تصفیه آب با استفاده از سفیده تخم‌مرغ!

هیچ یک از هواژل‌های نان در ابتدا به اندازه کافی بازتولید نکردند. بنابراین، پژوهشگران به حذف مواد ادامه دادند تا جایی که چیزی جز سفیده تخم‌مرغ و مقدار کمی کربن باقی بماند. آرنولد گفت: محصولات موجود در سفیده تخم‌مرغ بودند که به ساختار مورد نیاز ما منتهی می‌شدند.

تصفیه آب با استفاده از سفیده تخم‌مرغ!

پروفسور “کریگ آرنولد”(Craig Arnold)، پژوهشگر “دانشگاه پرینستون”(Princeton University) برای اولین بار این ایده را در یک جلسه هیئت علمی، زمانی که در حال فکر کردن به نان سندویچ خود بود، دریافت کرد. او فکر می‌کند که اگر ساختار داخلی نان در یک هواژل تصفیه‌کننده آب گنجانده شود، به خوبی کار می‌کند. بنابراین، از گروه آزمایشگاهی خود خواست او تا دستورالعمل های مختلف نان را با کربن افزوده تهیه کنند.

لازم به ذکر است که تخم‌مرغ نسبتاً ارزان و زیاد است اما از آن برای تولید هواژل استفاده می‌شود، منبعی را که می‌توان به عنوان غذا استفاده کرد، بین می‌برد. در هر حال، این موضوع احتمالاً مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا پژوهشگران دریافت می‌کنند که تجارت‌های تجاری مشابه به همان اندازه کارآیی دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، از آنجایی که مشکلی از میکروپلاستیک‌ها و آب آشامیدنی‌ها وجود دارد، هر دو روز به روز بدتر می‌شوند، کارآمدی برای تصفیه و نمک‌زدایی در آب پیدا می‌شود. یک هواژل جدید که از سفیده تخم‌مرغ ساخته شده است، می‌توان تا حدودی نویدبخش باشد.

گزارش‌ها نشان داد که نسخه فعلی، ذرات نمک و میکروپلاست را از آب دریا به ترتیب با کارآیی ۹۸ و ۹۹ درصد حذف می‌کند و به هوای خنک با خشک کردن می‌کند و مخلوطی از مخلوط مخلوط می‌کند/کربن تخم‌مرغ و سپس، حرارت دادن آن تا ۹۰۰ درجه سلسیوس در دمای بالاتر. محیطی بدون ساخته می‌شود. نتیجه به دست آمده، ماده‌ای با ساختار شبیه به نان است که از رشته‌های فیبر کربن به هم پیوسته و ورقه‌های گرافین تشکیل می‌شود.

بخوان  سینت سایزر صوتی جدید OpenAI می تواند صدای شما را تنها از 15 ثانیه صدا کپی کند

گران “دانشگاه پرینستون” در پژوهشی نشان داده است که می‌توان از سفیده تخم‌مرغ برای انتخاب ارزان و پژوهش آب استفاده کرد.

انتهای پیام



منبع

مدعیان می‌کنند که هواژل بسیار بهتری از فیلترهای کربن فعال می‌کند و بر خلاف سیستم‌های “اسمز معکوس” (اسمز معکوس)، به برق نیاز ندارد. در عوض، فقط از استفاده می‌کند. در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد سرعت بخشیدن به آب وجود ندارد.

آرنولد و همکارانش اکنون در حال کار کردن روی افزایش تولید هستند. آنها امیدوارند که در نهایت ممکن است از این هواژل نه تنها برای تصفیه آب، بلکه در کاربردهایی مانند ذخیره انرژی، عایق صدا و عایق حرارتی استفاده کرد.

این پژوهش، در مجله “Materials Today” به چاپ رسید.