زن سعودی، مسلمان و عرب به فضای پرواز خواهد کرد (ریحانه برناوی) و اولین فضای عربستان سعودی که به ایستگاه فضای بین‌المللی می‌رود (علی القرنی) استقبال کرد و به آنها علمی رسید به این مکان. گفت

بخوان  شرکت ایلان ماسک ماهواره رقیب را به فضا فرستاد

به گزارش ایسنا و به نقل از عربی نیوز، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، نخست وزیر و رئیس شورای عالی فضایی عربستان سعودی پیش از یک ماموریت تاریخی به فضای با فضانوردان این کشور دیدار کرد.

آنها در کنار پگی ویتسون(Peggy Whitson) فضانورد سابق ناسا به عنوان فرمانده و جان شافنر(John Shoffner) به عنوان خلبان به فضا خواهند رفت.

وی همچنین می‌گوید که مردم عربستان به عنوان سفیران و نمایندگان این کشور در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماموریتی که هدفی عالی برای توانمندسازی بشر، حفاظت از کره زمین و گشودن افق‌های جدید برای تحقیقات سلامت و محیط زیست پایدار است، انجام می‌دهد. امیدوارند.

ریحانه برناوی و علی القرنی بر آمادگی کامل خود برای این مأموریت تاریخی تاکید کردند و متعهد شدند که خود را در اکتشافات و تحقیقات فضایی به جا بگذارند.

وی قبل از پرتاب این ماموریت علمی به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) با این چهار فضانورد به نام‌های ریحانه بِرناوی، علی القرنی، مریم فَردوس و علی الغامدی دیدار کرد.