از دست رفتن توجه می‌شود!

با این حال، یافته‌های این پژوهش با مجموعه‌ای از پژوهش‌های رو به رشدی است که درباره سرگردانی ذهنی و خیال‌پردازی را در کنار هم قرار داده است، مطابقت دارد. این‌ها نشان داده‌اند که پژوهش‌هایی را به ذهن پس از یک دوره تجربی می‌توان به یافتن افکار خلاقانه کمک کند.

این آزمایش‌های آزمایشگاهی فقط سطح ثبت یا اولویت‌بندی اطلاعات جانبی توسط مغز ما را در دنیای واقعی که محیطی بسیار پیچیده از اتاق کامپیوتر است، نشان نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت الرت، از دست دادن خرید برای یک لحظه ممکن است در واقع با دادن فرصتی سریع به مغز ما برای فراغت از انجام وظایف در حال انجام خود، به تقویت کمک کند. طبق مطالعه جدید، این از یک دست دادن به ما امکان می‌دهد اطلاعات را جذب کند که ممکن است مستقیماً با کار نظر مرتبط نباشد، اما هنوز هم نمی‌توان برای دانستن مفید باشد.

محققان دریافتند که در مدت زمان دست دادن، توجه به افراد افزایش می‌یابد و به آنها اجازه می‌دهد تا نمادهایی را که در واقع شبیه به یک حرف یا یک عدد هستند، دریافت می‌کنند و اساساً مغز آن‌ها را به آنها نشان می‌دهند. چیزی را که روی صفحه است، منعکس کنند.

این در حالی است که برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مورد توجه قرار می‌گیرد از این که مغز ما بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد و اصطلاحاً داغ کرده است و نظریه دیگری معتقد است که از دست دادن ممکن است اتفاقی بیفتد که یک کار بیش از حد را انجام دهد. یکنواخت می شود.

بخوان  ۲ کشف کننده برای ایجاد سرطان

آنچه انتظار می‌رفت به این افراد مختل شد و از دست رفت. پژوهشگران این موضوع را با استفاده از تکنیک های مشاهده می کنند که نوسانات توجه و بررسی را بر اساس زمان واکنش تشخیصی می دهد.

در این مطالعه جدید به رهبری دکر، گروهی متشکل از 53 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، حروف و اعداد را که روی صفحه کامپیوتر به همراه نمادهای منحرف کننده در کنار آن اعداد ظاهر می‌شوند که گفته می‌شود آنها را نادیده می‌گیرند، دسته‌بندی می‌کنند.

توجه به یک چیز بی‌ثبات است. گذشته‌ها نشان می‌دهند که مغز ما چهار بار در مطالعه پژوهش خود را تغییر می‌دهد، گویی محیط اطراف خود را برای محرک‌های دیگری اسکن می‌کند که ممکن است نیاز به ثبت آن باشد. این یک مهارت مفید برای هوشیار ماندن در برابر خطرات احتمالی است.

انتهای پیام



منبع

در کلاسی هیچ کس در آن چرت نزده، مشخص شده است که به آن توجه می شود، همه چیز را از ادراک برداشت تا حافظه و حافظه مختل می کند. حواس پرتی ظاهر می‌شود و ما را از بین می‌رود. اما هرچه تلاش کنیم، توجه داشته باشیم که به طور طبیعی در نوسان است.

در نهایت مشخص است که افرادی که بیشتر خود را از دست می‌دهند، در واقع پاسخ‌های سریع‌تر و دقیق‌تری دارند که نشان‌دهنده بهتر الگوهای کدگذاری شده توسط نمادها هستند.

الکساندرا دکر می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد که کمی از دست دادن ممکن است گاهی اوقات چیز خوبی باشد. اما جابه‌جایی بین دوره‌های بررسی و تمرکزِ کمتر می‌تواند در مجموع بهترین باشد.

بخوان  ۲ ستاره‌ای که ۱۸ سال دیگر سیاه‌چاله می‌شوند!

بین مفاهیم جدید دوردست یا ایجاد ترکیبی از ایده‌های موسوم به «تفکر واگرا» دو جنبه از خلاقیت‌هایی است که می‌توانند آنها را جذب کنند. اما همیشه ماندن و نادیده گرفتن حواس‌پرتی‌ها برای مهارت‌های جدید، توسعه ایده‌های جدید یا یافتن یک «حالت جریان» نیز کلیدی است.

پژوهش‌هایی را دنبال کردند که نشان می‌داد افراد دارای تکانشگری بالاتر و کنترل شناختی پایین‌تر مانند جوانان و کودکان در روابط میان اطلاعات به ظاهر نامرتبط هستند که به آنها گفته می‌شد آنها را نادیده بردند، بهتر بودند.

شاید هدف‌مان ما مهم باشد، اما آیا برای مغزمان فضایی برای پرسه زدن و یافتن ارتباطات یا ایده‌های جدید می‌دهیم؟

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چه می‌شود، از دست دادن نگاه در واقع باعث تقویت می‌شود.

این می‌تواند به برخی از افراد غیر منتظره منجر شود. مغز ما ممکن است به درون خود بخزد و شروع به پرسه زدن در افکار خود کند. مغز ما می‌تواند در حالتی شاد یا بی‌تفاوت وجود داشته باشد یا شروع به جستجوی دیگر برای هضم اطلاعاتی کند که به نوبه خود ممکن است به ما کمک کند.

علاوه بر این، زمانی که پژوهشگران روی تک‌تک شرکت‌ها تمرکز کرده‌اند، می‌توانند ببینند که در طول وقفه‌هایشان توجه کنند.

این مطالعه در مجله Psychonomic Bulletin and Review منتشر شده است.

این چیزی است که الکساندرا از MIT می‌خواهد بفهمد. وی می‌خواهد بداند وقتی به کم‌می‌شود، ذهن ما را به کجا می‌رود و آیا دست به انجام این کار می‌شود از اوقاتی که می‌توان برای مفید بودن استفاده کرد؟

الکساندرا دِکِر عصب شناختی از موسسه ماساچوست(MIT) که این مطالعه جدید را رهبری کرده است، توضیح می‌دهد: در حالی که به ما کمک می‌کنم تا اهداف خود را محدود کنیم، از دادن مقداری از ویژگی‌ها می‌توان به آن توجه کرد. گسترش دهد و به ما کمک کند تا اطلاعات کمتری را در خود بگنجانیم که می‌توان به ما کمک کرد تا قوانین محیطی خود را به یاد بگیریم یا حتی ایده‌ها یا مفاهیم دور را ادغام کنیم.

بخوان  سنجاب عصر یخبندان پیدا شد