تکنولوژیست رادیولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

با توجه به قبولی‌های سال گذشته میانگین رتبه قبولی در این رشته در تهران ۲۵۰۰ است. با این حال وضعیت این رشته در خارج کشور بسیار بهتر است و اشتغال در این رشته در خارج از کشور بسیار تخصصی‌تر است. برای مثال مجله خبری 1 بیتی شما در ارشد به جای یک رشته‌ی کلی مانند تصویربرداری پزشکی که در ایران در آن از هر زمینه‌ای میزان کمی تدریس می‌شود، به تحصیل به صورت اختصاصی روی فقط یک مدالیته‌ی تصویر برداری مانند MRI می‌پردازید.

  • دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی اول از همه باید دروس پایه مانند فیزیک آناتومی و فیزیولوژی را بخوانند و بعد از آن دروس تخصصی تصویربرداری پزشکی را بیاموزند.
  • همچنین باید بتواند درس هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس های زیست شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد.
  • از رفرنس ها و مراجع وزارت بهداشت و درمان که برای دروس پرتوشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی معرفی شده جهت تألیف این کتاب استفاده شده است.

در صورتی که فرد رادیولوژیست دارای تخصص و توانایی کافی نباشد، می‌تواند علاوه بر عدم تهیه‌ی تصویر مناسب، موجب آسیب رساندن به بیمار از طریق پرتو گیری شود. تصویر رادیولوژی نامناسب باعث سردرگمی پزشک معالج در تشخیص صحیح بیماری می‌شود. به عنوان نمونه تصویربرداری رادیولوژی از دست، پا و انگشتان در مقایسه با تصویربرداری رادیولوژی از سیستم گوارشی و عروق ساده‌تر است. بنابراین دانشجوییان رشته‌ی رادیولوژی باید دارای تخصص‌های لازم باشند و آموزش‌های کافی را در این زمینه ببینند. ادامه‌ تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور و دانشگاه‌های معتبر می‌تواند مهارت و دانش لازم در مورد این رشته را در اختیار دانشجویان قرار دهد و آنها را برای شروع به کار در مراکز پزشکی آماده کند. امروزه دانشجویان بسیاری داوطلب ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور هستند.

بخوان  بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری smurchs Site | 1biti

بازار کار، گرایشات و آینده شغلی رشته مهندسی خودرو

با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک، مشاهده نظرات دیگر کاربران می‌توانید بهترین متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران را انتخاب کنید. کارشناس رادیولوژی پس از فارغ‌التحصیلی با آناتومی فیزیولوژی انسان، روش‌های تصویربرداری مختلف اعم از رادیوگرافی، فلوروسکوپی، ماموگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی، نحوه تزریق آشنایی پیدا می‌کند. اهمیت زیست‌شناسی در این رشته وقتی نمودار می‌شود که واحد های فیزیولوژی و علی الخصوص آناتومی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. کارشناس این رشته باید با قسمت‌های مختلف بدن آشنایی پیدا کند و مکان دقیق آن‌ها را بشناسد. هم چنین باید در این رشته پاتولوژی (آسیب شناسی) را خوب بلد باشیم تا در تشخیص بهتر و اعمال پروسه‌های اضافی و تبدیل شدن به یک کارشناس با دانش بالا قدم برداریم. دوره کاردانی تکنولوژی پرتوشناسی علاوه برآنکه مقدمه ای است برای دوره های بالاتر این رشته ، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرتوشناسی تشخیصی را نیز در حد کاردانی به عهده دارد.

دروس پایه و اصلی رشته تکنولوژی پرتوشناسی

انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است. در این صفحه شما می‌توانید لیست بهترین پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی خوب در تهران را مشاهده نمایید. متاسفانه امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در آمریکا وجود ندارد. همانند سایر دروس پیراپزشکی واحدهای عمومی مانند فیزیک و ریاضی عمومی و دروس معرفت شناسی، ادبیات، فیزیولوژی و …

در این دوره دانشجویان تجارب نظری و بالینی در زمینه‌های مختلف تصویربرداری از روش‌های ساده و روتین رادیوگرافی تا تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری ازجمله توموگرافی کامپیوتری، تصویربرداری با استفاده از تشدید مغناطیسی هسته اتم را به دست خواهند آورد. از جمله دروس عمومی رشته پرتوشناسی می توان به مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، جمعیت و تنظیم خانواده، ادبیات فارسی، زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و 2 اشاره کرد. تسلط به درس های ریاضی و فیزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد. همچنین باید بتواند درس هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس های زیست شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد.

بخوان  برای افرادی که نیاز دارند برای شروع موبایل با این حال از شروع آغاز میترسند.

http://118amoozesh.ir