تغذیه سگ‌ها با گوشت خام عامل سرایت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک به انسان



مواد غذایی می‌گویند تغذیه سگ‌ها با گوشت خام می‌تواند باعث رشد باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند باکتری ای کولی (E. coli) به انسان شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک مطالعه جدید نشان داد که تغذیه سگ‌ها با گوشت نپخته خطر دفع باکتری ای. کولی را که به آنتی‌بیوتیک‌های پرکاربرد مقاوم‌سازی می‌کند، افزایش می‌دهد و در نتیجه احتمال انتقال‌ها به صاحبان سگ‌ها و افراد و ایجاد آسیب‌هایی را می‌دهد که آنها را درمان می‌کند، افزایش می‌دهد.

علت اصلی ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی، مصرف بیش از حد از حد بیوتیک است. هرچه بیشتر از استفاده از آنتی‌وتیک‌ها استفاده کنیم، بی‌ها فرصت‌های بیشتری برای مقاوم شدن به آنها داشته باشیم.

دسته‌های فلوروکینولون‌ها از بیوتیک‌های بزرگ هستند که هم در پزشکی انسانی و هم در دامپزشکی می‌شوند. با این حال، استفاده از آنها از میزان مقاومت در مقابل بیوتیکی را داده و کارها را برای کاهش استفاده از فلوروکینولون ها در بسیاری از موارد انجام داده است.

اکنون یک مطالعه جدید توسط پژوهشگران دانشگاه بریستول در بریتانیا می‌دهد که غذا به گوشت‌ها با گوشت خام و پخته نشده از آنتی‌بیوتیک‌ها را می‌دهد. کولی را که به سیپروفلوکساسین، یک آنتی بیوتیک پرکاربرد فلوروکینولون مقاوم است، افزایش می دهد.

جردن سیلی نویسنده اصلی این مطالعه گفت: هدف ما بر غذای خام سگ نبود، بلکه بررسی این موضوع بود که چه چیزی باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ کولی در مدفوع خود داشته باشند. مطالعه ما ارتباط بسیار قوی بین باکتریایی. کولی مقاوم به سیپروفلوکساسین و تغذیه سگ‌ها با رژیم غذایی یافتن خام.

باکتری ای. کولی در روده انسان‌ها و حیوانات پیدا می‌شوند و معمولاً به دلیل بهداشت نامناسب یا دست دادن به مواد غذایی خوراکی به مواد مدفوع از گوشت نپخته می‌توانند بین آنها منتقل شوند.

بخوان  با ویژگی «گیمینگ مُد» در گوشی‌های وان پلاس آشنا شوید

این باکتری می‌تواند باعث اسهال و مسمومیت غذایی یا بیماری‌های جدی‌تری مانند عفونت و جریان خون در انسان شود و سال‌ها بدون ایجاد عفونت در روده بنشیند.

بالغ بر 600 سال بالغ را به خدمت رساندند و نمونه مدفوع آنها را جمعآوری کردند. هر نمونه برای بررسی آیا ای. کولی موجود به سیپروفلوکساسین مقاوم است یا خیر، آزمایش شد.

علاوه بر این، صاحبان سگ‌ها یک نظرسنجی را تکمیل می‌کنند که جزئیاتی از سگ‌هایشان، رژیم غذایی آنها، محیط‌هایی که سگ‌ها در آن مسیر می‌رفتند و اینکه آیا این سگ‌ها با آنتی‌بیوتیک درمان شده‌اند، می‌دادند.

باکتری ای. کولی مقاوم به سیپروفلوکساسین در مدفوع ۷.۳ درصد از سگ‌های روستایی و ۱۱.۸ درصد از سگ‌های شهری مشاهده شد. تجزیه و تحلیل و نمونه‌ای از این سگ‌ها نشان می‌دهد که تغذیه آنها با گوشت نپخته به شدت با دفع باکتری‌های مقاوم به‌بیوتیک مرتبط است که به گفته‌ها می‌توان به عنوان یک حلقه انتقال برای ورود به بدن اشاره کرد. کولی مقاوم، به خانه باشد.

متیو آویسون، نویسنده این مطالعه گفت: گوشت خام – چه برای مصرف انسان و پخته شدن در نظر گرفته شود و چه به عنوان غذای خام سگ فروخته شود – احتمالاً به ای. کولی مقاوم به آنتی بیوتیک آلوده است.

وی افزود: آشپزی،‌ها را از بین‌برد و مراقبت از دست‌ها، خطر بلعیده شدن و ورود این باکتری‌ها به روده‌های فرد را می‌دهد.

می‌گویند این فقط مدفوع سگ است که باعث ایجاد خطر می‌شود، بلکه از گوشت خام هنگام تهیه غذای حیوان خانگی نیز خطرساز است.

آویسون می‌گوید: غذا دادن به سگ با گوشت خام به این معنی است که فرد باید گوشت خام را کنترل کند و تحقیقات ما را روشن کرده است که مواد غذایی نیز به این معنی است که صاحبان حیوانات خانگی احتمالاً با حیوان خانگی که ای هستند. کولی دفع می‌کنند، دارند.

بخوان  پرداخت ۲.۲ میلیون دلار توسط اوبر بخاطر شکایت معلولان

پژوهشگران برای جلوگیری از مصرف پیشنهاداتی را ارائه می کنند.

سیلی می‌‌ید: فرد خاص برای کاهش خطر مصرف‌های مقاوم توسط سگ شامل تغییر رژیم غذایی غیرخام یا تهیه گوشت خام با کیفیت خوب پخت و سپس پختن آن است.

وی افزود: بیشتر غذاهای خامی که برای مصرف سگ‌ها فروخته می‌شوند، کیفیت خوبی برای پختن وجود ندارد و در صورت پخته شدن می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی سگ‌ها ایجاد کند.

این مطابق با سیاست انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (AVMA) است که تغذیه سگ‌ها و گربه‌ها را با هر حیوانی که در ابتدا تحت درمان بیماری‌زا قرار گرفته است، منع می‌کند، زیرا خطر ابتلا به بیماری برای گربه‌ها و سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها وجود دارد.

در تعیین اینکه آیا حیوان خانگی خود را با گوشت خام تغذیه کنید، مهم است که منبع آن را در نظر بگیرید. کشتارگاه‌ها برای خوردن گوشت با کیفیت مناسب برای غذای انسانی ذبح می‌شوند، در حالی که قصابی‌های مخصوص تغذیه حیوانات خانگی، گوشت‌هایی تولید می‌کنند که ممکن است از حیوانات مرده، بیمار، در حال مرگ یا از کار افتاده باشد.

آویسون می‌گوید: به عنوان بخشی از پاسخ ما به بحران در حال حاضر در ظهور مقاومت ضد بیوتیکی، باید بیشتر به شرکت‌هایی داده شود که به صنعت غذای خام گوشت می‌پیوندند تا گوشت را با سیاست‌های مصرف ضدبیوتیک مناسب تهیه کنند و آن را برای مواد مقاوم در برابر تولید کنند. فروش آزمایش کنند.

وی افزود: باید محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای تعداد مواد مجاز در گوشتی که به صورت نپخته به فروش می‌رسد نسبت به گوشتی که برای پختن از خوردن فروخته می‌شود، تعیین کرد.

بخوان  ۲ منطقه فعال خورشید رو به زمین چرخیده‌اند

این مطالعه در مجله One Health منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع