گیر افتادن فضانورد ناسا هنگام پیاده‌روی فضایی

انتهای پیام



منبع

این پیاده‌روی فضای اولین پیاده‌روی برای ما و واکاتا و همچنین اولین پیاده‌روی در سال جاری بود. این پیاده‌روی فضایی بود که در طول ماموریت اکسپدیشن ۶۸ انجام می‌شد و به طور کلی دویست و پنجاه و هشتمین پیاده‌روی فضایی بود که برای پشتیبانی از مونتاژ و نگهداری ایستگاه فضای بین‌المللی انجام می‌گرفت.

این دو فضانورد پس از رسیدن به شروع به برپایی سکوی مثلثی شکل شکل گرفتند. مان برای هر قطعه قطعه پایه اتصال را به هم بچسباند، از یک تکیه‌گاه پایی قابل حمل حملی(APFR) استفاده کرد.

این بخش به یک پیاده‌روی فضای دیگر موکول خواهد شد.

گیر افتادن فضانورد ناسا هنگام پیاده‌روی فضایی

پس از آن که مان به کمک واکاتا پاهایش را درون این تکیه‌گاه قرار داد، تماسی رادیویی کرد و گفت: این دستگاه خیلی خوشحال است که من وارد آن شدم و نمی‌خواهد من را رها کند. واکاتا دوباره به محل بازگشت تا به او کمک کند از دستگاه جدا شود و سپس هر چند دقیقه را فقط پیکربندی این تکیه‌گاه انجام داد که به گفته‌ی مرکز کنترل عامل دارای یک برچسب چسبنده بوده است.

واکاتا و مان دوباره وارد هوابند کوئست شدند و دریچه را بستند.

«چسبنده» بودن یک تکیه‌گاه پا و تبدیل شدن باعث ایجاد مشکلات برای دو فضانورد این فضای فضایی شد که در تلاش برای آماده‌سازی ایستگاه‌های فضای بین‌المللی بین‌المللی (ISS) برای افزودن دو آرایه خورشیدی به کشف جدید دیگری بودند.

تا به امروز، چهار مورد از شش مجموعه آرایه خورشیدی مستقر شده اند و در حالت فعالیت هستند. کانال‌های برق ۱A و ۱B آخرین موارد هستند که تکمیل می‌شوند. آرایه‌های این دو کانال قرار است امسال به ایستگاه فضای پرتاب تبدیل شود.

بخوان  لیزرهای سبز رنگی که شب جزایر هاوایی را تسخیر کرد!

فضانوردان هنگام انجام یک پیاده‌روی فضایی در روز جمعه برای نصب پایه‌های یک آرایه جدید در خارج از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی با مشکل مواجه شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، کویچی واکاتا(Koichi Wakata) و نیکول مان(Nicole Mann) پیاده‌روی فضایی خود را بدون تکمیل مراحل نصب پلتفرم اتصال آرایه خورشیدی جدید به پایان رساندند.

این پیاده‌روی فضای فضایی به عنوان آخرین مورد از پیاده‌روی‌های فضایی به تقویت کانال‌های برق این مجموعه در حال گردش با آرایه‌های خورشیدی جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی (iROSAs) اختصاص داده شده بود و هدف اصلی انسان و واکاتا تکمیل دو سکوی اتصال در سمت راست ایستگاه بود. .

خدمه ماموریت اکسپدیشن ۶۸ یعنی نیکول مان از ناسا و کویچی واکاتا از آژانس هوافضای ژاپن(JAXA) در روز جمعه(۲۰ ژانویه/۳۰ دی) یک پیاده‌روی فضایی(EVA) هفت ساعت و ۲۱ دقیقه‌ای انجام شد. این دو فضانورد از هوا بند کوئست ایالات متحده خارج شدند تا در ساعت 8:14 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (16:44 به وقت ایران) اقدام کنند.

گیر افتادن فضانورد ناسا هنگام پیاده‌روی فضایی

زنا کاردمن(Zena Cardman)، فضایی که به عنوان ارتباطی گیرنده پیاده‌روی فضایی از مرکز کنترل ماموریت در هیوستون فعالیت می‌کرد، به آنها گفت: ما ماموریت را به پایان می‌رسانیم. ما باید چند مرحله پاکسازی انجام دهیم و شما بچه‌ها را به داخل برگردانیم. بنابراین که شما می‌خواهیم این کار را انجام دهید که میانی را به کیف خود برگردانید.

صرف زمان اضافی در این مکان باعث شد که این دو فضانورد حدود 45 دقیقه از جدول زمانی خود عقب بمانند.

آرایه‌های خورشیدی جدید جلوی بال‌های خورشیدی موجود و کمی تخریب‌شده‌ای ایستگاه فضایی می‌شوند. زمانی که هر شش آرایه جدید در جای خود قرار می گیرد، سیستم توسعه یافته، منبع برق ایستگاه فضایی را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

بخوان  مک بوک پرو جدید یا اپل کدام بهتر است؟

این دو فضانورد پس از پیکربندی اتصالات و جمع آوری ابزارهای مورد نیاز، کار خود را با رفتن به دو محل کار متفاوت آغاز کردند. واکاتا بر روی پلتفرم اتصال آرایه‌های خورشیدی که برای نصب کانال برق 1A در طول مسیری که قبلاً نصب شده بود، روی پلتفرم اتصال‌ها نصب کرد، ساخت و ابزار و تجهیزات را برای مونتاژ یک پایه اتصال جدید برای پشتیبانی از کانال برق 1B تحویل داد.

واکاتا و مان می توانند سه بخش از چهار بخش پایه اتصال آرایه خورشیدی را با موفقیت نصب کنند. پایه بالا، پایه اتصال آرایه خورشیدی و پایه پایین میانی که انتظار می‌رفت کنار هم قرار بگیرد، اما بخشی به درستی قرار نمی‌گیرد. پس از گذشت مدتی برای عیب‌یابی، مرکز کنترل ماموریت این برنامه را انجام داد.