نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

در آن زمان هنرمندان فقط نمی دانستند فرایندی که برای خلق این آثار هنری زیبا به کار بردند در واقع منجر به تغییر در ترکیب مواد مورد استفاده آن ها شد. نانو فناوری دانشی به شدت میان‌ رشته‌ ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی ، داروسازی و طراحی دارو ، دامپزشکی، زیست‌ شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مرتبط است. فناوری نانو یا همان نانوتکنولوژی این امکان را به قرار می دهد تا بتوان به راحتی اتم ها و مولکول های تشکیل دهنده مواد را دید و آن ها را به صورت خاص کنترل کرد. طی دهه های اخیر، توجه تحقیقات علمی در سرتاسر جهان به سمت مطالعه رفتار مواد در مقیاس اتمی جلب شده است. در اکثر زمینه های علمی و مهندسی می توان اثری از نانوتکنولوژی یافت. امروزه نانو علمی فراگیر است به نحوی که شیمی دانان، فیزیک دانان، پزشکان، مهندسان، مدیران مالی و طرفداران محیط زیست در جهت ارتقای جامعه از طریق علم نانو با یکدیگر همکاری می کنند.

  • عملکرد کلیدی تیمار لیگاند، “تمیز کردن” سطح نانوکریستال از طریق حذف اتم های سرب است.
  • با این حال، این ها شبیه نگرانی هایی است که ممکن است در گذشته در مورد هر فناوری قابل توجهی اعمال شده باشد.
  • امروزه ممکن است به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛ یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده است ،دکورشاپمیباشد .
بخوان  روش آزمایش شده و درست برای اینترنت در جزئیات گام به گام

مثل علوم بزرگ، پروژه­هاي مهندسي بزرگ و غيره حتي کامپيوترها در دهه ۱۹۵۰ تمام طبقات ساختمان را اشغال مي­کردند. ولي از وقتي Feynman نظرات و منطق خود را بازگو کرد، جهان روندي به­سوي کوچک شدن در پيش گرفت. با پیشرفت تکنولوژی یکی از مواردی که تاثیر بسیاری بر زندگی انسان ها دارد نقش نانوتکنولوژی در بهبود مصالح ساختمانی و ایزوله کردن ساختمان است . فناوری نانو یکی از تکنولوژی های موثر در ارتقاء عملکرد مصالح است که نقش موثری در بالا بردن عمر سازه و ذخیره ی انرژی ایفا می کند . امروزه با افزایش جمعیت کره زمین و افزایش زندگی شهری، کمبود منابع انرژی بیش از پیش احساس میشود و ذخیره آن مخصوصاً در حوزه ساختمان سازی اهمیت بسیار زیادی دارد . اخیرا نگرانی‌هایی در مورد ایمنی این گونه مواد آرایشی و بهداشتی مطرح شده است.

اعطای گواهی نانومقیاس به ۱۲۶۶ محصول و تجهیز نانو (تا پایان مهرماه ۱۴۰۱)

لازم به ذکر است که کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها و ورود به لیتوگرافی‌های زیر ۱۰ نانومتر، خود مشکلاتی نظیر تونل زنی الکترونی ایجاد می‌کند که منجر به از دست رفتن اطلاعات می‌شود. از این حیث یکی از مزیت‌های تکنولوژی نانو، ایجاد ساختارهای تراشه‌ای چند لایه‌ است. به عبارت دیگر، به جای آنکه ترانزیستورها در یک لایه کنار یکدیگر قرار گیرند در چندین لایه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این روش خود یکی از روش‌های زنده نگه داشتن قانون تجربی مور (Moore’s law) است.

نانو ماشین

نانوکلین محصولی است که در آن با کمک یک تکنولوژی منحصربفرد ، نانو ذرات اکسید روی به نوع خاصی از منسوجات بی بافت اضافه شده که حاصل آن تولید انواع دستمال نانو آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد ویروس می باشد . این دستمال قابلیت چندین بار استفاده پس از شستشو را دارد و میتواند علاوه بر نظافت و گردگیری ، سطح مورد نظر را تا 99% ضد عفونی کند. علاوه‌ بر اخبار و آماری که StatNano در سال جاری منتشر کرد، ما قصد داریم آن‌هایی را که به بهبود بیشتر در مجله خبری 1 بیتی جنبه‌های مختلف زندگی افراد کمک کرده‌اند، شناسایی و منتشر کنیم. بلکه می تواند کشف یا توسعه نانومواد جدید، و تصویب یک استاندارد خاص یا تجاری‌سازی محصولی باشد که می‌تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی داشته باشد و فرصت کسب رضایت بیشتر از زندگی در تماس با طبیعت را برای افراد ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم مروری بر فناوری نانو به زبان ساده داشته باشیم تا خوانندگان – با هر سطح دانشی – بتوانند شِمای کلی از این علم به دست آورند.

بخوان  لیست کامل بهترین و ترسناکترین اتاق فرارهای کرج + راه ارتباطی و شماره تماس | allescape

تعيين بودجه ­هاي کلان در کشورهاي صنعتي براي تحقيقات در زمينه نانوتکنولوژي

که صنایع آرایشی و بهداشتی را مجبور کرده تا استفاده از فناوری نانو در لوازم آرایشی و بهداشتی را محدود کنند. در این بررسی، بر انواع نانو مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی توسط برندهای مختلف آرایشی اشاره شد. خطرات احتمالی ناشی از آن‌ها هم برای زندگی انسان و هم برای محیط‌زیست و آنچه که تمام مقررات اتخاذ شده یا می‌توان برای غلبه بر آن‌ها انجام داد، تاکید می‌شود.

http://118amoozesh.ir