درمان سرطان و آسیب های ورزشی با یک برچسب!

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو فناوری پوشیدنی کشش و غیرتهاجمی قابل توسعه هستند که می‌توانند به طور مداوم و سه بعدی بافت‌های درون بدن انسان را کنترل کنند و سرطان یا آسیب‌های ورزشی را درمان کنند.

داوی سانگ پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه پنسیلوانیا و همکار این پژوهش گفت: این به ما امکان می دهد اطلاعات کاملی در مورد خواص مکانیکی بافت ها به دست آوریم، بنابراین قابلیت تشخیص دستگاه های اولتراسونیک را بیشتر می کند.

هونگجی هو پژوهشگر فوق دکترا و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: ما یک دستگاه پوشیدنی اختراع کرده‌ایم که می‌توان به طور مکرر سفتی بافت انسان را ارزیابی کرد. در واقع ما مجموعه ای از عناصر فراصوت را در یک ماتریس الاستومری نرم ادغام کرده و از الکترودهای کشش پذیر مارپیچی مواج برای اتصال این عناصر استفاده کرده و دستگاه را قادر ساخته تا برای ارزیابی بافت بافت با پوست انسان مطابقت داشته باشد.

برای ورزشکاران نیز می‌توان از آن برای کمک به تشخیص و درمان آسیب‌های عضلانی، تاندون‌ها و سایر بافت‌های نرم استفاده کرد.

این فناوری پوشیدنی قابل ارتجاع و کشش است و تصویربرداری سه‌بعدی غیرتهاجمی بی‌سابقه‌ای از بافت‌هایی به عمق چهار سانتی‌متر زیر پوست انسان را با نمای فضایی فوق‌العاده ۰.۵ میلی‌متری می‌دهد.

این مطالعه در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

این پوشیدنی جدید از فراصوت برای نظارت مداوم بر مشکلات سلامتی مانند بافت سفتی، سرطان و آسیب‌های ورزشی و سایر بیماری‌ها می‌شود.

شیائوشیانگ گائو یکی دیگر از پژوهشگران فوق دکترا در این گروه گفت: دستگاه ما پتانسیل بالا را در نظارت دقیق بر گروه های پرخطر نشان می دهد و مداخلات به موقع را در لحظاتی که ممکن است می دهد.

بخوان  واضح ترین نقشه مریخ با استفاده از ۱۱۰ هزار عکس تهیه شده است

این برچسب‌ها همچنین می‌توانند کاربردهای در ارزیابی اثری و ارائه درمان‌های خاص برای بیماری‌های بیماری‌های درمانی و بیماری‌های مهم و همچنین بخش‌هایی از عوامل شیمی‌درمانی داشته باشند که ممکن است بر روی سفتی بافت‌ها تأثیر بگذارند.

برای بهبود طراحی و ساخت این برچسب می‌توان از تکنیک‌های لیتوگرافی پیشرفته نیز استفاده کرد. این کار، کاهش می‌دهد و عملکرد را بهبود می‌بخشد و در نتیجه چشم‌اندازی بالاتر و یک پنجره سونوگرافی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، دانشگاه «کالیفرنیا سن دیگو» به تازگی یافته‌هایی را در مورد توسعه فناوری پوشیدنی جدید منتشر کرده است که می‌تواند نظارت سه‌بعدی پژوهشی بافت انسان را کند.

پژوهشگران می‌گویند، این فناوری با اصلاحات بیشتر می‌تواند به توسعه درمان‌های نوآورانه منجر شود.

این فناوری می‌تواند برای کاربردهای مختلف از جمله تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد، جایی که می‌تواند اساسی در پیشرفت بیماری‌هایی مانند سرطان باشد که باعث بهبود سلول‌ها می‌شود، ارائه می‌دهد.