معرفی دندان‌های مصنوعی چاپ سه‌بعدی در نمایشگاه CES



یک شرکت به نام فرم‌لبز (Formlabs) با دندان‌های مصنوعی و جایگزین‌های موقت که با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند، پا به نمایشگاه CES برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شرکت فرم‌لبز(Formlabs) در نمایشگاه CES 2024 در لاس‌وگاس با مجموعه‌ای از وسایل چاپ سه‌بعدی پیش‌رو آمده است.

این شرکت ابزار و مواد جدید را در نمایشگاه امسال رونمایی کرد، اما جالب‌ترین آنها «رزین ممتاز دندان»(Premium Teeth Resin) است که یک ویژگی جدید در دنیای دندانپزشکی است.

این شرکت در نظر گرفته شده است که از این مواد و ابزار برای ایجاد پروتزهای چاپ سه بعدی و همچنین برای ترمیم‌های موقتی که روی ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند، استفاده می‌کنند.

فرم‌لبز می‌گوید و ابزار ابداعی آن پیش از این در سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک ماده زیست‌ساز ثبت شده و طول عمر آن بررسی شده است.

این اولین قدمی نیست که این شرکت در فضای دندانپزشکی برداشته شده است و در حال حاضر ابزارهایی را برای ساختن دندانپزشکی ارائه کرده است.

با توجه به نیاز به سفارشی سازی و کار در ساختن مواد برای استفاده در این زمینه، این یک حوزه مورد توجه برای استفاده از فناوری چاپ بعدی است که «رزین ممتاز دندان» این کار را یک گام فرا میبرد.

شرکت سازنده آن می‌گوید که این راه‌حل‌ها می‌تواند با دندان‌های موجود مطابق با رنگی باشد.

گفتنی است که این ماده اکنون برای سفارش در دسترس است.

انتهای پیام



منبع

بخوان  کمک فضاپیمای جونو برای ایجاد تصویری از سیاره مشتری + عکس