تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي | 1biti

از پیراهن‌های هوشمند با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات گرفته تا لباس‌های خواب برای بررسی وضعیتِ خواب، کمک به بیمارانِ دیابتی و خطرِ ابتلا به سرطان سینه در زنان فقط بخشی از دستاوردهای این حوزه یعنی لباس هوشمند است. علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند. توجه مجله خبری 1 بیتی داشته باشیم وقتی دربارۀ «تکنولوژی» می‌اندیشیم، نمی‌توانیم از تکنولوژی به منزلۀ صرفاً مجموعه‌یی از ابزارها، به منزلۀ امری صرفاً علمی و تکنیکی، به مثابه امری صرفاً اجتماعی، سیاسی یا امری دارای تاثیرات روان‌شناختی، یا… سخن بگوییم. می خوانند هالت اشتله مکانی که مترو یا اتوبوس ایست می کند تا مسافران پیاده شوند.

  • این باور وجود دارد که برق رسانی، مهم ترین دستاورد مهندسی قرن بیستم بوده است.
  • در این زمینه، رسانه های جمعی و تکنولوژی تاثیر منفی بر روی سلامت جسمی و ذهنی افراد دارند.
  • مثالی مدرن در این زمینه، ظهور تکنولوژی ارتباطات است که موانع موجود بر سر راه تعاملات انسانی را کاهش داده و در نتیجه کمک کرده تا خرده فرهنگ های جدیدی به وجود بیایند؛ فرهنگ مجازی، در قلب خود توسعه اینترنت و کامپیوتر ها را در بر دارد.
  • پیشرفت تکنولوژی به دست انسان از مدت‌ها پیش مدام در حال توسعه بوده است.

او هشدار می دهد که این تکنولوژی ها، چالش های بی سابقه و جدیدی را برای بشر ایجاد می کنند. این نگرانی ها بین فیلسوف های دیگر، دانشمندان و روشنفکران عمومی(مانندFrancis Fukuyama ،Jürgen Habermas ، William Joy وMichael Sandel ) نیز وجود دارد و آن ها نیز مطالبی را در زمینه مسائل مشابه مطرح کرده اند. استفاده از واژه تکنولوژی در طی ۲۰۰ سال گذشته تغییر چشمگیری یافته است. قبل از قرن بیستم، این واژه در زبان انگلیسی متداول به شمار نمی رفت و از آن یا برای اشاره به توصیف و مطالعه هنر های مفید و یا برای اشاره کردن به تحصیلات فنی(مشابه تحصیلاتی که از سال ۱۸۶۱ در MIT ارائه می شد) استفاده می شد. توسینسو مخفف کلمه های Total Single Solutions می باشد و یک مجموعه آموزشی تخصص محور در حوزه فناوری اطلاعات بصورت آنلاین بوده که بیش از ده سال از فعالیت آن به زبان فارسی می گذرد.

بخوان  تزریق ژل و فیلر 2

اجزاي تکنولوژي

این‌ جانب در طی بیست و اندی سال تجربه در حوزه‌ی اعطای امتیاز تکنولوژی، به عنوان عضوی از سازمان‎های مطرح حوزه‌ی امتیاز تکنولوژی، به عنوان مشاوری مستقل در دو شرکت نوپا و نهایتاً به عنوان استاد دانشکده‌ی بازرگانی فعالیت داشته‎ام. در تمام این سال‎ها، همواره از من خواسته شده تا مرجعی مناسب در مورد اطلاعات پایه‎ای امتیاز تکنولوژی پیشنهاد کنم، ولی من هیچگاه چنین کتابی که تمامی اطلاعات لازم، به شکلی واضح و مختصر در آن منعکس شده باشد نیافتم. لذا در اینجا دیدگاه‎های خود (و بسیاری از دوستان و همکاران خود) را در مورد مبانی فروش یا خرید امتیاز تکنولوژی به شما عزیزان تقدیم می‎کنم. بنابراین، لازم است تا محدودیت های تکنولوژی و به طور کلی تر دانش علمی، به خصوص در مواردی که با عدالت محیطی و مشکلات مربوط به سلامتی سر و کار دارند، پذیرفته شود.

لباس‌ ۸۴ به‌ تن‌ ICT ایرانی‌ نمی‌رود

ما می‌توانیم از تکنولوژی درست مثل هر پدیدار دیگری به منزلۀ یک امر فنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و یک «خیلی چیزهای دیگر» سخن بگوییم. اما تکنولوژی «صرفاً یک امر فنی»، «صرفاً یک امر اقتصادی» و «صرفاً» خیلی چیزهای دیگر یا حتا مجموعۀ همۀ این عناصر برشمرده شده نیست. تکنولوژی مثل هر پدیدار دیگری، همواره از اوصافی ناشناخته و از وجوهی بی‌شمار برخوردار است. بنابراین، ما به سهولت نمی‌توانیم بگوییم که می‌دانیم تکنولوژی چیست. پدیدار تکنولوژی، به منزلۀ یک پدیدار و غنای سرشار آن، ما را با یک رویداده‌گی مواجه می‌سازد. تکنولوژی به طور مناسب به عنوان هر گونه کاربرد علم برای انجام کاری تعریف شده است.

بخوان  فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی | 1biti

«نظام تکنولوژیک» (نظام فناورانه) یعنی «ابزار مادی و مجموعه‌ای از دانش» که «در اختیار افراد سهیم در یک اقتصاد قرار دارد». از نظر کسانی که با تکنولوژی کار می کنند پدیده ای است که زندگی را بسیار جالب تر و جذاب تر و سالم تر کرده است. و این موضوع را فراموش نکنید که اگر مدیریت تکنولوژی روش درستی نبود، هرگز برای آموختن این مدیریت به صورت تخصصی کلاس‌های حرفه‌ای برگزار نمی شد. البته باید بدانید که برای موفق شدن در این راه به توجه مراکز تحقیقاتی و حمایت‌های اقتصادی و سیاسی نیز نیاز است.

http://118amoozesh.ir