تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي | 1biti

اگر به تکامل تاریخی این اصطلاح و معنای آن در طول زمان علاقه مند هستید، برای این مقاله مفصل می توانید به ویکی پدیا بروید. استفاده از تکنولوژی های ساده، یکی از ویژگی های سایر گونه های حیوانی به غیر از انسان نیز محسوب می شود. این گونه ها شامل شامپانزه ها، برخی از جوامع دلفین ها و کلاغ ها می باشد. با در نظر گرفتن دیدگاهی عمومی تر نسبت به تکنولوژی به عنوان توانایی ایجاد تغییر در محیط زندگی و کنترل بر روی آن، می توانیم به مثال های حیوانی دیگری مانند سگ های آبی و سد هایشان یا زنبور ها و کندوهایشان نیز اشاره کرد. Nikolas Kompridis نیز در مورد خطرات تکنولوژی های جدید، مانند مهندسی ژنتیک، نانوتکنولوژی، زیست شناسی مصنوعی و رباتیک نوشته است.

  • منظور از محصولات بهتر، می‎تواند محصولاتی باشد که عملکرد بهتر یا هزینه‌ی کمتری داشته باشند و امکان فروش آن‌ها در بازارهای جدید فراهم باشد.
  • بدون استفاده از کارشناسان انتقال تکنولوژی و اصول مدیریت تکنولوژی، معمولاً عمل انتقال یا اصولاً صورت نمی‌گیرد و یا انتقال تکنولوژی مربوطه بصورت ناقص و نیم‌بند انجام می شود.
  • تکنولوژی به طور مناسب به عنوان هر گونه کاربرد علم برای انجام کاری تعریف شده است.
  • اگر چنین تفکری در جهان مقبولیت یابد، پیشرفت فنی تمام کشورهای جهان ازجمله کشورهای صنعتی مختل خواهد شد.

«نظام تکنولوژیک» (نظام فناورانه) یعنی «ابزار مادی و مجموعه‌ای از دانش» که «در اختیار افراد سهیم در یک اقتصاد قرار دارد». از نظر کسانی که با تکنولوژی کار می کنند پدیده ای است که زندگی را بسیار جالب تر و جذاب تر و سالم تر کرده است. و این موضوع را فراموش نکنید که اگر مدیریت تکنولوژی روش درستی نبود، هرگز برای آموختن این مدیریت به صورت تخصصی کلاس‌های حرفه‌ای برگزار نمی شد. البته باید بدانید که برای موفق شدن در این راه به توجه مراکز تحقیقاتی و حمایت‌های اقتصادی و سیاسی نیز نیاز است.

بخوان  شایعه Buzz در تکنولوژی Exposur

تکنولوژی هوش مصنوعی Artificial Intelligence چیست؟

عاملی که باعث گذار از روستا های نوسنگی اولیه به شهر های اولیه مانند اوروک و اولین تمدن ها، مانند سومر شد، مشخص نیست. با این وجود گمان می رود، ظهور ساختار های اجتماعی که بیشتر و بیشتر سلسله مراتبی می شدند و همچنین نیروی کار متخصص، تجارت و جنگ بین فرهنگ های مجاور و نیاز به اقدام دسته جمعی برای غلبه بر چالش های محیطی مانند آبیاری، همه نقشی موثر در این امر ایفا کرده باشند. علم دانش سیستماتیک از دنیای فیزیکی یا مادی است که از طریق مشاهده و آزمایش به دست می آید.

قرون وسطی و تاریخ مدرن

ما می‌توانیم از تکنولوژی درست مثل هر پدیدار دیگری به منزلۀ یک امر فنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و یک «خیلی چیزهای دیگر» سخن بگوییم. اما تکنولوژی «صرفاً یک امر فنی»، «صرفاً یک امر اقتصادی» و «صرفاً» خیلی چیزهای دیگر یا حتا مجموعۀ همۀ این عناصر برشمرده شده نیست. تکنولوژی مثل هر پدیدار دیگری، همواره از اوصافی ناشناخته و از وجوهی بی‌شمار برخوردار است. بنابراین، ما به سهولت نمی‌توانیم بگوییم که می‌دانیم تکنولوژی چیست. پدیدار تکنولوژی، به منزلۀ یک پدیدار و غنای سرشار آن، ما را با یک رویداده‌گی مواجه می‌سازد. تکنولوژی به طور مناسب به عنوان هر گونه کاربرد علم برای انجام کاری تعریف شده است.

انواع خازن و کاربردهای آن ها

معمولاً روبات‌هایی را می‌بینیم که آن قدر هوشمند هستند که می‌توانند بر نسل بشر مسلط شوند. این تکنولوژی هم به شدت با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در رابطه است و رسیدن به نتایج جدید می‌تواند شگفتی خلق کند. مفهوم بلاک‌چین به جهت اتصال کاربران، یک زنجیر از بلوک‌هاست که باعث ایجاد فضایی برای تبادل و معامله امن و سریع خواهد شد. در آینده کسب و کارهای بیش‌تری مجله خبری 1 بیتی را شاهد خواهیم بود که رو به فناوری بلاک‌چین خواهند آورد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که اخیراً نقشِ خود را بیش از پیش به ما نشان داده است. اگر از بلاک‌چین چیزی نمی‌دانید می‌توان شما را با فردی قیاس کرد که یک دهه پیش از کامپیوتر چیزی نمی‌دانست. در واقع یکی از نشانه‌های به روز بودن شما آگاهیِ هر چند حداقلی اما صحیح از مفهوم بلاک‌چین است.

بخوان  10 دلایل باید توقف تاکید در مورد تکنولوژی

http://118amoozesh.ir