جعبه‌های که انسان احضار می‌کند!

سیستم هولوگرام پروتو با ایجاد آواتاری از فرد در تصور واقعی، به قدری واقعی است که این تصویر را القا می‌کند که حتی هزاران کیلومتر دورتر باشد و در کشوری کاملاً متفاوت باشد، به صورت واقعی در این دستگاه 2 متری وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌اییک فناوری هولوگرافیک جدید چیزی را به میان آورده است که می‌تواند شکاف بین دنیای واقعی و مجازی را کند. مردم با آن از هر نقطه‌ای در یک لحظه می‌توانند در جهان حضور پیدا کنند و رویای علمی-تخیلی خود را آنچنان کنند که در فیلم‌هایی مانند جنگ ستارگان و آواتار دیده‌ایم، محقق شوند.

جعبه‌های که انسان احضار می‌کند!

این دستگاه هولوگرام در دو نسخه رومیزی و شبیه به تبلت به نام Proto M و نسخه بزرگ‌تر با ارتفاع دو متر موسوم به Proto Epic توسط یک شرکت مستقر در لس‌آنجلس آمریکا به نام پروتو(Proto) ساخته شده و در نمایشگاه CES امسال موفق به کسب درآمد می‌شود. جایزه نوآوری در بخش سلامت دیجیتال شده است. جالب اینجاست که این دومین سال متوالی است که این جایزه را می‌برد.

دیوید نوسبام شرکت پروتو می‌گوید: با دستگاه ما کاربر در یک جعبه حضور می‌یابد. مردم می‌توانند با تمام بدن خود در یک جلسه حاضر شوند و دیگران از وی یک بدن کامل می‌بینند و می‌توانند ارتباط عمیق‌تری با جدی بودن داشته باشند.

صفحه نمایش این دستگاه می‌تواند عمق ایجاد کند و اتصال بدون مشکل داشته باشد.

گفتنی است که از فناوری پروتو در حال حاضر در صنعت پزشکی استفاده می شود. به عنوان مثال، کالج علوم و حرفه های بهداشتی دانشگاه فلوریدای مرکزی یک پزشک از استرالیا را برای آموزش دانشجویان خود در فلوریدا به این روش احضار کرده است.

بخوان  این به‌روزرسانی Google Docs می‌خواهد شرم‌آورترین مشکل کاری شما را حل کند

شرکت سازنده می‌گوید قیمت Proto M حدود ۶۹۰۰ دلار و قیمت Proto Epic حداقل ۶۵ هزار دلار خواهد بود.

دستگاه‌های هولوگرافیک می‌توانند جنبه‌های مهمی را برای مراقبت‌های بهداشتی ممکن ایجاد کنند. چنانکه شرکت‌ها و برندهای معروفی مانند نت فلیکس، NBA، شبکه HBO و CBS Sports از Proto بهره برده‌اند.

به گفته‌ها، افراد شبیه‌سازی پیشرفته‌هایی که توسط این فناوری ممکن است، برای آموزش در کلاس‌ها و بهبود قابلیت‌های بالینی خود می‌برند.

نوآ روتشتاین مدیر اجرایی شرکت پروتو می‌گوید دانشکده‌های پزشکی درمان‌مند با استفاده از دستگاه‌های ما برای کمک به تشخیص بیماری‌های بیماری پارکینسون و همچنین استفاده از آن برای آسیب‌شناسی گفتار و فیزیوتراپی هستند.

این سیستم نه تنها ارتباط طرفین را فعال می‌کند، بلکه پیام‌های از پیش ضبط شده نیز می‌کند و می‌تواند سه بعدی واقعی از محصولات را از جمله تصاویر NFTها نمایش دهد.

فناوری هولوگرافیک جدید شرکت پروتو به شما امکان می دهد که در جلسه کاری بعدی خود حضوری داشته باشید و این به لطف یک دستگاه هولوگرام که برنده جایزه نوآوری در نمایشگاه CES امسال برگزار می شود، ممکن است.

به گفته این شرکت، این دستگاه دارای وای-فای است و می‌توان آن را به یک پریز دیواری استاندارد وصل کرد و تنها چیزی که فرد نیاز دارد یک دوربین، پس زمینه سفید و اتصال است.

جعبه‌های که انسان احضار می‌کند!

چهره‌های مشهوری مانند الن دی جنرس (مجری آمریکایی)، یوسین بولت (سریع‌ترین مرد دنیا) و لوئیز همیلتون (راننده فرمول ۱) نیز از این فناوری استفاده کرده‌اند.

جعبه‌های که انسان احضار می‌کند!

انتهای پیام



منبع