تشخیص بیماری کلیوی با اسکن شبکیه چشم

چوی گفت: پزشک عمومی می‌تواند تصویربرداری از شبکیه چشم را انجام دهد و در صورت تشخیص خطر بالای بیماری، بیمار را برای آزمایش‌های تکمیلی به متخصص ارجاع دهد. دستگاه‌های ما می‌توانند از خونی شبکیه را مورد بررسی قرار دهند و خطرات احتمالی بیماری‌های آینده را طبقه‌بندی کنند تا گروه‌های پرخطر و متوسط ​​احتمالی با انجام دادن اولیه، از بیماری‌ها حتی زمانی که هیچ علامتی نداشته باشد، نمی‌تواند ایجاد کند.

شاید به زودی هوش مصنوعی با اسکن شبکیه، علائم بیماری‌های کلیوی را تشخیص دهد.

«کوین چوی» (Kevin Choi)، از بنیان‌گذاران و مدیر عامل Mediwhale گفت: شبکیه اندامی است که بدون نیاز به تنها یک تهاجمی، رگ‌های خونی مستقیما در آن دیده می‌شوند. خیلی از بیماری‌ها به آسیب رگهای خونی می‌شوند. بنابراین با بررسی مستقیم رگ‌های خونی و با بررسی یک مجموعه بزرگ از داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانیم علائم بیماری‌های مرتبط با آسیب خونی را تشخیص دهیم.

چوی ادامه داد: ما امیدواریم که خطرات آینده بیماری‌های مرتبط با رگ‌های خونی را که از بیماری‌های قلبی-عروقی و کلیوی آغاز می‌شوند، شناسایی کنیم.

اسکن شبکیه چشم فقط برای بررسی بیماری‌های چشمی انجام می‌شود اما چوی گفت که Mediwhale از هوش مصنوعی در اسکن شبکیه برای تشخیص بیماری‌های غیر چشمی استفاده می‌کند.

انتهای پیام



منبع

راه حل Mediwhale این است که از دوربین “فوندوس”(Fundus) برای ثبت تصاویر چشم استفاده می شود و سپس یک الگوریتم هوش مصنوعی، ارزیابی خطر بیماری را ارائه می دهد. دوربین‌های فوندوس، دوربین‌های ویژه‌ای برای معاینه چشم هستند که در چشم‌پزشکی از تاثیرات آن استفاده می‌کنند.

بخوان  اولین رستوران با آشپزهای رباتیک در کالیفرنیا افتتاح می شود

دستگاه ارائه‌شده از نوامبر ۲۰۲۲ توسط «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) تایید نشده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، یک استارت‌آپ مستقر در کره جنوبی به نام “Mediwhale” می‌خواهد از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری کلیوی از طریق اسکن غیرتهاجمی شبکیه چشم استفاده کند.

چوی گفت که امیدوار است در ادامه راه، درمان به سرعت خطرات بیماری‌های قلبی-عروقی و کلیوی خود را بدون خطر تشعشع یا نیاز به آزمایش خون کنند. این امر به ویژه برای افرادی بسیار مهم است که به بیماری‌های متابولیک مانند فشار خون بالا مبتلا می‌شوند.

وی افزود: مزیت هوش مصنوعی، تحلیل تصویر خودکار، امتیاز خطر و تشخیص تغییرات ظریفی است که پزشکان نمی‌توانند آن‌ها را ببینند اما هوش مصنوعی بسیار می‌تواند خطر کند را از عکس‌های شبکیه چشم‌انداز محاسبه کند.