استارتاپ چینی تاریخ‌سازی کرد – ایسنا


یک استارتاپ چینی برای اولین بار در تاریخ است که با اولین جستجو به مدار زمین می‌رسد، این در حالی است که به عنوان مثال شرکت اسپیس‌ایکس برای رسیدن به مدار با موشک «فالکون ۱» چهار بار جستجو کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس نیوز، شرکت فضای خصوصی چینی اسپیس پایونیر(Space Pioneer) اولین استارتاپی است که در اولین تلاش خود در آخرین هفته گذشته با موفقیت به مدار زمین رسید.

این استارتاپ همچنین اولین شرکت چینی بود که با استفاده از سوخت سوخت سوخت به مدار زمین رسید.

موشک تیان‌لانگ-۲(Tianlong-2) متعلق به این شرکت در ساعت ۴:۴۸ صبح روز یکشنبه دوم آوریل به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲:۱۸ به وقت ایران) از تأسیسات پرتاب جیوکوان در شمال غربی چین بلند شد.

تاریخ سازی Space Pioneer با رسیدن به مدار در اولین جستجو

موشک تیان‌لانگ-2 شرکت اسپیس پایونیر مستقر در پکن، یک ماهواره کوچک را به مدار خورشیدآهنگ برد. این شرکت که به شکل رسمی Beijing Tianbing Technology Co نامیده می‌شود، اولین شرکت چینی است که با استفاده از پیشران موشک پرتاب می‌کند.

موشک تیان‌لانگ-2 از نفت سفید مایع استفاده می‌کند، در حالی که سازمان فضای چین معمولاً از سوخت و سوخت‌کننده‌ها استفاده می‌کند.

پیشران‌های قابل استفاده برای استفاده از فضای نهایی Pioneer، مناسب‌تر هستند.

موشک تیان‌لانگ-۲ سه مرحله‌ای و دارای ظرفیت حمل بار ۲۰۰۰ LEO در مدار نزدیک زمین (۱۵۰۰ متر تا مدار خورشیدآهنگ با ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری است.

در این پرتاب، ماهواره‌های موسوم به Ai Taikong Kexue به معنی «عاشق علم فضا» توسط این موشک به مدار زمین پرتاب شد که توسط یک شرکت توسعه فناوری ماهواره به نام Hunan Hangsheng ساخته شده است و قابلیت‌های سنجش از دور را در مدار زمین آزمایش خواهد کرد. کرد.

بخوان  کشفی جدید درباره نحوه تغییر بینایی انسان

استارتاپ چینی تاریخ‌سازی کرد

طرحی رسیدن به مدار زمین

برای هر کدام از شرکت‌های Space Pioneer را بیشتر درک کنیم، بد نیست بدانیم که شرکت مشهور اسپیس‌ایکس(SpaceX) است که در عرصه پرتاب‌های فضایی انقلاب ایجاد کرده است و توفیقات بسیاری را ایجاد کرده است تا برای اولین بار در تاریخ خود به مدار زمین برسد. . حتی ایلان ماسک در آن زمان گفت که اگر چهارمین تلاش برای پرتاب نیز شکست می‌خورد، اسپیس‌ایکس ورشکست می‌شد.

پروژه‌های اسپیس‌ایکس همچنین اخیراً اعلام کرده است که نسل بعدی موشک‌های این شرکت به استارشیپ (Starship) تقریباً ۵۰ درصد احتمال دارد که در اولین جستجوی خود به مدار برسد.

در عین حال، ماه گذشته شرکت Relativity Space مستقر در کالیفرنیا اولین پرتاب خود را با موشک چاپ سه‌بعدی سوخت سوخت خود موسوم به Terran ۱ انجام داد اما به پایان رسید. موتور خرابی باعث شد که این موشک نتواند خود را به مدار زمین برساند. این معنی است که شرکت Space Pioneer به اولین استارتاپی تبدیل شد که در اولین جستجوی خود به مدار زمین رسید.

با این حال شرکت Relativity Space اعلام کرد که به سرعت به عنوان یک امتیاز تلقی می‌شد، اما از اولین پرتاب اولین موشک چاپ سه‌بعدی جهان به دست آورد خوشحال شد.

Space Pioneer چه در سر دارد؟

پرتاب روز یکشنبه نشانه دیگری از ظهور چین به عنوان یکی از قدرتهای بزرگ فضایی جهان است. اسپیس پایون در سال ۲۰۱۸ تاسیس و بر اساس گزارش اسپیس نیوز، این شرکت از آن زمان در سه میلیارد دلار معادل ۴۳۸ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

نقطه عطف بعدی برای این استارتاپ موفق، پرتاب موشک تیان‌لانگ-3(Tianlong-3) است که از یک موشک پیشران بزرگتر با مرحله اول قابل استفاده مجدد می‌کند.

بخوان  ابداع «هاد» برای دوچرخه‌ها - ایسنا

موشک تیان‌لانگ-۳ قادر به حمل ۱۵ تن محموله به مدار نزدیک زمین خواهد بود و شرکت سازنده امیدوار است که آن را برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ پرتاب کند.

در همین راستا، سازمان ملی فضایی چین(CNSA) به تازگی ساخت ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) را به پایان رسانده و سال گذشته اولین کشف حضوری آب از سطح ماه را با کاوشگر قمری چانگای-5(Chang’e-5) به ثبت رساندن.

انتهای پیام



منبع