جاسوسی خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

ترس اعم از نوع پیچیده یا آشکار آن یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های کار و به‌صرفه اقتصادی جهت جاسوسی است. در برخی فرهنگ‌ها، زمان‌ها و موقعیت‎ها، عشق انحرافی، انگیزه‌ای بی‌همتا برای جاسوسی است و هرگاه از آن زیرکانه بهره گرفته شود دست‌کم به اندازه ترس مطلق،‌ اثربخش و پرقدرت است اما تأثیر آن دوام بیشتری خواهد داشت. این انگیزه در افراد ساده‌لوح که اسیر عشق‌های واهی و خیالی شده‎اند و همچنین افرادی که فاقد تقید مذهبی هستند بسیار مؤثر است. البته مکاتب و ایدئولوژی‌ها جنبه منفی را نیز می‌توانند دارا باشند چه بسا مکاتب در مواردی خاص، سرمنشأ خیانت‎ها می‌شوند. جاسوس مکتبی تنها هنگامی که نظام عقیدتی خود را در آستانه فروپاشی ببیند در مورد خود و آنچه می‌کند و کسانی که برایشان کار می‎کنند، دچار تردید می‌شود.

عباس آخوندی: باید روشن کنیم که می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم یا شرع را / ایران در برابر یک دو راهی قرار گرفته

در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

مقام‌های سی‌آی‌ای سال‌ها تلاش کرده‌اند تا چنین عاملان کلیدی‌ای را به عوامل خود تبدیل کنند. البته این جمله، از دهان کهنه‌کاران سازمان زیاده شنیده می‌شود اما گاهی نیازمند توضیحات بیشتر است. مارکزک گفت که سی‌آی‌ای در این باره واقعا قصور کرده و آن سیستم پیام‌رسان، مثل گاو پیشانی‌سفید پیدا بوده است. برای نشان دادن مدارک سفرش، او عکس‌هایی از مهرهای ورودی در پاسپورتش به‌ جز مهرهای دو سفر اولی که رفته بوده را نشان داده و توضیح داده است که مهر آن دو سفر در پاسپورت باطله و منقضی‌اش بوده است. او گفته است طی هفت ملاقات در سه سال، با مقام‌های سی‌آی‌ای در تایلند و مالزی، دیدار کرده است.

  • سایت اشپیگل یک روز پیشتر نوشته بود که فرد بازداشت شده به “اطلاعات حساس” از جمله اطلاعاتی در مورد مأموریت نیروهای آلمانی در افغانستان دسترسی داشته و از چند سال پیش با سرویس‌های اطلاعاتی ایران همکاری می‌کرده است.
  • این مرد که از خطر احتمالی پی بردن مقام‌های ایران به این موضوع آگاه بوده، تماسش با استیو را قطع کرده، که البته اسم او احتمالا اسم مستعاری بیش نبوده.
  • در دهه 80 میلادی که به‌دلیل رشد ارتکاب این جرم در این دهه آن را «دهه جاسوسی» نامیده‌اند، حدود 500کتاب در مورد جاسوسی توسط مورخان، روزنامه‌نگاران، تحلیل‌گران نظامی، سیاستمداران و تا حد کمتری حقوق‌دانان و جرم‌شناسان نگاشته شده است.
  • فیلم Red Sparrow که گاه بسیار خشن و تکان‌دهنده می‌شود، از استعداد بازیگری شخصیت‌های اصلی خود به‌ویژه لارنس نهایت استفاده را می‌برد، کسی که به‌خوبی می‌تواند نقش خطرناک‌ترین گنجشک جاسوسی که تاکنون روسیه به خود دیده را ایفا کند.
  • نرم‌افزار جاسوسی که روی گوشی‌های همراه نصب می‌شوند علایمی مانند نرم افزارهای جاسوسی کامپیوتری ایجاد می‌کنند از جمله هنگ کردن متوالی و مشکلات عملکردی.
بخوان  چگونه برای شروع یک شرکت با تکنولوژی

این شرکت گفته است که این تنها بخشی از یک کارزار تمام عیار اطلاعاتی ایران است که قربانیان خود را با دقت بالا انتخاب می‌کند. هسته اصلی شرکت آلیاسیس ارتباط از سال 1383 تاکنون در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می نماید. در صورتی که شک دارید که گوشی‌تان به نرم‌افزار جاسوسی آلوده شده است می‌توانید از اطلاعاتتان یک کپی تهیه کنید و گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. همین‎طور از این موضوع مطمئن شوید که آخرین نسخه سیستم عامل را روی گوشی نصب کرده‌اید. بدافزارها از هر نوعی که باشند به سادگی قابل پاک کردن نیستند و این موضوع در مورد نرم‌افزار جاسوسی مشکل‌تر هم می‌شود.

پلیس اسرائیل به جاسوسی از شهروندان در مقیاسی گسترده متهم شد

یک مقام اطلاعاتی کهنه‌کار ارشد سی‌آی‌ای گفته که چنین حالتی به آن علت است که بسیاری «داوطلبان» در نهایت از ارائه اطلاعات باارزش درمی‌مانند و در حقیقت به جاسوسی دوجانبه تبدیل می‌شوند. مصاحبه رویترز با شش جاسوس سابق سی‌آی‌ای در ایران نشان می‌دهد این سازمان در ایران، خبرچینانش را در خطر خطیری انداخته است. در عوض وب‌سایت‌های انبوه‌سازی‌شده، متعلق به خبرچینانی بوده است که یا آن‌قدری ارزش برای آن‌ها قائل نبوده‌اند یا آن جاسوسان به اسرار دولتی محدود، ولو ارزشمند، دسترسی داشته‌اند. جاسوسان درجه اول سی‌آی‌ای سیستم‌های مکاتبات محرمانه مخصوص به خودشان را دارند که از پایه برای خودشان و در دفاتر اصلی این سازمان در لانگلی ویرجینیا طراحی می‌شود و بدون رد و جلب توجه در زندگی جاسوس جاساز می‌شوند. همچنین سی‌آی‌ای هرگز در نظر نگرفته بوده که این شبکه برای خبرچینانش به‌ اندازه کافی امن نیست.

