دانشمندان می‌گویند انسانها ۳ هزار سال پیش از روانگردان استفاده می‌کنند

به تازگی یک مطالعه شده است که در آن تحقیقات انجام شده است و انسان‌ها باستان در مراسم‌هایی که در غارها از داروهای توهم برای استفاده می‌کردند انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، تحقیقات به تازگی کشف کرده‌اند انسان در 300 سال پیش از داروهای توهم‌زا استفاده کرده است.

این مطالعه که در مجله « Scientific Reports » منتشر شد، از حضور مواد روانگردانی مانند آتروپین، اسکوپولامین و افدرین بر روی تارهای مویی که به رنگ قرمز رنگ شده بودند، منتشر شد، خبر داد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، دایره‌های مشترک المرکز روی ظروف چوبی ممکن است نمادی ازچشم‌ها باشد و می‌توانم از بینایی درونی مرتبط با تغییر حالت هوشیاری ناشی از مواد مخدر باشد.

مطالعات پس از مطالعه رشته‌های موی کشف شده از عصر برنز که در غار «Es Càrritx» در جزیره مینورکا اسپانیا یافت شد، به این یافته‌ها دست یافتند.

دانشمندان می‌گویند انسانها ۳ هزار سال پیش از روانگردان استفاده می‌کنند

تارهای موی ۳۰۰۰ ساله که در مواد روان کشف شدند

دانشمندان بر این باورند که این مواد که احتمالاً از گیاهان مختلف به دست می‌آیند، به عنوان بخشی از مراسمی که در غار برگزار می‌شود، استفاده می‌شود.

این داروها باعث ایجاد هذیان و علائمی مانند سردرگمی شدید ذهنی و توهمات قوی و واقعی می‌شود.

«الیسا گرا دوک» (Elisa Guerra-Doce) دانشیار مسائل ما قبل در دانشگاه والادولید اسپانیا گفت: از آنجایی که حفظ شده انسان در زمینه‌های باستان‌شناسی نادر است، این فرصتی غیرعادی برای شناسایی مواد مخدر در نمونه‌های بیولوژیکی بود. شواهد قبلی از مصرف مواد مخدر توسط انسان‌های باستانی غیرمستقیم و نتیجه‌گیری بر تصاویر هنری بود.

به گفته گفته، این غار اولین بار در حدود ۳۶۰۰ سال پیش اشغال شد و تا حدود ۲۸۰۰ سال پیش به عنوان محل تدفین مورد استفاده می‌گرفت.

شواهد قبلی از مواد مخدر باستانی غیرمستقیم استفاده می کند و بر اساس تصاویر هنری بود. بر اساس یک مطالعه جدید، باستانی در مراسمی که غارها در 30 سال پیش گرفته شده، از داروهای توهم‌زا می‌کردند.

تارهای مو در ظروف چوبی و شیپوری مانندی که با دایره های مشترک المرکز تزئین شده بودند، قرار گرفتند.

انتهای پیام



منبع

آنها معتقدند «دانایان»(shaman) به عنوان بخشی از مراسمی که در غار « Es Càrritx » در مینورکا برگزار می‌شود از مواد توهم‌زا استفاده می‌کردند. واژه شما از زبان تونغوزی سیبری گرفته شده و در اصل به معنی «دانا» است. شمن‌ها مدعی هستند که می‌توانند با روح خود به جهان‌های دیگری سفر کرده و با دیگر ارواح تماس بگیرند. آن‌ها معتقدند که با این کار قادرند میان جهان مادی و جهان روحانی توازن و ارتباط برقرار کنند.

بخوان  ساخت یک مار رباتیک برای سرویس لوله‌های آب