دیزاین خانه های ایرانی به سبک سنتی و قدیمی

این سبک دارای ویژگی هایی می باشد که سبب شده سبکی شناخته شود که می تواند سال ها ترند و محبوب باقی بماند و از طراحی داخلی خانه یک خوابه مد نیفتد . ۸ ترند رنگ آمیزی فضای داخلی منزل که در سال ۲۰۲۱ همه جا … ما تا به الان مطالب زیادی پیرامون دکوراسیون منزل منتشر کردهایم و در این مطلب قصد داریم به بررسی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ایرانی بپردازیم. برای اینکه بتوانیم به شما دررسیدن به پاسخ سؤالتان کمک کنیم، سعی کردهایم مطالب مربوط به دکوراسیون منزل و بازسازی منزل قدیمی را بهصورت دستهبندیشده در بخش بعدی قرار بدهیم. استفاده از آب نماهای قدیمی حوض، که معمولا آنها را با رنگ آبی و سفید دیدهایم، در وسط حیاط نماد یک خانه سنتی اصیل ایرانی است. شاید از گلیم یا فرش لاکی که نشانه یک صنعت سنتی در ایران است درست در کانون مبلمان غربی و مدرن استفاده شود.

اما اگر ایده استفاده از سقف خانه باغ را ندارید و یا اینکه باغتان در محلی است که دائماً در حال بارندگی است، بهترین گزینه ساخت خانه باغ با سقف شیروانی است. شما به راحتی میتوانید با رعایت اصول صنعت مد و ایده پردازیهای هماهنگ اصیلترین دیزاین ایرانی را داشته باشید. برای طراحی و اجرای هر یک از دکوراسیون های خانه های لاکچری معرفی شده میتوانید با بساز و بچین در ارتباط باشید تا شما هم یک منزل لاکچری و شیک داشته باشید. به عنوان مثال اگر می خواهید طراحی و اجرای باغ شما با متریال های چوبی باشد باید از گل و گیاهانی استفاده کنید که با چوب و رنگ آن سنخیت داشته باشند. و این یعنی شما قادر خواهید بود تا طراحی داخلی سنتی را کاملاً به سبک خود به وجودآورید و در آن از لوازمی استفاده کنید که نشاندهندهی خصوصیات و سبک زندگی شخص شما باشند. بعد از فرم و اندازه وسایل و مبلمان، رنگ ­ها از عوامل سازنده دکوراسیون منزل شما هستند. شما به راحتی میتوانید بر روی اپن آشپزخانه خانه از صنایع مس و سفال ایران بهره ببرید. در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک شما باید سعی کنید که کار چیدمان وسایل منزل را با دقت و نظم خاصی انجام دهید، چرا که در سبک کلاسیک نظم و ترتیب حرف اول را می زند.

دمشخص کنید از طراح چه انتظاری دارید. این نوع دیوارپوش نیز به دلیل طرح و بافتی که دارد باعث شاخص شدن دیوار می شود و به همین دلیل نمی توان در تمامی دیوارها از آن استفاده نمود بلکه فقط در یکسری از دیوارهای مشخص و خاص از آن استفاده می شود . می توان به خوبی از آن برای پوشش دیوارها و کف بهره برد و جلوه ای مینیمال و شیک به فضا بخشید . کفپوش های بتنی را می توان یکی دیگر از انواع مختلف کفپوش ها دانست . این کفپوش ها دارای انواع طرح ها می باشند و می توان آن ها را در رنگ های مختلف نیز در بازار یافت . دیزاین خانه های ایرانی به سبک سنتی و با وسایل قدیمی که به وفور در طرح و رنگهای متنوع در ایران یافت میشوند کار دشواری نیست. دکوراسیون خانه ایرانی تنها به اتاق نشیمن و استفاده از وسایل قدیمی و سنتی ایرانی در آن خلاصه نمیشود.

