تنظیم قوانین بیشتر برای فضای فضایی و پایگاه های ماه

قوانین بیش از اندازه می‌توانند خفه‌کننده باشند و قوانین خیلی کم نیز می‌توانند مضر باشند و بنابراین در مورد این که فضاهای مناسب چه چیزی باید باشد، سردرگمی وجود دارد. به این ترتیب، ناسا و سایر بخش‌های دولتی از گروه مشاوره کاربران می‌خواهند تا توصیه‌های به شورای ملی را در اولویت قرار دهند.

با توجه به اینکه کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، شورای شورای امنیت را بر عهده دارد که این جلسات را در نهایت می‌تواند برای ایجاد سیاست‌های فضایی برای اکتشاف زمین و ماه و فراتر از آن استفاده کند.

اسپیس‌ایکس خود نیز به دلیل توسعه برنامه‌های درخشانی است که باعث اختلال در فعالیت‌های نجومی و مشاهدات بومی می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است. ابتدا با بنیاد ملی علوم به توافق رسیده‌اند. به طور کلی‌تر، فضای صنعت به طور فزاینده‌ای با درخواست‌هایی برای پاکسازی زباله‌های فضایی، پرتاب موشک‌های با آلایندگی کمتر و محیط‌های کاری فراگیر برای همه پیشینه‌ها، جنسیت‌ها و قومیت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دپارتمانهایی که خارج از جو زمین فعالیت می‌کنند با گروهی که به شورای ملی فضایی می‌دهند در مورد ایده‌هایی برای سیاستگذاری فضایی صحبت می‌کنند. مدیریت این شورا بر عهده‌ی کاملاً هریس(Kamala Harris) است.

آنچه گفته شد، قانون فضای یک تجارت بسیار پیچیده است. اکثر پیمان‌های فضایی سازمان ملل متحد را که بر فعالیت‌های فضای بین‌المللی نظارت دارند، امضا کرده‌اند. با این حال، این معاهده در دهه ۱۹۶۰ زمانی که فعالیت‌های دولتی در صحنه غالب شد، در معرض قرار گرفت. به تازگی چند ده عضو برنامه آرتمیس به رهبری ناسا نیز با کار صلح آمیز در دهه ۲۰۲۰ و پس از آن درخواست کرده است.

بخوان  ایرادهای ChatGPT را پیدا کنید و جایزه بگیرید

از آنجایی که ناسا قصد دارد در سال 2025 با آرتمیس، افراد و محموله‌های تجاری را بر روی ماه قرار دهد و ایستگاه‌های فضای بین‌المللی را به روی فضای تجاری باز کند، افراد و کارهای بیشتری نسبت به برنامه‌های قبل از دسترسی به فضا داشته باشند. شرکت‌های فضایی اسپیس‌ایکس و اکسیوم اسپیس از جمله ذینفعانی هستند که با نظارت ناسا ماموریت‌هایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای فضاینوردان انجام شده‌اند.

پم ملروی(Pam Melroy)، معاون ناسا از مشاوره کاربران خواست تا برای جلوگیری از جلوگیری از جلوگیری از اکتشاف فضا برای اکتشاف فضا، نرخ سریع مقررات فضایی را در نظر داشته باشند.

با این حال، همه در قوانین فضایی موافق. برای مثال رویه چین که اجازه می‌دهد موشک‌های بزرگ بدون کنترل بر روی زمین سقوط کند، توسط دولت جو باید کنترل شود. تصمیم روسیه برای انجام آزمایش ضد ماهواره‌های در مدار در سال ۲۰۲۱، فضاهای فضایی ایجاد کرد که نه تنها ایستگاه‌های بین‌المللی را ایجاد کرد، بلکه ماهواره‌های استارلینک نیز باید خدمات اینترنتی را به جمعیت‌های ساکن در مناطق دور افتاده روی زمین ارائه دهند.

ناسا و ایالات متحده آمریکا می‌گویند که ما بیشتر قوانین را برای فضای مجازی و پایگاه‌های روی ماه نیاز داریم.

تنظیم قوانین بیشتر برای فضای فضایی و پایگاه های ماه

ملروی درباره ناسا گفت: ما یک تنظیم کننده نیستیم، این نقش ما نیست. وی با اشاره به برنامه‌ریزی جانشینان ایستگاه تجاری بین‌المللی در دهه ۲۰، افزود: ما نمی‌توانیم مسئولیت تمام فعالیت‌های یک ایستگاه فضای تجاری را بر عهده بگیریم.

این کلید پیامی ناسا و سایر بخش‌های دولتی بود که به گروه مشاوره کاربران شورای ملی فضای (NSpC) که مجموعه‌ای از نمایندگان صنعت، آموزش و سرمایه‌گذاران غیرانتفاعی هستند و در روز پنجشنبه جلسه‌ای تشکیل دادند، ارائه شد.

بخوان  ۱۰ پرتاب برتر موشک آریان ۵ در تمام ادوار

قوانین فضای جدید برای پشتیبانی از ایستگاه‌های فضای تجاری و سکونتگاه‌های ماه و محافظت در برابر فضایی که به سرعت در حال رشد هستند، باید به سرعت اعمال شوند.

انتهای پیام



منبع