اخبار تکنولوژی جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری دیجی‌کالا مگ | 1biti

تکنولوژی که استفاده از آن می‌تواند اثر مستقیم و آشکار بر روش تولید محصولات یا ارائه خدمات داشته باشد، تکنولوژی جدید می‌گویند. پیشرفت فناوری موجب افزایش پیچیدگی آن می‌شود، پیچیدگی تکنولوژی را با چگونگی جذب آن می‌سنجند. تکنولوژی‌هایی که در ترکیب محصولات یا خدمات بکار گرفته می‌شوند و موجب تولید محصولات جدید می‌شوند، جزء دسته تکنولوژی‌های محصول طبقه بندی می‌شوند. با وجود تکنولوژی انجام بسیاری از امور ساده‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود، در عین راحتی سرعت انجام آن هم بالا رفته است.

http://118amoozesh.ir

از نظر مهندسی تکنولوژی ابزاری است که برای تولید و ساختن محصولات بهتر به کار گرفته می شود. محصولات بهتر محصولاتی ست که با کمترین هزینه و وقت بهترین عملکرد را داشته باشد. فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد. پیشرفت های حوزه آیتی کم کم به سمت علومی مانند پزشکی نیز سرازیر می شود.

دانشنامه آزاد فارسی

چاپ سه بعدی، فرآیندی است که در آن چاپگر سه بعدی با قرار دادن لایه به لایه مواد مطابق با مدل دیجیتالی سه بعدی، اشیای سه بعدی را ایجاد کند. یکی از مشکلاتی که با ظهور تکنولوژی و اینترنت به وجود آمده است، کاهش امنیت است. خیلی از مشاغل با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شوند و داده‌های آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد. احتمالا در آینده کاهش و جلوگیری از تهدیدات امنیت سایبری با موفقیت رشد خواهد کرد.

با روش های رشد شخصیتی آشنا شوید

اما این روش سختی‌ها و چالش‌های زیادی دارد و در حال حاضر 35 کشور با سرمایه‌ای معادل 50 میلیارد دلار در حال کار روی این پروژه هستند. اگر چنین پروژه‌ای به واقعیت بپیوندد، مشکل انرژی کره زمین تا میلیون‌ها سال حل خواهد شد و فاجعه‌های زیست محیطی هم رخ نخواهد داد. نسل ششم 6G پا را از 5G فراتر می‌گذارد و اینترنتی با سرعت تقریبی 95 گیگابایت در ثانیه را برای کاربران فراهم مجله خبری 1 بیتی می‌کند. اینکه سرعت برای کاربر تا چه حد است با رونمایی رسمی مشخص خواهد شد، ولی شاید بتوان گفت شما به راحتی با سرعت 500 مگابایت در ثانیه به اینترنت همراه متصل می‌شوید. در ایران شما در بهترین حالتِ ممکن سرعتی معادل 9 مگابایت در ثانیه با موبایل را تجربه می‌کنید. علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند.

بخوان  اهمیت هوش مصنوعی در چیست؟ 1 بیتی

فعالیت دانش بنیانی پسر انسیه خزعلی در کانادا برای تجارت vpn

همه پیشرفت هایی که در حوزه فناوری مشاهده می کنید، یک ویژگی مشترک دارند؛ اینکه همه آن ها با یک خط کد برنامه نویسی آغاز شده اند. اگر بخواهیم کاربرد این رشته را به زبان ساده بگوییم، تکنولوژی مواد غذایی کاربرد علوم غذایی در پردازش، بسته‌بندی، نگهداری، توزیع، تضمین کیفیت و استفاده از محصولات غذایی است. این رشته نوعی تخصص بین‌رشته‌ای است که رشته‌های مختلفی مانند مهندسی، شیمی تجزیه، بیوتکنولوژی، کنترل کیفیت، بهداشت و تغذیه و مدیریت ایمنی مواد غذایی را ترکیب می‌کند تا در صنعت غذا به نتایج مطلوبی دست پیدا کند. دیجی‌کالا مگ یک رسانه‌ی آنلاین با محوریت موضوعات مرتبط با فناوری و سبک زندگی مدرن است که در تابستان سال ۱۳۹۴ توسط وب‌سایت دیجی‌کالا ایجاد شد. در ابتدای کار تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌ی فناوری در دیجی‌کالا مگ دور هم آمده اند تا بهترین و کامل‌ترین مرجع مقالات و اخبار تکنولوژی را در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه‌ی راه فعالیت دیجی‌کالامگ گسترده‌تر شد و موضوعات بیشتری مانند بازی‌های رایانه‌ای، هنر و سینما، ادبیات و سبک زندگی را در بر گرفت.

  • تعریف پیچیدگی تکنولوژی بازتاب ضمنی بودن و دستیابی نه چندان آسان به دانش تکنولوژیک، یعنی ویژگی بنیادین آن است.
  • در ادامه‌ی راه فعالیت دیجی‌کالامگ گسترده‌تر شد و موضوعات بیشتری مانند بازی‌های رایانه‌ای، هنر و سینما، ادبیات و سبک زندگی را در بر گرفت.
  • ۲ – تجهیزات و روش های علمی که در حیطة خاصی به کار برده شود، فناوری .
  • فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مختلف مثل کنترل کیفیت، کارشناس یا متخصص صنایع غذایی، مسئول فنی، مدیر تولید، طراح محصول یا خطوط تولید مواد غذایی و… مشغول به کار شوند.
  • رایانه‌های کلاسیک که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم، فقط می‌توانند اطلاعات را در بیت‌هایی بر اساس سیستم 0 و 1 رمزگذاری کنند.
بخوان  یک واقعیت شگفت انگیز در مورد تکنولوژی Uncovered