تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

رشته تکنولوژی پرتو شناسی یا رادیولوژی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می‌دهد. کلیه اطلاعات ذکر شده در جداول بالا برگرفته شده از قبولی های سال گذشته در قالب حداقل درصد دروس آخرین رتبه قبولی دانشگاه پردیس خودگردان کنکور 1401 در رشته تکنولوژی پرتوشناسی مجله خبری 1 بیتی رادیولوژی بوده که در دست داشتیم . دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی اول از همه باید دروس پایه مانند فیزیک آناتومی و فیزیولوژی را بخوانند و بعد از آن دروس تخصصی تصویربرداری پزشکی را بیاموزند. همچنین باید با دستگاههای تصویربرداری و نحوه کار با آنها آشنا شوند و طی۴ سال کارشناسی تصویربرداری دریافت می‌کنند.

  • کارشناس رادیولوژی پس از فارغ‌التحصیلی با آناتومی فیزیولوژی انسان، روش‌های تصویربرداری مختلف اعم از رادیوگرافی، فلوروسکوپی، ماموگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی، نحوه تزریق آشنایی پیدا می‌کند.
  • دانشجویان رشته‌ی رادیولوژی دروس پایه‌ای مانند فیزیک آناتومی و فیزیولوژی را می‌گذرانند.
  • شما می‌توانید در کانادا یا استرالیا ادامه تحصیل دهید و مدرک شما هم مورد تایید است.
  • اهمیت زیست‌شناسی در این رشته وقتی نمودار می‌شود که واحد های فیزیولوژی و علی الخصوص آناتومی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
  • با توجه به قبولی‌های سال گذشته میانگین رتبه قبولی در این رشته در تهران ۲۵۰۰ است.

دروسی که در مقطع کارشناسی رشته تکنولوژی پرتوشناسی باید مطالعه شوند در زیر آورده شده است. در نتیجه، دكتر رادیولوژیست نمی‌تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد. دانشگاه هاروارد دارای یکی از قوی‌ترین دانشکده‌های رشته‌های علوم پزشکی در دنیا است. داوطلبان می‌توانند درخواست اخذ پذیرش خود را تا ۲۲ اکتبر( ۳۰ مهر) به دانشگاه هاروارد ارسال نماید.

بخوان  با این نکات هوش مصنوعی خود را تقویت کنید

دوره تخصصی آموزش سیستم تصویربرداری PET و کاربردهای آن

این رشته دانشجویان را با تکنولوژی پرتوشناسی و مهارت تصویربرداری با پرتوگیری آشنا می‌کند. علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد نیز می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا با مطالعه مقالات تراز قبولی دانشگاه آزاد و رتبه قبولی دانشگاه آزاد با دید وسیع تری نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 اقدام کنند . دانشگاه جانز هاپکینز یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های پزشکی است. گروه علمی رشته‌ی رادیولوژی این دانشگاه بسیار قوی است و دانشجویان بسیاری آرزوی ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی این دانشگاه را دارند.

ورود به حساب کاربری

برای کار در مراکز درمانی بایستی صبور و دلسوز باشد و همواره بیمار را در الویت قرار دهد. “فیزیک عمومی، تشریح، فیزیولوژی انسان، بهداشت عمومی” جزء دروس پایه و “کمک‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشکی” از دروس اصلی رشته پرتوشناسی می باشد. تکنولوژیست رادیولوژی شخصی است که مستقیماً از بیمار تصویربرداری می‌کند، و تصاویر را برای پزشک (جهت تشخیص) می‌فرستد. در پرتودرمانی (رادیوتراپی)، وی به بیمار، طبق مشخصه و دُز تجویزشدهٔ فیزیست (متخصص فیزیک پزشکی) و آنکولوژیست، به بیمار پرتو می‌تاباند. از جمله وظایفی که یک تکنسین رادیولوژی یا رادیولوژیست دارد، می توان به عکس برداری از نقاط بدن بیمار، تنظیم و نگه داری تجهیزات رادیوگرافی، مراقبت از بیماران در برابر اشعه در هنگام تصویربرداری، آماده کردن دستگاه‌های تصویربرداری، رادیوگرافی و تهیه گزارش تصویر برداری برای پزشک مرتبط اشاره کرد. رادیولوژیست پزشکی است که در تشخیص و معالجه بیماری و آسیب دیدگی تخصص دارد، از تکنیک های تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس ، توموگرافی کامپیوتری ، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی ، پزشکی هسته ای، توموگرافی انتشار پوزیترون و فیوژن استفاده می کند.

بخوان  اینترنت (internet) چیست؟ 1 بیتی

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل می‌باشد. جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات، اپلیکیشن نوبت دهی پذیرش۲۴ را دانلود کنید. خدماتی که ملاحظه می‌کنید به وسیله بهترین پزشکان ایران و در نرم افزار مدیریت مطب پذیرش۲۴ مورد پیگیری قرار می‌گیرد. هدف از رشته رادیولوژی تربیت کارشناسانی است که با دستگاه های تصویربرداری پزشکی نظیر سیستمهای دیجیتال ، CT، MRI آشنا شده و بتوانند تصویربرداری های اختصاصی و نسبتا دشوار نظیر سیستم گوارش، عروق و ادرار انجام دهند و امکان همکاری در پژوهشهای مربوط به تشخیص پزشکی را داشته باشند. احتمال دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد برای این کشورها بسیار پایین است.

http://118amoozesh.ir