توسعه پوست الکترونیکی برای ربات‌های نرم‌افزار

مطالعات دانشگاه ادینبرو اسکاتلند در مطالعه اخیرشان بیان کردند که پوست الکترونیکی را برای ربات های نرم افزاری توسعه دادند.

این تیم تحقیقاتی از کسانی هستند که راه حلی ایجاد کرده اند که به نرم افزارهای قابل سنجش بسیار دقیق و در زمان واقعی می دهند. یک پوسته الکترونیکی پذیرش‌پذیر است که تنها یک میلی‌متر ضخامت دارد و از لایه نازکی از سیلکون ساخته شده است که با سیم‌ها و سازهای حساس تعبیه شده است.

انتهای پیام



منبع

دانشگاه‌ها با استفاده از پوست الکترونیکی و همچنین مصنوعی مصنوعی، ربات‌های نرم‌افزاری را با قابلیت سرعت بخشیدن و تغییر شکل‌های خود با توجه به میلی‌متر در سه بعدی، در زمان واقعی ارائه می‌کنند. علم این پوسته الکترونیکی را با یک بازوی ربات آن به صورت آزمایشی پذیرفته است که این فناوری قادر به تشخیص انواع حرکات پیچیده، خم و کشش و پیچش در کل دستگاه است.

ربات‌های نرم‌افزار با پوست الکترونیکی که با استفاده از مواد قابل قبول به جای فلز یا پلاستیک سخت ایجاد می‌کنند، می‌توانند برای کارهایی از جمله اندام‌های مصنوعی، جراحی‌های تجهیزاتی و ابزارهایی که مکان‌های خطرناک را بررسی می‌کنند و در عین حال قابل قبولی هستند، استفاده می‌کنند. .

یافته‌های این مطالعه در مجله «Nature Machine Intelligence» منتشر شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دنیوز، آیا شانس بیشتری برای دادن حس لامسه واقعی به ربات ها داریم؟ پاسخ این سوال احتمالاً مثبت است چرا که به طور واضح بیان می شود که پوست الکترونیکی را برای ربات ها نرم افزار توسعه داده اند.

بخوان  حیات در مریخ احتمالا زمان شکل گیری زمین وجود داشته است

پوست الکترونیکی به این امید که ممکن است به روش‌های کمک کند و شاید برای کسانی که مشکلات حرکتی مفید باشد، توسط متخصص ساخته شده است. برای اولین بار، ربات‌های نرم‌افزار سطحی از خودآگاهی قابل مقایسه با انسان و سایر حیوانات هستند. به گفته دانشگاه «ادینبرو» این روش می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری در رباتیک نرم‌افزار کند و به اجسام اجازه دهد تا حرکات خود را در حساس‌ترین محیط‌ها به طور دقیق تشخیص دهند.