حمایت و همکاری دو نهاد دولتی ازاوران برای ساخت شتابگر ذرات



رویداد فناورانه فرصت‌های هسته‌ای عنوان رویداد مشترک معاونت علمی ریاستجمهوری و سازمان انرژی اتمی تا از طریق حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه ساخت شتابگرهای ذرات و زیرسیستم‌های آن فعال می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «روی ملی فرصت‌های» با حمایت معاونت علمی، و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با توافق با سازمان انرژی اتمی، ضمن اجرای فرآیند نوآوری باز، سعی می‌کند با توجه به الزامات صاحب مسئله و بازارداد، راه‌حل‌های فناوری را شناسایی و ارائه کند. این رویداد با محوریت ساخت شتابگرهای ذرات و زیرسیست‌های آن در حوزه فناوری‌های هسته‌ای و صنایع الکتریکی، فناوری‌های و صنایع اطلاعاتی و تجهیزات پیشرفته و کاربرد هسته‌ای برگزار می‌شود.

شتاب‌دهنده‌های ذرات یک دستگاه خطی یا دایروی است که برای افزایش سرعت (انرژی) ذرات باردار و هدایت آنها جهت برخورد با یک هدف از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی استفاده می‌کند.

رویدادهای این رویداد به این شرح است:

*ساخت مولد فرکانسی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوهرتز با توان خارجی ۱۰۰ کیلووات،

*منبع تغذیه DC با ولتاژ ۳۰۰ کیلوولت و توان ۳۰ کیلووات باریپل ولتاژ نیم درصد

* تیوب شتابدهی شتاب دهنده الکترواستاتیک بر جوشکاری سرامیک به فلز

* منبع جریان ۶۰۰ آمپر ۱۰ کیلووات با دقت یک هزارم، مولد رادیو فرکانسی پیوسته فرکانس ۷۰ مگا هرتز توان ۲۵ کیلووات

* مغناطیس آرایه‌های آندولاتور با دوره تناب ۵ سانتی متر
* میدان پیشینه نیم تسلا در طول یک متر

* ساخت لامپ رادیو فرکانسی باند s با توان پالشی ۱۵ مگاوات و توان متوسط ​​۱۵ کیلووات

* مدولاتور راه‌انداز لامپ کلایسترون با توان خروجی پالسی ۲۵ مگاوات و توان متوسط ​​۲۵ کیلووات و ادوات باعث می‌شود که شامل سیرکولاتور و بار در پالسی ۱۵ مگاوات و توان متوسط ​​۱۵ کیلووات باشد.

بخوان  استرس مکر باعث پیر چشمی می شود

پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد ضمن تقسیم ایده‌ها و نوآوری‌های خود با متخصصین و سرمایه‌گذاران در این حوزه، از فرصتی برای به اشتراک‌گذاری و شبکه‌سازی با بازیگران کلیدی این حوزه بهره‌مند شوند. همچنین با توجه به رویدادهای ملّی و حضور شرکت‌کنندگان در سراسر کشور در آن، این امکان فراهم می‌شود که از تنوع فرهنگی، دانش فنی و تجاری بهره‌برداری‌های مختلف و هسته‌های فنّاور با فعالان حوزه‌هایی که در مناطق دیگر فعالیت می‌کنند، همکاری و شبکه‌سازی شود. کنند.

پس از طرح‌ها و ارزیابی اولیه توسط کمیته علمی دبیرخانه، طرح‌های اولیه با استفاده از برنامه‌های دبیرخانه با صاحبان طرح‌ها، تکمیل و وارد مرحله بعد می‌شوند. در این مرحله طرح‌های نهایی توسط داوران ارزیابی شده و با طرح‌های منتخب عقد قرارداد خواهد شد.

تیم‌های برتر می‌توانند از امکانات و حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مرکز نوآوری رسا استفاده کنند.

مرکز فناوری و نوی رسا در مدیریت توسعه‌دهنده‌های پژوهشگاه‌های علوم و فنون هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی با فناوری بر روی محیط زیست بوم توسعه و نوآوری کشور و صنعت هسته‌ای به شتابدهی فرآیند نوآوری و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در زیست بوم نوآوری صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

طرح‌های برگزیده پس از داوری وارد قرارداد با پژوهشگاه علوم و فنون‌ها با همکاری مرکز فناوری و نوآوری رسا خواهد شد که علاوه بر تسهیلات علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، حجم این قراردادها در مجموع بالغ بر دو میلیون دلار خواهد بود. . شایان ذکر است که مهلت ارسال طرح‌ها و شرکت در رویداد ملّی فرصت فناوری‌های هسته‌ای برای درخواستان تا ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ است.

بخوان  آیا مارول گیمز با بازی Black Panther یک دنیای بازی ویدیویی ایجاد می کند؟

انتهای پیام



منبع