حضور روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۸

در حاضر روسیه و ناسا هر حال حاضر به دنبال ساخت ایستگاه فضایی جدید خود هستند و چین نیز جایگاه فضایی خود را تکمیل کرده و قصد توسعه آن را دارد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی یکی از پیچیده‌ترین همکاری‌های بین‌المللی است که انجام می‌شود. این ایستگاه به گونه‌ای طراحی می‌شود که وابسته بوده و برای کمک به همه شرکا متکی است و هیچ شریکی در حال حاضر اداره ایستگاه فضایی را بدون دیگری ندارد.

ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کانادا و آژانس فضایی اروپا تایید کرده اند که از ادامه عملیات ایستگاهی تا سال ۲۰۳۰ حمایت کند و روسیه نیز تایید کند که از ادامه عملیات تا سال ۲۰۲۸ حمایت کند. ناسا به همکاری با شرکای خود برای اطمینان از حضور بی وقفه در مدار پایین زمین و همچنین انتقال ایمن و منظم از ایستگاه های فضایی به سکوهای تجاری در آینده ادامه خواهد داد.

خدمه‌ای ساکن در این ایستگاه به نوعی دست‌های هزاران محقق حاضر در زمین هستند که بیش از ۳۳۰۰ آزمایش را در زمینه‌های ریزگرانش هدایت می‌کنند. در حال حاضر، این ایستگاه در دهه‌های سوم فعالیت خود و در دهه‌های نتایج قرار است می‌توان بازده علمی خود را به نتیجه رساند.

سال گذشته، پس از آغاز جنگ روسیه و روسیه، مقامات فضایی روسیه که این کشور را تا سال 2024 بیشتر در این پایگاه اعلام کردند تا جایی که برای ساخت خود در مدار پایین زمین قرار دارد، اعلام کند. اما مقامات ناسا روز گذشته اعلام کردند که روسیه تایید کرده است که تا سال ۲۰۲۸ در ایستگاه فضایی باقی بماند.

بخوان  غذا بر رفتار شما تاثیر می‌گذارد

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، شرکای ایستگاه فضایی بین‌المللی متعهد شد و فعالیت این سکوی را در مدار پایین زمین را گسترش داد. ایستگاه فضایی مکانی است که برای بیش از 22 سال، انسانها به نفع بشریت زندگی و کار کرده اند و علوم و تحقیقات پیشرفته را در زمینه ریزگرانش انجام داده اند.

انتهای پیام



منبع رابین گاتنز(Robyn Gatens)، مدیر ایستگاه فضایی بین‌المللی در مقر ناسا در واشنگتن، گفت: ایستگاه فضایی بین‌المللی یک مشارکت باورنکردنی با هدف مشترک برای پیشبرد علم و اکتشاف است. تمدید زمان حضور بر روی این پلتفرم شگفت‌انگیز به ما امکان می‌دهد که بتوان از بیش از دو دهه آزمایش و نمایش فناوری بهره‌برداری کرد و به اجرای اکتشافاتی حتی بزرگتر در آینده بپردازیم.

ایستگاه فضایی از زمان راهاندازی در سال ۱۹۹۸ میزبان ۲۶۶ نفر از ۲۰ کشور است. این ایستگاه یک سکوی علمی خاص به فرد است که در آن سرنشینان آزمایش‌هایی را در زمینه‌های تحقیقاتی مختلف، از جمله زمین و علوم فضایی، زیست‌شناسی، فیزیولوژی انسانی، علوم فنی و پیاده‌روی‌های فناوری انجام می‌دهند که نمی‌توان آن‌ها را روی زمین انجام داد.