فضانورد سابق ناسا بار دیگر به سنای آمریکا راه یافت

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این سناتور آریزونایی، موفق به شکست بلیک مسترز(Blake Masters)، رقیب جمهوری‌خواه خود شد.

فضانورد سابق ناسا بار دیگر به سنای آمریکا راه یافت

طبق گزارش ان‌بی‌سی نیوز که در حال حاضر هیچ راهی برای پیروزی مسترز نمی‌بیند، جمعه شب (۱۱ نوامبر)، کلی با بیش از ۱۲۰ هزار رای و حدود ۳۹۴ هزار رای باقی مانده برای شمارش، از رقیب خود جلو زد.

مارک کلی(Mark Kelly)، منطقه سابق ناسا بار دیگر به مجلس سنای ایالات متحده آمریکا راه یافت.

اسکات کلی در ماه آوریل ۲۰۱۶، اندکی پس از پایان ماموریتش، از ناسا بازنشسته شد.

آسوشیتدپرس، ان‌بی‌سی و سایر سازمان‌ها گزارش کرده‌اند که مارک کلی، سناتور نیوز دموکرات فعلی آریزونا، رقیب جمهوری‌خواه خود بلیک مسترز را شکست داده است.

کلی در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک کاندیدا برای فضانوردی به ناسا پیوست و با برادر دوقلویش هم کلاس شد. مارک کلی در مجموع 54 روز را خارج از زمین در چهار ماموریت شاتل فضایی گذراند که آخرین مورد از این ماموریت‌ها در سال 2011 انجام شد.

او در همان سال از ناسان بازنشسته شد اما نقشی کلیدی در ماموریت حماسی ۱۱ ماهه برادرش اسکات در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایفا کرد که از مارس ۲۰۱۵ تا اوایل مارس ۲۰۱۶ ادامه داشت. اطلاعات داده‌های پزشکی و فیزیولوژیکی این دو برادر دوقلو را جمع‌آوری کردند که یکی در و دیگری زمین وجود دارد تا محیط زیست را برای بدن انسان بسند کند.

اولین بار در سال ۲۰۲۰ به مجلس سنا راه یافت و تبدیل به چهارمین فضانورد سابق ناسا شد که در کنگره آمریکا یک کرسی کسب کند. او در سال ۲۰۲۰، مارتا مک‌سالی (Martha McSally) جمهوری‌خواه را شکست داد.

بخوان  محققان بسته نرم افزاری برای بازسازی ایزوتروپیک برای توموگرافی الکترونی با یادگیری عمیق توسعه دادند

کلی این خبر را از طریق توییتر خود جشن گرفت و از شهروندان آریزونا تشکر کرد.