تولید آب در ماه ممکن شد



محققان در سنگهای آپولو هیدروژن پیدا کرده اند که این موضوع را در ماه را محقق می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ایپژوهشگران «حیدروژن باد خورشیدی» را در نمونه‌های خاک ماه شناسایی کردند.

بررسی نمونه‌های بعدی خاک و سنگ ماه که توسط مأموریت‌های آپولو به زمین آورده شده‌اند، وجود هیدروژن در آنها را کشف کرده است.

این کشف، پتانسیل قابل توجهی برای فان قمری آینده دارد، زیرا امکان استفاده از این منبع برای برداشت آب در ماه را کاش می‌کند.

پژوهشگران آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (NRL) این تحلیل و تحلیل را هدایت کردند و «حیدروژن باد خورشیدی» را در نمونه‌های خاک ماه شناسایی کردند.

دکتر کاترین بورگس زمین‌شناس در علوم و فناوری مواد NRL در یک بیانیه رسمی گفت: هیدروژن این پتانسیل را دارد که منبعی را دارد که زمانی که همیشه در آنجا می‌آید، می‌توان به طور مستقیم روی سطح ماه از آن استفاده کرد.

وی افزود: مکان‌یابی منابع و نحوه جمع‌آوری آنها قبل از رسیدن به ماه برای اکتشافات فضایی، فوق‌العاده ارزشمند است.

بررسی نمونه های ماه

این تیم نمونه‌های سطح ماه را برای دستیابی به بهتر شدن از سطح شیمی مربوط به هوازدگی فضا بررسی کرد.

آزمایش‌های قبلی سایر نمونه‌های آپولو، وجود هلیوم حاصل از باد خورشیدی را در ذرات خاک ماه نشان داده بود.

دکتر بورگس گفت: این اولین باری است که کشف می‌کند حامل هیدروژن را در نمونه‌های قمری گزارش می‌دهد.

وی افزود: پیش از این، تیم در NRL از تکنیک های پیشرفته مانند میکروسکوپ الکترونی عبوری روبشی و اندازه گیری از دست دادن انرژی الکترونی برای شناسایی هلیوم در نمونه های قمری استفاده کرده بود و سایر پژوهشگران آب را در نمونه های سیاره های دیگر پیدا کرده بودند، اما اولین باری است که وجود هیدروژن در نمونه های گزارش ماه می شود.

بخوان  بنیان‌گذار ویکی‌پدیا در حال بررسی از ChatGPT استفاده می‌کند

از آنجایی که یک بطری آب به کره ماه می‌آورند هزاران دلار هزینه داشته باشند و همچنین با توجه به نیاز به آب در حفظ آب، در ماه بودن آب و امکان تولید یا تولید آن در ماه، موضوع مهمی است.

آب از خاک‌های ماه، مجموعه‌ای از اکتشافات قمری آینده و سکونت بالقوه انسان در ماه را ممکن می‌کند. آب برای حمایت از حیات ضروری است و همچنین می‌توان به هیدروژن و انرژی برای تجزیه و تحلیل سوخت که می‌توان از اکتشافات بیشتر و سفر به فراتر از ماه پشتیبانی کند استفاده کرد.

یافتن روش‌ها، مکان‌های غنی از آب و فناوری‌ها به منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل از زمین بسیار مهم است.

تحقیقات تحقیقاتی قابل توجه قبل برای شناسایی راه‌های استخراج آب از خاک ماه انجام شده است. برنامه مأموریت فضایی نیز در مراحل برنامه‌ریزی برای شناسایی مکان‌های حاوی آب، به ویژه در نزدیکی قطب‌های ماه با مخزن قابل توجهی از آب هستند.

این پژوهش در مجله Communications Earth & Environment منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع