تکنولوژی معنی در دیکشنری آبادیس | 1biti

اینکار لازمه وقت و دقت زیاد، تمرکز، شکیبایی و داشتن آگاهی اولیه می‌باشد که باعث می‌شود تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. همچنینبه شما اجازه می‌دهد تا تصمیم‌گیری درست و عالی داشته باشید و از تصمیمات اشتباه دور شوید. هدف، انگیزه، معیار و سود مورد توافق متقاضی و عرضه‌کننده تکنولوژی. © تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از اطلاعات سایت تنها با ذکر نام منبع آزاد می باشد.

  • البته این امر مستلزم توجه به مراکز تحقیقاتی و حمایتهای اقتصادی و سیاسی از این‌گونه فعالیتها است.
  • تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.
  • این سه اغلب به عنوان یک زمینه برای اهداف تحقیقاتی و ارجاع در نظر گرفته می شوند.
  • این نرخ رشد تصاعدی در فناوری به ما نشان می‌دهد که یادگیری سواد تکنولوژیکی یا همان سواد فناوری در زندگی روزمره ما ضروری است.

یک وان حمام که تقریبا مشابه نمونه های امروزی بود در کاخ Knossos کشف شد. چندین مورد از خانه های شخصی مینوسی ها نیز دارای توالت بود که با ریختن آب تمیز می شد. رومی های باستان نیز توالت های عمومی بسیاری داشتند که به داخل یک سیستم فاصلاب جامع تخلیه می شدند. فاضلاب اصلی در رم، Cloaca Maxima نام داشت که ساخت آن ۶ قرن قبل از میلاد مسیح شروع شد و هنوز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌های نوین و نوآورانه‌ای ارائه می‌کند.

بخوان  Top 5 کتاب درباره اینترنت

تکنولوژی چیست؟ بررسی مفهوم Technology به زبان ساده

سوم، من بسط تعریف ابزارگرایانه ترجیحی خود را ارائه می‌دهم، تعریفی که ویژگی اساسی فناوری‌ها – قدرت آن‌ها در مداخله در مقیاس‌ها – را برجسته می‌کند، به گونه‌ای که پیشنهاد می‌کنم جهت مطالعه جدید و نیروبخشی را برای مورخان علم و فناوری ارائه دهد. مهندسی، فرآیند هدف محور طراحی و ساخت ابزار و سیستم ها به منظور بهره برداری از پدیده های طبیعی برای استفاده کاربردی انسان است که اغلب( اما نه همیشه)، از نتایج و روش های علمی استفاده می کند. توسعه تکنولوژی از زمینه های مختلفی از دانش از قبیل علم، مهندسی و دانش های ریاضی، زبانی و تاریخی استفاده می کند تا بتوان نتایجی کاربردی به دست بیاورد. این پدیده در توسعه سیستم های اقتصادی پیشرفته تر ( شامل سیستم اقتصاد جهانی کنونی) کمک کرده است و همچنین امکان ظهور طبقه مرفه را نیز فراهم کرده است.

تعریف ترجیحی ما از فناوری و تکنولوژی

از سوی دیگر، «رویکرد فرهنگی» است، که در آن فناوری، که در ابتدا به عنوان «مجموعه اعمالی که انسان برای دگرگون کردن جهان مادی استفاده می‌کند، شیوه‌های دخیل در ایجاد و استفاده از اشیاء مادی» تعریف می‌شود، بیشتر به‌عنوان «بیان خلاقانه» تلقی می‌شود. فرهنگ انسانی [ … ] آغشته به ارزش‌ها و تلاش‌های انسانی با تمام پیچیدگی‌های متناقض آن‌ها» (ص 2-3). مهندسان آلمانی قرن نوزدهم فرهنگ محور، لوئیس مامفورد، و منتقدان فناوری دهه 1960 دیدگاه فرهنگی فناوری مجله خبری 1 بیتی را داشتند. تکنولوژی در قرن بیستم و در ارتباط با انقلاب دوم صنعتی رواج یافت. معانی این واژه در اوائل قرن بیستم، زمانی که دانشمندان علوم اجتماعی آمریکا که اولین شان تورستن وبلن بود، ایده های پشت مفهوم آلمانی Technik را به واژه تکنولوژی منتقل کردند، تغییر کرد. در زبان آلمانی و سایر زبان های اروپایی، بین واژه های technik و technologie تمایزی وجود دارد که در زبان انگلیسی موجود نیست و در انگلیسی هر دو واژه به صورت تکنولوژی ترجمه می شوند.

بخوان  آیا می خواهید هوش مصنوعی خود را افزایش دهید؟ ابتدا باید این را بخوانید

علاوه بر این،‌ کودکان آمادگی بیشتری برای تامین نیروی کار لازم برای پرورش گیاهان، نسبت به یک اقتصاد شکارچی-گردآورنده داشتند. کشف چگونگی کنترل آتش در پیش از تاریخ و انقلاب نوسنگی بعدی، منابع غذایی موجود را افزایش داد و اختراع چرخ به انسان‌ها کمک کرد تا در محیط زندگی خود سفر کرده و آنها را کنترل کنند. تحولات در زمان‌های تاریخی، از جمله چاپ فشاری، تلفن و اینترنت، موانع جسمانی برقراری ارتباط را کاهش داده و به انسان‌ها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را داده‌است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای مدیریت تکنولوژی، کم کردن فاصله تکنولوژی بین کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه است که این کار باید به وسیله انتقال تکنولوژی صورت بگیرد. برای کاستن فاصله تکنولوژی بین کشورهای پیشرفته و کشورهای درحال توسعه انتقال تکنولوژی بهترین گزینه است. اجازه دهید با رویکرد ابزارگرایانه شروع کنیم که فناوری‌ها ابزاری برای رسیدن به اهداف هستند و ببینیم که آیا می‌توان آن را بهبود بخشید.

http://118amoozesh.ir