حضور روسیه در ۲ ماموریت بعدی ناسا به ایستگاه فضایی

انتهای پیام



منبع

کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس‌ایکس برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ با حضور فضانوردان به پرواز در آمد و یک فضای بوئینگ که با نام استارلاینر می‌شود، با احتمال در حال توسعه، اما انتظار می‌رود اولین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار آن در بهار سال جاری انجام شود. .

کتی لودرز(Kathy Lueders)، مدیر فضای ناسا، طی یک جلسه توجیهی در تاریخ دوم مارس پس از موفقیت‌آمیز ماموریت کرو-6 در اوایل صبح همان روز گفت: ما بر روی توافقنامه‌ای برای ارسال یک فضانورد روسیه در ماموریت کرو-7 که قرار است در پاییز امسال به فضای پرتاب، کار می‌کنیم.

ناسا پیش از این برای انتقال فضانوردان به مدار کاملاً به روسیه متکی بود. آژانس ایالات متحده ایالات متحده شاتل فضایی خود را در سال ۲۰۱۱ بازنشسته کرد و در جستجوی دو وسیله نقلیه تجاری را برای جایگزینی آن آماده کرد. همه خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی تقریباً یک دهه بدون توجه به ملیت از سایت‌های استفاده می‌کنند و ناسا برای دسترسی به آن هزینه هر صندلی را می‌کند.

مذاکرات تا به دلیل جنگ یک ساله روسیه و منطقه پیچیده شده است. این جنگ عمده کشور مشارکت‌های فضایی این کشور را متوقف کرده است. روسیه قصد دارد از سال ۲۰۲۸ ایستگاه فضایی را ترک کند تا ایستگاه فضایی مستقل خود را بسازد.

در حال حاضر در محل حاضر در فضای بین‌المللی میزبان یک فضانورد روس و یک فضای آمریکایی است که از طریق روش جایگزینی در این مکان نصب شده است. فرانک روبیو فضانورد ناسا که در موشک سایوز MS-23 روسیه به فضا سفر کرد و فضانورد روسی آنا کیکینا، یکی از اعضای ماموریت کرو-5 اسپیس‌ایکس بود.

بخوان  تیم های مایکروسافت به تازگی یک ویژگی دسترسی تغییر بازی دیگر را دریافت کرده است

به گزارش روسکاسموس، برنامه‌های روبیو برای بازگشت به خانه تغییر کرده است، زیرا فضاپیمای او یعنی سایت MS-22، در ماه دسامبر پس از برخورد با یک ریز شهاب‌سنگ، نشت مایع خنک‌کننده می‌شود. آن فضاپیما به طور کامل با سایت های جدید MS-23 جایگزین شده است، اما برنامه پشتیبانی ناسا در زمان انتظار برای این جایگزینی است که در شرایط اضطراری، روبیو را در فضای کرو-5 بگنجاند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، روسها قرار است در ماموریت‌های سرنشیندار کرو-۷ و کرو-۸ شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» حضور داشته باشند.

سرنشینان ماموریت کرو-6 روس نبودند، اما اولین فضانورد امارات متحده عربی که قرار است اقامتی طولانی در فضا داشته باشد، به نام سلطان النیادی در این ماموریت حضور داشت.

دو ماموریت بعدی ناسا با حضور فضاینوردان روس انجام می‌شود.

آژانس فضایی فدرال روسیه موسوم به روسکاسموس به پروازهای سرنشین‌دار تجاری اسپیس‌ایکس از طریق توافقنامه‌های جایگزین محل، دسترسی دارد. ناسا همچنین به ارسال فضانوردان آمریکایی با موشک‌های سایت ادامه می‌دهد، اما میزان این پروازها کاهش یافته است.

هیئت مدیره گرو-۸ ادامه دارد و انتظار می رود این ماموریت در سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.

گزارشی از اسپیس‌نیوز نشان می‌دهد که این آژانس فضایی در حال حاضر برای افزودن یک فضانورد روس به ماموریت کرو-۷ و یک فضانورد به کرو-۸ است. این دو مأمور، برنامه‌های سفر بعدی به ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند.

ناسا قصد دارد دست‌کم دو فضانورد روس دیگر را با فضاپیماهای اسپیس‌ایکس به ایستگاه‌های بین‌المللی بفرستد.