مدیر برنامه CRANE ریچارد ویزین میگوید: طی دهه گذشته، جامعه کنترل جریان فعالهای قابل توجهی است که امکان ادغام فناوریهای کنترل جریان فعال را در هواپیماهای چند پیشرفته فراهم کرده است. ما در مورد تکمیل طراحی و آزمایش پرواز یک هواپیمای نمایشی با AFC به عنوان طرح اولیه مطمئن هستیم.
جس اسپونبل مدیر برنامه دارپا در آن زمان گفت: ما از پیشرفت بوئینگ در مورد XS-1 بسیار خرسندیم و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک خود در این پیشرفت جدید مالی به فازهای دوم و سوم برای ساخت و پرواز آن هستیم.
ایجاد کنترل در آزمایش تونل باد
این هواپیمای نمایشی دارای ویژگیهای خاص بهفرد است که شامل مرکز بال ماژولار میشود که امکان آزمایش آیندهنگرانه فناوریهای پیشرفته برای آزمایش پرواز دارپا یا شرکای آن را میکند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی سازمان پروژههای پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا، شرکت علوم پرواز آرورا(Aurora Flight Sciences) را برای مرحله طراحی دقیق برنامه هواپیماهای انقلابی با افکتورهای جدید(CRANE) انتخاب کرده است.
این تصمیم پس از تکمیل موفقیت آمیز طرح اولیه یک پروژه ساخته شده است که منجر به ساخت یک هواپیمای ابتکاری در بستر آزمایش می شود که از کنترل جریان فعال (AFC) برای تولید نیروی کنترلی در آزمایش تونل باد استفاده می کند.
دارپا در ماه مه ۲۰۱۷ فاش کرد که شرکت بوئینگ شرکت منتخب آنها برای ارائه طرح پیشرفته آزمایشی هواپیمای فضایی XS-1 است. هدف این برنامه ساخت و پرواز یک کلاس جدید از هواپیماهای مافوق صوت برای تقویت امنیت ملی با ارائه دسترسی کوتاه و کم به فضا است.
انتهای پیام