حمایت روانی از فضانوردان ساکن مریخ با یک کلاه هوشمند



شرکت فرانسوی کوریود اسپیس (Coreod Space) ادعا می‌کند که کلاه واقعیت مجازی آن‌ها موسوم به «مسافر آژانس فضایی» عصر از ذهن‌آگاهی فضایی را آغاز خواهد کرد و به آرامش فضانوردان در سفرهای طولانی فضایی کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از چالش‌های بزرگ فرستادن انسان به مریخ، اطمینان از حفظ سلامت جسمی و روانی آنها خواهد بود.

این کار آسانی نیست. با استفاده از فناوری‌های موجود، ناسا تخمین می‌زند که سفر انسان به مریخ هفت ماه طول بکشد. زمانی که تاریخ به آنجا برسند، منزوی‌ترین انسان‌ها خواهد بود و ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا زمین و مریخ به اندازه کافی برای سفر، به هم نزدیک شوند.

در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۴، استارت‌آپ کوریود اسپیس فرانسوی را برای حفظ سلامت رواننوردان معرفی کرد که می‌توان به فضاهای کمک کند تا در انزوای اکتشافات اعماق فضا مقاوم بمانند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، کلاه یک واقعیت مجازی «مسافر آژانس فضایی» (SAT) از هوش مصنوعی برای کمک به فضانوردان در مأموریت‌های فضایی برای بقا و فضای مجازی استفاده می‌کند و این کار را با حرکت عملکردهای شناختی و روانی انجام می‌دهد.

عصر روز از ذهن فضایی

طراحی کلاه ایمنی ترکیبی از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی است تا روش‌های علمی مجازی را برای فضایی که بسیار دور از خانه هستند ارائه دهند.

این شرکت می‌گوید این سیستم را می‌توان در هر کلاه مجازی ادغام کرد و با هر سازگاری با محیط‌های ایزوله، محدود و شدید مناسب است.

این شرکت مشخصات کمی را فاش کرده است. با این حال، دکتر الیز جیبز (Elise Jabes)، مدیر عامل و بنیانگذار کوریود اسپیس، در مصاحبه با یورونیوز گفته است: گام اصلی و بزرگ ما این است که در حال آماده سازی هوش مصنوعی به عنوان روانشناسی برای فضانوردان مریخ هستیم.

بخوان  دستیار مجازی جدید ChatGPT من را وحشت زده کرده است

این یک درخواست بزرگ است، زیرا روانشناسی یک رشته ذاتی انسانی است که ممکن است در برابر افزایش راه حل‌های مصنوعی مقاوم باشد. با این حال، در فضا، درمانگر مصنوعی ممکن است تنها راه حل باشد و ممکن است تنش ها را کاهش دهد و به فضانوردان در محیط با همان مجموعه کوچکی از کمک کند.

کلاه فضای مجازی مجازی با هوش مصنوعی

این شرکت می‌گوید نرم‌افزار آن‌ها بر اساس ۱۰ سال مطالعات انجام شده در آزمایشگاه عصبی روان‌شناسی فضایی (LIRNAS) وابسته به این شرکت، ایجاد شده است.

هدف کلاه واقعیت مجازی ساختن بر هوش مصنوعی، تثبیت ذهن و احساسات از طریق درمان‌های دیجیتالی شخصی‌سازی شده است.

آزمایش‌ها در فضاهای شبیه‌سازی‌شده بهبود ۴۲ درصدی خواب، کاهش ۴۵ درصدی استرس و ۳۷ درصد بهبود در آرامش ذهنی را نشان داده است.

در بیانیه این شرکت، دکتر الیز جیبز توضیح داد: پس از بیش از 10 سال تحقیق و آزمایش در زمینه روانشناسی، ما خوشحالیم که واقعیت مجازی برای هوش مصنوعی خود را راه اندازی می‌کنیم که به فضانوردان کمک می‌کند با مدیریت استرس و بهبود شرایط. مدت زمان بیشتر در فضای بمانند. عملکردهای شناختی در زیستگاه های کوچک و منزوی انجام می شود. اطمینان از موفقیت و ایمنی مأموریت‌ها، از زمین تا ماه و مریخ بسیار مهم است.

کوریود اسپیس، اولین سازمانی نیست که از هوش مصنوعی در فضایی را پیشنهاد کرده است. سال گذشته، ناسا اعلام کرد که در حال بررسی ایده توسعه سیستمی است که به فضانوردان اجازه می‌دهد از یک ارتباط زبان طبیعی مانند چت جیپی‌تی در ایستگاه مداری دریچه ماه خود استفاده کنند.

بخوان  آیا به ویندوز روی رایانه شخصی قدیمی نیاز دارید؟ Tiny10 جدید وارد شد (کامل با امنیت شدیدتر)

انتهای پیام



منبع