درمان فراصوت می‌تواند فرآیند پیری را به مرور بیندازد

مطالعه در این آزمایش را بر روی موشها انجام داد. آزمایش‌ها روی موش‌های مسن نشان می‌دهند که سلول‌های آن‌ها دوباره تقویت می‌شوند و همین امر به حیوانات کمک می‌کند تا بیشتر و سریع‌تر روی ترمیل بدود شوند. این درمان حتی قوز پشت را پس از بدتر شدن اولیه درمان کرد.

پس از تعداد معینی تقسیم سلولی، سلول‌های بدن ما از تقسیم‌بندی باز می‌مانند و می‌شوند و برخی از آنها سمومی می‌شوند که پیر می‌شوند و این امر با همه چیز از آرتریت گرفته شده تا آلزایمر مرتبط است. مدنشمین قbela نبروه اموسوم قله ایبن بردرن برلن برهین ” این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد آن سلول‌ها واقعاً می‌توانند احیا شوند.

فرکانس فراصوت کمتر از ۱۰۰ کیلوهرتز و بسیار کمتر از ۲۰۰۰ کیلوهرتز هرتز مورد استفاده برای تصویربرداری پزشکی بود. این مطالعه دری را برای بررسی سلول‌ها در حال رشد برای تحقیق و همچنین درمان افرادی که به مشکلات مربوط به سن باز می‌کند، پرداخت.

توضیح بیولوژیکی احتمالی برای اینکه چرا به نظر می‌رسد این درمان این است که فراصوت را به عنوان سلول‌ها را منحرف کرده و مشابه ورزش را در آنها ایجاد کنند. به طور خاص، این سیستم‌های مصرف مواد مضر داخلی ممکن است که در سلول‌های پیر می‌شوند دوباره فعال شوند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان با کمک فراصوت می‌تواند پیری را به ریخته، کند یا حتی معکوس کند.

انتهای پیام



منبع

این درمان سلول ها را جوان می کند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، محققان دانشگاه «تگزاس» در حال حاضر کار بر روی برگرداندن ساعت زیستی سلول‌های انسان با استفاده از فرکانس پایین هستند که این کار روند فعالیت سلولی را دوباره راه‌اندازی می‌کند و آنها را از حالتی شبیه «زامبی» می‌سازد که باعث اختلال در عملکرد سلولی می‌شود. حتی بیماری می‌شود، بیدار می‌کند.

بخوان  فرار از دوربین های امنیتی به کمک "کت جادویی"

پروفسور «مایکل شیتز» از دانشگاه تگزاس و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما دو بار موش‌ها را با فراصوت درمان و سلول‌ها را به حالت عادی برگشتیم.

هنگام آن افراد، افرادی که از آنها برای استخوان‌ها و ریه‌ها استفاده می‌کنند، استفاده می‌کنند. محققان در موش‌هایی که فرکانس بالاتری از فراصوت را دریافت کردند، بهبودی در حافظه مشاهده کردند. یک آزمایش کوچک در حال حاضر انجام می شود تا بررسی کنید آیا این کار می تواند به بیماری آلزایمر کمک کند یا خیر.

در ادامه تحقیقات موش‌ها را در عمق کافی در آب گرم قرار دادند که نیمی از بدن آنها را آب بپوشاند. 22 تا 5 ماه آنها بین آنها بودند که آنها معادل یک انسان 6 یا 7 ساله بودند. امواج فراصوت کمتری را نسبت به هوا در جریان آب از دست می‌دهند. جو آزمايشگاهي كه در وان بودند و توانستند انجام دهند، در آزمايشهاي موجود در مقايسه با همتايان خود كه در وان قرار دادن اما درمان نشدند، بهتر عمل كردند. رنگ‌های فلورسنتی که سلول‌های را روشن می‌کنند نیز برای نشان دادن نسبت به سلول‌های سالم و در کلیه‌ها و لوزالمعده مورد استفاده قرار می‌گیرند و نتایجی از کاهش سلول‌ها را می‌دهند.

در این مطالعه پروفسور شیتز و تیمش که دوزهای کم دریافت فراصوت باعث می‌شود سلول‌های پیر میمون‌ها و انسان‌ها تقسیم شوند و مواد شیمیایی تولید کنند که سلول‌های سالم را آلوده کنند، ایجاد می‌شوند. سلول‌های پوست انسان معمولاً از حدود ۱۵ تقسیم شروع به فرسودگی می‌کنند. در این مورد به ۲۴ تقسیم رسیدند و هیچ نشانه‌ای از ناهنجاری وجود نداشت.

بخوان  تحقیقات از سلولهای ریه انسان ربات ساختند!

این یافته‌ها امیدی برای جلوگیری از ضعف و حفظ تناسب دارند که در دهه ۷۰ و ۸۰ زندگی خود را هموار می‌کند. یک کارآزمایی بالینی در مراحل برنامه‌ریزی است تا محققان دریابند که آیا این تکنیک بی‌خطر است و می‌تواند با بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مبارزه کند یا خیر.

فراصوت برای چندین دهه به عنوان یک درمان برای درمان از شرایط استفاده می شود. پروفسور شیتز و گروهش در حال حاضر برنامه‌ریزی برای انجام آزمایشی هستند که شامل افراد مبتلا به آرتروز می‌شوند که باید آن بدن را در آب غوطه‌ور کنند و افراد مبتلا به زخم پایی که باید با استفاده از حمام پا درمان شوند. هر درمانی که سلولی را تقویت کند، از نظر تئوری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