تکنولوژیهایی که آینده را متحول خواهند کرد! 1 بیتی

ارزش سهام این شرکت از حدود 210 دلار در ماه جولای، در اواخر نوامبر سال 2018 تا 124 دلار افت کرده است. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه Aegis Ti۵ منتشر نشده، اما گفته میشود که این پیسی با قیمت تقریبی ۴ هزار دلار و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. به طور مشخص ، اگر سازمانی از هوش مصنوعی برای تیم بازاریابی خود استفاده کند ، می تواند کارهای روزمره و تکراری را به طور خودکار انجام دهد ، به نماینده فروش اجازه می دهد تا روی وظایفی مانند ایجاد رابطه ، پرورش سرب و غیره تمرکز کند. استفاده از هوش مصنوعی در مراحل مختلف تولید در صنعت مد، از مرحله قبل تا پس از طراحی و سپس لجستیک، به تولید هوشمند تبدیل میشود. تکنولوژیهایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به داده نیاز دارند- در حجم انبوه- تا بتوانند پتانسیلهای نهفته خود را به درستی به واقعیت تبدیل کنند.

TLS مخفف عبارت Transport Layer Security استانداردی است که دو نقطه پایانی مختلف را قادر میسازد تا به صورت محکم و خصوصی به یکدیگر متصل شوند. یک سیستم پردازش زبان طبیعی که به اندازه کافی قدرتمند باشد، قادر به فعالسازی رابط کاربری زبان طبیعی و کسب دانش بهطور مستقیم از منابع نوشته شده توسط انسان مانند متنهای خبری آنلاین منتشر شده توسط خبرگزاریها است. به دلیل این که به صورت روز افزون هوش مصنوعی در حال پیشرفت می باشد و می تواند از طریق پروتکل های تمرین، یادگیری داشته باشد، تاثیر استفاده از این ابزار نیز در حال افزایش می باشد. به طوری که اکنون تاکید بر کاربری دستگاههای هوشمند در خانهها و دفاتر کار ماست. 6. یادگیری عمیق یا ژرف (Deep learning) که خود یک زیرشاخه از یادگیری ماشین به شمار میرود و به مجموعهای از الگوریتمها گفته میشود که فراداده یا Metadata را به عنوان ورودی جذب کرده و پس از انجام محاسبات گوناگون، دادههایی را به عنوان خروجی برمیگرداند. ماشینی که حافظه دارد و میتواند از رویدادهای حافظه خود بیاموزد و آموزش ببیند و آموخته های خود را در تصمیمات آینده به کار گیرد، خط پایه تکامل در هوش مصنوعی است. از علاقمندان به یادگیری تعمیرات موبایل دعوت میکنیم تا در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه برق گستران که به صورت تئوری و عملی برگزار میشود، شرکت نمایند.

با نظر داشت به انتشار ویروس در سراسر کشور چین و متعاقب آن سایر کشور ها،محصولات و تولیدات شرکت اپل به استثناء پوشاک با افت شدید و کاهش تقاضا مواجه شدند،در مقابل این ضرر محصولاتی مانند اپل واچ و ایرپاد درصد قابل ملاحظه ای به میزان بیست و سه درصد داشت. کانال تلگرامی Dr IT با بیش از ۷۳ هزار عضو پربازدیدترین کانال رسانهای حوزه فناوری و تکنولوژی در سطح تلگرام محسوب میشود. هوش مصنوعی موفق به چیزی بیش از تمرین یک مدل هوش مصنوعی مخصوصاً برای سیستم هایی نیاز دارد که هوش مصنوعی در داخل آنها به کار رفته است. مدیران تجاری بیش از دوسوم جلسات را کاملا ناموفق میدانند.

به این ترتیب میتوان انتظار داشت غولهای دیگری در این غول فروش آنلاین ظهور کنند. از جمله سازمان های درگیر می توان به ناسا اشاره کرد. لنوو تنها به این نکته اشاره کرد که از پلتفرم جدید اینتل بهره میبرد که از فناوری هیبرید برخوردار است. اما این حجم عظیم از داده میتواند ما را بترساند مگر اینکه بتوانیم این دادهها را به خوبی بفهمیم و مدیریت کنیم. از تصویری که شرکت از این محصول منتشر کرده میتوان استنباط کرد که این دستگاه یک گوشی هوشمند است. بهرغم آنکه بنیانگذار چینی این شرکت از گزند انتقادات نسبت به مشکلات امنیتی آن در امان نماند اما زوم عملا به ابزار اول ارتباط تصویری جهان تبدیل شد و صدها هزار میهمانی یا همایش و میلیونها جلسه در آن برگزار شد.

بخوان  پنج از خطرناک‌ترین موبایل جناس‌ها می‌توانید پیدا کنید

این یک روش فوتوژنیک (ایجادشده در اثر نور و روشنایی) است که نور پراکنده شده از یک جسم را با روشی ثبت و ضبط کرده تا یک شیء سه بعدی ایجاد کند. روش های هوش مصنوعی توانایی بالایی را در پیش بینی و ارائه عملکرد بهتر در مواجهه با مسائل غیر خطی و سایر مشکلات مدل سازی سری های زمانی نشان داده اند. پیشبینی میشود شرکت AMD، سری جدید جیپییوهای حرفهای سال آینده خود را در این نمایشگاه معرفی کند. این هدفونها، نسل جدید هدفونهای سری قبل WH-۱۰۰۰XM۳ محسوب میشوند، محصولی که به قابلیت از بین بردن نویز محیط اطراف مجهز بوده و اکتبر سال ۲۰۱۸، با موفقیت بسیاری در بازار روبهرو شد. تعدادی نیز هستند که بنا دارند نحوه بازخورد مشتریان را بررسی کرده و صرفا حضوری در این نمایشگاه داشته باشند.

بالکانی شدن امروزه به هنگام جنگ داخلی در کشورهای چندملیتی نیز استفاده میشود. در ادامه به چند نمونه کاربرد اشاره خواهیم کرد. هزینه این سقف بسیار ناچیز و مقرون به صرفه است . رشد آهسته و پیوسته این شرکت عظیم در میان توفانها و بحرانهای مختلف نشاندهنده استحکام آن دارد. اگرچه واکسن کرونا در اواخر سال ۲۰۲۰ شروع به توزیع در کشورهای مختلف کرد؛ اما شاید تجارت الکترونیکی نسخه نجات بخش اقتصاد در این دوران قرنطینه و فاصلهگذاری بود. با این همه اما در اواخر ماه نوامبر سال 2018 شرکت نمایشگاهی Deutsche Messe AG اعلام کرد که به دنبال کاهش چشمگیر بازدیدکنندگان و شرکت­کنندگان این نمایشگاه، CeBIT ممکن است در آینده نزدیک لغو و تعطیل شود.

به طور مثال مدیران امروزه سعی می کنند فعالیت های خود را در نقاطی از دنیا دایر کنند که نرخ دستمزد با آهنگی کند تر رشد می کند. شرکت سازنده ادعا میکند که این گجت میتواند بر اساس دادههای دریافتی از فعالیتهای مغز، کاری کند که فعالیت مدیتیشن، راحتتر صورت گیرد. در عصر دیجیتال دادهها و اطلاعات مهمترین بخش فعالیتها هستند و به همین واسطه حسابداری که با دادههای مهم مالی کسبوکارها سروکار دارد اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. امین کازرونی، محقق ارشد بخش دادههای شرکت زپوس است. ژولیت نولاند، مدیر ارشد بخش برنامهریزی استراتژیک شرکت TracyLocke، معتقد است که فروشندگان دنیای دیجیتال باید هرچند وقت یکبار از مشتریان خود بخواهند که دورهم جمع شوند و تجربه خرید حضوری را از یاد نبرند: «باید گاهی اوقات روشی که ما شرکتها برای مشتریان تعریف کردهایم، کنار زده شود تا روابط انسانی فراموش نشود و اعتماد در دنیای دیجیتال و آنلاین، از بین نرود.» به عقیده نولاند، این روشهای تعریفشده، فراتر از حوزه خرید و فروش اینترنتی است و در قسمتهای متعددی از صنعت رسوخ پیدا کرده است. یکی از مشکلات پنلهای السیدی این است که رنگ مشکی را در تصویر کامل و عمیق نشان نمیدهند. یکی از تاثیرگذارترین پوسترهای مراسم افتتاحیهCES۲۰۲۰ ، از آن شرکت سازنده این محصول بود.

موضوع جدیتر شد وقتی اعلام شد شرکت ARM که مقر آن در بریتانیاست و لایسنس پردازنده برای گوشیهای موبایل را صادر میکند از کارکنانش خواست که ارتباط خود را با هوآوی محدود کنند. این مرحله، بهترین فرصت برای گرفتن ارتباط فیزیکی با مشتری است. بهعنوان مثال، این دستاورد میتواند به تماشاچیان حاضر در یک ورزشگاه این امکان را بدهد تا مستقیما از روی صندلیهای خود در استادیوم، غذا و نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش دهند. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را تولید کرده بلکه شرکت سونی نیز چندی پیش از تصمیم خود برای توسعه بیشتر سگ روباتیک Aibo خود خبر داد و اعلام کرد که بهزودی سایر شرکتها نیز میتوانند اپلیکیشنها و خدمات خود را برای این روبات تعریف و امکان ارتباط آن با دیگر دستگاههای هوشمند خانگی را فراهم کنند. تفاوت اساسی و مهمی که انسان را از حیوان جدا می کند این است که انسان برای تحقق امیال خود به ابزاری به نام عقل مجهز است که به او امکان می دهد برای نیل به مقاصد طبیعی خود ابزارسازی کند، اعم از آن که این ابزار از جنس حیله های فکری و یا وسائل مادی باشد(همان).

بخوان  چه کاری می توانید انجام دهید برای جلوگیری از اتلاف اینترنت خود را از تخریب توسط رسانه های اجتماعی؟

قوانین بازی ابتدا تصور میکرد که یک زن و مرد در اتاقهای مجزا با استفاده از یادداشتهای دستنویس با یک قاضی ارتباط برقرار میکنند. این موفقیت ها به همراه نظرات اطمینان پخش محققان پیشرو و به نام، سازمان های دولتی مانند آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) را متقاعد کرد تا بر روی تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در چندین موسسه سرمایه گذاری نمایند. برای مثال ماشینهایی که ۴ عمل اصلی محاسبه را انجام میدهند یا ماشینهایی که برای تشخیص متن از نویسه خوان نوری (optical character recognition) استفاده میکنند دیگر هوش مصنوعی به حساب نمیآیند چرا که اینها عملکرد ذاتی کامپیوتر هستند.

سامانه ای با اجزای سمبولیک و غیر سمبولیک یک “سیستم هوشمند هیبرید” (hybrid intelligent system) است و مطالعه چنین سیستمی “یکپارچه سازی سیستم های هوش مصنوعی” (artificial intelligence systems integration) است. ادغام داده ها یکی از مهمترین مؤلفه ها است؛ اما هنگامی که میله ها به هم وصل شدند، باید فعالیت و تحویل بینش از آن داده ها را از طریق کانالهای مختلف به بسیاری از ذینفعان با سرعت زیاد همگام سازی کنید. هوشمند سازی یک نتیجه مهم دارد. نمونههای دیگری که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند شامل دستگاههای خانه هوشمند مانند NEST Google، خودروهای خودران مانند خودروهای تولید شده توسط تسلا و بازیهای آنلاین از جمله Alien: Isolation هستند.

در سالهای پیش، این شرکت طی نمایشگاه CES، از اولین جیپییو ۷ نانومتری Radeon VII خود پردهبرداری کرد. گوگل و مایکروسافت هم به لطف محبوب شدن تبلیغات و برخی محصولاتشان جزو برندگان این سال بودند و البته شرکتهای ارائهدهنده خدمات ویدئوکنفرانس و در راس آنها Zoom را میتوان خوش اقبالان این سال نامید که ابتدای سال اساسا تصور چنین حجم تقاضایی را روی سرویسهایشان نداشتند. این حوزه بیشتر به یادگیری تقویتی باز می گردد که بعدا در مورد آن بیشتر توضیح خواهم داد. او در ابن باره گفت:«در حال حرکت به سمتی هستیم تا اینترنت بدون فیلتر توسعه پیدا کند.

در ادامه نگاهی داریم به هشت برنده تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ سایت 1biti . اینکه چرا عیسی زارعپور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به مقایسه سرعت اینترنت افغانستان و ایران پرداخته و اشاره کرد که اینترنت ایران با افغانستان برابر نیست و حتی ۱۰۰ پله بالاتر است، به خبر یکی از رسانهها برمیگردد که گفته بود «سرعت اینترنت در ایران، همرده با افغانستان شده» و این خبر، وزیر ارتباطات با به واکنش واداشت، اما اگر بخواهیم یک پله بالاتر نگاه کنیم، باید ببینیم از ابتدا چرا اینترنت ایران باید با افغانستان مقایسه شود. آنچه مایکروسافت را بهعنوان یک غول تکنولوژی سرپا نگاه داشته توسعه و نوآوری در سبد متنوعی از محصولات است از پلتفرمها و زیرساختها گرفته تا محصولاتی برای کاربران نهایی این شرکت را همواره بهعنوان برندی معتبر حفظ کرده است. در نمایشگاه امسال، احتمالا شاهد معرفی نسل جدید تلویزیونهای QLED، طرحهای مفهومی صفحات نمایش و محصولات مختلف دیگری خواهیم بود. از دیگر حوزههای مورد بحث در نمایشگاه امسال، حوزههای تحلیل داده و حریم شخصی، سلامت دیجیتال و رقابت بینالمللی برای ۵G، تکنیکهای استفاده عموم مردم از دستاوردهای هوش مصنوعی و صفحات نمایش ۸K نام برده شدهاند.

