دومین ماموریت «راکت‌لب» از خاک آمریکا موفقیت آمیز بود

یک پیشران الکترون «راکت ‌لب» از تاسیات پرواز والوپس(Wallops) ناسا در ویرجینیا در ساعت 18:38 به وقت منطقه زمانی شرقی در روز پنجشنبه 16 اسفند (02:08 بامداد جمعه به وقت ایران) به فضا پرتاب شد و ماموریتی را آغاز کرد. که شرکت راکت‌لب آن را «با هم قوی‌تر» نامیده است.

این دو ماهواره جدید به صورت فلکی رادار دهانه ترکیبی(SAR) متعلق به «Capella Space» می‌پیوندند که تصاویر دقیقی از زمین در روز و شب در هر شرایط آب و هوایی به مشتریان ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دومین پرتاب موشک راکت لب از خاک ایالات متحده آمریکا آمریکا موفقیت آمیز بود.

راکت‌لب در توییتی نوشت: ماموریت برای «capellaspace» موفقیت‌آمیز بود. دومین پرتاب ما از مجتمع پرتاب ۲ در ویرجینیا! ما اکنون ۳۴ ماموریت الکترون انجام داده‌ایم و ۱۵۷ ماهواره را در فضای مستقر کرده‌ایم.

انتهای پیام



منبع شرکت راکت لب (Rocket Lab) دو ماهواره را به مدار زمین رساند و دومین ماموریت موشک الکترون از خاک ایالات متحده آمریکا را در نهایت رساند.

درست کمتر از یک ساعت بعد، مرحله‌ی ۱۸ متری موشک الکترون بر اساس برنامه دو ماهواره‌ای تصویربرداری راداری را برای شرکت «Capella Space» مستقر در سانفرانسیسکو در مدار مداری دایره‌ای در فاصله حدود ۶۰۰ کیلومتری زمین مستقر کرد.

شرکت راکت‌لب تلاش کرده است تا اولین مرحله‌ی موشک الکترون قابل استفاده مجدد باشد. این شرکت در چندین مأموریت قبلی، پیشرانها را بازیابی کرده است و حتی یک بار یک موشک در حال سقوط از آسمان با هلیکوپتر بازیابی شد. اما چنین تلاشی برای بازیابی در مأموریت «باهم قوی‌تر» وجود ندارد.

بخوان  اپل سرانجام AirTags را به‌روزرسانی کرد تا به شما کمک کند برچسب‌های مشکوک را جستجو کنید

شرکت فضایی راکت‌لب تا به امروز ۳۴ ماموریت مدارک را با موشک دو مرحله‌ای الکترون انجام داده است که همه آنها را به دو مورد، از مجتمع پرتاب ۱ این شرکت در نیوزلند انجام دادند.