معرفی رشته رادیولوژی از طریق گفت‌و‌گو با دانشجویان | 1biti

دانشجوی رشته تکنولوژی پرتوشناسی باید در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیک توانمند باشد، بخصوص در فیزیک چرا که بدون آگاهی از اصول فیزیک که بر مبنای آن کار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امکان انجام صحیح کار وجود ندارد. کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا است و دانشجویان زیادی با هدف ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های کانادا وارد این کشور می‌شوند. کشور کانادا دارای دانشگاه‌هایی است که در فهرست رده بندی بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور، به کانادا مهاجرت می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های کانادا و موسسات آموزش عالی آن بسیار بالا است. همین طور دانستید که کارشناس رادیولوژی به کمک انواع فن آوری های تصویربرداری از قسمت های مختلف بدن بیمار (مطابق با دستور پزشک معالج) تصویربرداری می کند.

  • اگر افراد باتجربه سرمایه مورد نیاز را داشته باشند می توانند به صورت خصوصی نیز مرکز تکنولوژی پرتوشناسی تصویر برداری تاسیس کنند.
  • از رفرنس‌ها و مرجع های وزارت بهداشت و درمان که برای دروس پرتو شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی معرفی گشته است تا در جهت تالیف نمودن این کتاب استفاده شده است.
  • کارشناس رادیولوژی میتواند در بخش رادیولوژی بیمارستان‌ها و یاکلینیک‌های تصویربرداری پزشکی مشغول به کار شود.
  • گرایش های رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) در دفترچه انتخاب رشته کنکور درج شده و مانند سایر رشته ها از بازارکار مناسبی برخوردار است.
  • تکنولوژیست رادیولوژی شخصی است که مستقیماً از بیمار تصویربرداری می‌کند، و تصاویر را برای پزشک (جهت تشخیص) می‌فرستد.

در تکنولوژی پرتوشناسی از دستگاه های مختلفی برای تصویر برداری از اعضای بدن استفاده می شود، برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار. این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان کاردانی و تصویربرداری‌های مجله خبری 1 بیتی تخصصی و کار با دستگاه‌های M.R.I و C.P بر عهده فارغ‌التحصیلان کارشناسی است. سونوگرافی یک رشته جداگانه نیست، بلکه یکی از روش های تصویربرداری و تشخیص بیماری ها در علم پزشکی هست. با رتبه ۱۵۰۰۰ منطقه شانس قبولی پردیس خودگردان رادیولوژی در شهرهای کوچک رو دارید البته احتمالش زیاد نیست. البته بجز تکنسین، یه پزشک متخصص رادیولوژیست هم در اون مرکز تصویربرداری هست که از روی تصویر رادیوگرافی بیماری، شکستگی و … رو تشخیص میشده.

بخوان  مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی 1 بیتی

رشته تکنولوژی پرتوشناسی «رادیولوژی»

در این مطلب از طریق مصاحبه با دانشجویان دانشگاه‌های برتر در هر رشته سعی کرده ایم شما را به شناخت کافی در مورد آن رشته برسانیم. در اجرای بند ۱۲ و اصل سوم و اصل بیست و نهم و سی ام و بند ۱ اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، باید در کنار تربیت پزشکان متخصص و متعهد به تربیت سریع کاردانان ماهر در رشته پرتوشناسی نیز اقدام شود. با سرویس اطلس پلاسدر خواندن این مطلب همراه شوید تا با تکنولوژی پرتوشناسی آشنایی بهتری پید کنید. جهت استفاده از خدمات آموزشی و مشاوره ای اختصاصی از قبیل مشاهده کارنامه ها، مشاوره های هوشمند، کدتخفیف تیوا، نرم افزار بانک سوال، تست و جزوه های کمک آموزشی و غیره می بایست با نام کاربری یا شماره داوطلبی یا تلفن همراه و رمز عبور ویژه خود (مطابق توضیحات راهنما) وارد سایت شوید. د) شرکت‌های متقاضی تاسیس مرکز می‌توانند با رعایت بند ج نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

گروه علوم تجربی

امید بر این است کتابی کاربردی برای تکنولوژیست‌های متقاضیان شرکت کردن در آزمون‌های کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و استخدامی‌های وزارت بهداشت است تا بتواند با بیانی واضح و شیوا و ساده سازی، کمک شایانی به دانشجویان عزیز و همکاران گرامی باشد. از رفرنس‌ها و مرجع های وزارت بهداشت و درمان که برای دروس پرتو شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی معرفی گشته است تا در جهت تالیف نمودن این کتاب استفاده شده است. با توجه به حجم زیاد کتاب های مرجع، عدم وجود زمان کافی برای مطالعه ی آنها نبود فرصت کافی تکنولوژیست ها به علت اشتغال به تحصیل با کار و عدم توانایی مطالعه ای کامل مراجع موجود، مجموعه ی حاضر تهیه شده در هر بخش حاوی نکات طلایی، جمع بندی و خلاصه ای منابع مختلف و رفرنس های هر درس می باشد.

بخوان  معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

موقعیت شغلی تکنولوژی پرتو شناسی در ایران :

هدف اصلی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی عبارت است از آماده‌سازی زمینه ی کسب تجارب آموزشی و شایستگی‌های موردنیاز جهت عملکرد مؤثر تحت عنوان کارشناس و تکنولوژیست ماهر در بخش‌های تصویربرداری پزشکی. موسسه گزینه دو برگزارکننده آزمون آزمایشی ویژه داوطلبان آزمون سراسری و همچنین آزمون های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در پایه های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم دوره متوسطه، همواره بر آن بوده تا با طراحی آزمون های استاندارد و ارائه خدمات نوین آموزشی و مشاوره ای، همراه دانش آموزان در سراسر کشور باشد. در همین راستا بانک سوال هوشمند گزینه دو، به عنوان مرجع سوالات استاندارد جهت تمرین و آزمون آنلاین برای دانش آموزان و مدارس ارائه شده است. بانک سوال هوشمند گزینه دو به صورت رایگان از طریق اپلیکیشن و سایت در دسترس همراهان گزینه دو خواهد بود و امکان طراحی تمرین و آزمون های شخصی برای دانش آموزان و برگزاری آزمون های آنلاین و کتبی برای مدرسه و دبیر را فراهم می کند.

http://118amoozesh.ir