بخوان  چگونه به حوزه هوش مصنوعی ورود کنیم؟ 1 بیتی

انتشار نتایج نظرسنجیها در طی سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵، از این جهت آموزنده هستند که ناهمگونی قابل توجهی در جذب روباتهای صنعتی با نرخ پذیرش بالا در شرکتهای بزرگتر که درگیر تولید محصولات استاندارد هستند، در آن به چشم میخورد. تکنولوژی مرکز پژوهشهای مجلس به دنبال ساماندهی تبلیغات اینفلوئنسرها: از محدودیت سنی تا قوانین در مورد پوشش طبق طرح مرکز پژوهشها، کالاهای مختص زنان فقط باید توسط زنان تبلیغ شده و افراد نباید پوشش خارج از عرف داشته باشند. با استفاده از این فناوری کاربران خانگی قادر شدند با استفاه از یک کامپیوتر، خط تلفن و مودم ADSL، به اینترنت پرسرعت متصل شده و از بالاترین سرعت اینترنت استفاده کنند.

شرکت چینی سازنده گوشی OnePlus اعلام کرده که قرار است در مراسم اختصاصی خود در این نمایشگاه، از دستگاه مرموز جدیدی پردهبردارد. یکی از سخنرانان این مراسم Paul C. Zikopoulos، فعال در شرکتهایی همچون Big Data، Cognitive Systems و IBM، گفت: «در قسمت جمعآوری داده، کار ما بسیار خوب است اما در زمینه درک این دادهها چقدر پیشرفت داشتهایم؟ تکنولوژی شیائومی از ایرباد بیسیم بادز 4 پرو رونمایی کرد ایرباد جدید شیائومی از سیستم حذف نویز فعال بهره میبرد. این نمایشگاه در حوزه ارتباطات گوشی همراه و ماهوارهای، آخرین دستاوردها درخصوص شبکههای ارتباطی، موبایل و کاربردهای مختلف آن، شبکههای نسل آینده، فناوریIP، ارتباطات ماهوارهای و راهکارهای زیرساختی فعال است. موسسهای که پس از حدود ۱۸ سال تاسیس اولین ماهواره موفق آمریکا را طراحی کرد، پس از چندین سال بر روی شبکههای کامپیوتری و تکنولوژیهای ارتباطی تمرکز کرد. همچنین در اکتبر ۲۰۱۸، محققان IBM معماری ای متکی بر پردازش درون حافظه ای و مدلسازی شده از شبکه سیناپسی مغز انسان را برای شتاب دهندگی به شبکههای عصبی عمیق معرفی کردند. تکنولوژیهایی مانند دستیار صوتی هوشمند در بین مخاطبان سن بالا طرفدار زیادی دارد.تکنولوژیهای هوشمند، زمینه توسعه و قدرت یافتن دیگر تکنولوژیها و اپلیکیشنها را مهیا میکنند، حتی حوزههایی که در حالحاضر فکرش را هم نمیکنیم.

اینها چیزهای تعجب آوری نیست اما بخشی از روندی نگرانکننده است. اینها آخرین نشانه از این است که سیاستهای خارجی آمریکا و به ویژه تنشهای موجود با چین میتواند منجر به تهدیدهایی در جهان فناوری و محدود کردن صنعت به رشد در پشت مرزها شود. در اتاق چانگان آواتار 11 با تلفیقی از هنر و تکنولوژی طرف هستیم. برخی مشتریان علاقهای ندارند که اطلاعات خصوصیشان با دنیای دیجیتال زیاد قاطی شود. در دنیای دیجیتال کنونی، مرکز اصلی توجه و تمرکز روی مخاطبان نسل جدید و جوان جامعه است اما اعضای نسل قدیم را نباید فراموش کرد. ایلان ماسک با دیگر شرکتش اسپیسایکس نیز موفقیتهای فضایی چشمگیری در سال ۲۰۲۰ داشت اما شگفتیهای تسلا در این سال چیز دیگری بود. اگر شما اول امسال هرمقدار سهام این شرکت را میخریدید تا آخر سال ۶۹۵ درصد سود کرده بودید!