بخوان  هوش مصنوعی با تکنولوژی پزشکی هسته‌ای، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد هوشیو | 1biti

اما چیزی نگذشته که پس از بازگشت به ایران، در دسامبر ۲۰۱۱، دستگیر شده است. محمد آقایی، یک جاسوس دیگر سی‌آی‌ای در ایران، گفته است که سال‌ها پیش از دست به کار شدن برای جاسوسی، آماده شده بوده. برخی افسران اطلاعاتی پیشین گفته‌اند که سی‌آی‌ای مخبرانش را بر حسب ارزش جاسوس و بر یک مقیاس متغیر نگاه می‌دارد؛ این ارزیابی از ارزش خبرچین همیشه تغییر می‌کند و تقریبا هرگز به‌طور کامل به خود منبع توضیح داده نمی‌شود. به‌‌ نقل از دو مقام پیشین سی‌آی‌ای، هر وب‌سایت قلابی تنها متعلق به یک جاسوس بود تا در صورت دستگیری یک خبرچین، همه شبکه لو نرود. در سال ۲۰۱۸، خبرگزاری یاهو گزارش داد که یک سرویس مشکل‌دار یک وب‌سایت برای رد و بدل کردن اطلاعات محرمانه، به بازداشت و اعدام ده‌ها خبرچین سی‌آی‌ای در ایران و چین منجر شده است. او به حسینی یک تکه کاغذ داده و از او خواسته است بنویسد که قول می‌دهد اطلاعاتی را که به سی‌آی‌ای داده، در اختیار کشور دیگری قرار ندهد.

رویترز در مصاحبه‌ با شش خبرچین ایرانی پیشین سی‌آی‌ای، دریافت که این سازمان در بقیه موارد هم مراقبت نبوده و در بحبوحه کسب اطلاعات با شدت و حدت، موجب رنج کسانی شده است که جانشان را به خطر انداخته‌اند تا به آمریکا کمک کنند. یکی‌ از جنبه‌هایی‌ که‌ دشمن‌ علیه‌ امنیت‌ کشور از آن‌ استفاده‌ می‌کند، اطلاع‌ از مصنوعات‌ علمی‌ و اختراعات‌ و ابتکارات‌ نظامی‌ و غیرنظامی‌ است‌. حفظ این‌ اطلاعات‌ از دستبرد اجانب‌ از وسایل‌ مهم‌دفاع‌ از کشور است‌ زیرا دشمن‌ با دستیابی‌ به‌ این‌ قبیل‌ اطلاعات‌ آن‌ را ضد‌کشور و مصلحت‌جامعه‌ به‌ کار می‌برد. نرم‌افزار جاسوسی توسط طیف مختلفی از کاربرها، از دولت ملت‌ها گرفته تا همسران حسود، به کار گرفته می‌شود تا به شیوه‌ای خرافه‌آلود اطلاعات افراد بدون آگاهی آن‌ها جمع‌آوری و فعالیت‌شان تحت نظر گرفته شود.

جاسوسی خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

حسینی که مهندس صنعتی بود، با ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، قرار دیدار داشت اما وقتی می‌خواست مالیات خروج بپردازد، دستگاه خودپرداز کارت او را بیرون داد و نوشت غیرمعتبر است. پول ابزار سودمند هر سازمان جاسوسی است و هرگاه مدبرانه از آن استفاده شود. گرچه اطمینان به جاسوسان حریص همواره از سوی سرویس‎ها مورد تردید است ولی پول به‌عنوان انگیزه مستقل و مکمل، مورد استفاده سرویس‎ها قرار گرفته و می‌گیرد. در مورد تلفن همراه بهترین کاراین است که اپلیکیشن‌ها را برای گوشی اندروید از گوگل پلی و برای IOS از اپل مقالات جاسوسی استور دانلود کنید.

بخوان  این ۵ تکنولوژی جهان را تغییر خواهند داد 1 بیتی

حسینی گفته که او به در اختیار گذاشتن اطلاعاتش با سی‌آی‌ای برای یک سال دیکر ادامه داده، تا یک بار، یک مامور سی‌آی‌ای پیشنهاد دیدار با خانواده او را داده است. ایده‌ای که حسینی به فال نیک گرفته و فکر کرده است به اقامت نهایی او در آمریکا خواهد انجامید. حسینی این تغییر رویه افسران را نشانگر تغییر رویه باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین‌ آمریکا دیده که برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک با ایران تلاش می‌کرده است. حسینی گفته که سی‌آی‌ای اطلاعات پرجزییات‌تری از فردو می‌خواسته و فکر می‌کرده این اطلاعات، دولت آمریکا را در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای کمک می‌کند. او گفته که با موتورسیکلتش در صحراها رانده تا عکس و نقشه مختصات جی‌پی‌اس از دکل‌های اصلی برق و ایستگاه‌هایی که فکر می‌کرده می‌تواند هدف موشک و خرابکاری باشد و خاموشی عمده به دنبال بیاورد، تهیه کند. یک بازجوی وزارت اطلاعات به او گفته که از دیدارهایش در کنسولگری آمریکا در استانبول باخبر است.

دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد جاسوسی از مشاوره حقوقی در مورد جاسوسی به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره جاسوسی داشته اند ، اطلاعات خود را درباره جاسوسی افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد جاسوسی طرح کنید.

چطور یک نرم‌افزار جاسوسی را از بین ببریم؟