بخوان  به هر چیزی نگویید هوش مصنوعی! 1 بیتی

به همین دلیل افراد زیادی علاقه مند به استفاده از این سبک در دکوراسیون داخلی خانه ی خود می باشند . سبک دکوراسیون مینیمال هم یکی دیگر از سبک های پر طرفدار است که برخی افراد تصمیم میگیرند که سبک مینیمال برای برای طراحی و دکوراسیون فضای داخلی منزل یا محیط کسب و کار خود استفاده نمایند. همه وسایلی که در قسمتهای مختلف خانه قرار میگیرند رنگهای مات و خنثی دارند. هنگامیکه طراحان ساختمان، مکانی را در ویلا در نظر میگیرند تا تی وی روم در آنجا قرار بگیرد، سایر قسمت های اطراف یعنی سالن نشیمن یا مکان هایی که با دیواره های تی وی روم در ارتباط است، به درستی و با فاصله استاندارد طراحی می شود. در دکوراسیون تی وی روم برای ساختمانهای مسکونی آپارتمان یا حتی ویلاهای بزرگ، توجه به عناصر زیباسازی طراحی داخلی موجب زیباتر شدن این مکان میشود. شـما بـه اسانی از هر پارامتری کـه بـه آن علاقهمند هستید در بافت دکوراسیون داخلی منزل خود میتوانید استفاده کنید.

✔ مجوزهای مورد نیاز بازسازی خانه فرسوده خود را دریافت کنید. برای دریافت خروجی بهتر توصیه میشود با یک نوارچسب رنگی جای مبلمان و اندازه آنها را روی کف تعیین کنید. باید پیش از دریافت خدمات در خصوص محیط مورد نظر تصمیم گیری کنید. حتی اگر در اتاق مورد نظرتان پنجره ای وجود نداشته باشد، می توانید با نصب یک پرده دکوری با طراحی زیبا، جلوه بصری بسیار مناسبی ایجاد کنید. اما بطور خلاصه، طراحی داخلی کلاسیک برای منازلی مناسب است که قرار است یک خانواده در آن زندگی کند. بر همین اساس در این مطلب مجموعه ایی از طراحی های مختلف منازل ششیک و زیبا با دکوراسیون های فوق العاده را معرفی می نماییم که ه ریک از این مدل های زیبا می توانند انتخاب مناسب و ایده آلی برای شما باشند. حال اگر تصمیم شما چیدمان غرب با تلفیقی از چیدمان دکوراسیون داخلی سنتی باشد میتوانید از لوازم جانبی سنتی در کنار سایر وسایل ایده گرفته از صنعت مد غرب نیز استفاده کنید. طراحی داخلی ساختمان می تواند در روحیه افراد خانواده تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است در هنگام دیزاین داخلی ساختمان توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید فضایی مدرن و توام با آرامش را در فضای منزل خود ایجاد کنید.

اگر تمایل به دیزاین و طراحی دکوراسیون منزل خود و تبدیل آن به یک واحد دوبلکس دارید، منطقی ترین گزینه مشورت با افراد حرفه ای و پیمانکاران با تجربه در این خصوص است. یک خانه سه خوابه در اصل متراژ بیشتری نسبت به دیگر خانهها دارد و معمار یا طراح میتواند در طراحی از ایدهها و فضاهای جالبتری استفاده کند. وقتی صحبت از دکوراسیون لوکس و لاکچری می ­شود اغلب افراد خانه ­ای با دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک تصور می ­کنند. وقتی از دکوراسیون داخلی منزل صحبت میکنیم منظورمان نحوه انتخاب وسایل، تزئینات داخل ساختمان و نوع چیدمان قسمتهای مختلف خانه ازجمله: پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاقخوابها و سرویس حمام و دستشویی است.

بخوان  معرفی و دانلود PDF کتاب مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته‌ای آن ام استیوز کتابراه | 1biti

وقتی خانواده ­ای تصمیم می­ گیرند دکوراسیون منزل خود را به شکل لوکس و لاکچری طراحی کنند شاید در نگاه اول بزرگترین مسئله هزینه­ های دکوراسیون به نظر برسد، اما این تصور درست نیست و با وجود بودجه کافی و مساحت بزرگ منزل، نیاز به یک طراحی اصولی و هماهنگ برای خانه احساس می ­شود. روش هایی وجود دارد که حتی با بودجه کم هم می توانید یک خانه شیک، جذاب، مدرن و مورد پسند خود و اطرافیانتان را طراحی کنید. آینه و کنسول قدیمی را در گوشه اتاق قرار دهید و با برشهای چوب طبیعی اطراف آن را دیزاین کنید. برای داشتن خانهای سنتی با حال و هوای خانههای قدیمی بایستی با اصول چیدمان و دکوراسیون این نوع منازل آشنا باشیم، البته نه به صورت تخصصی؛ زیرا وسایل سنتی ایرانی خود به راحتی جا خود را در خانه ایرانی پیدا میکنند. شما می توانید با کمی خلاقیت و استفاده از لوازم قدیمی و کاربردی کردن لوازم بلا استفاده، فضایی زیبا و رویایی را به وجود بیاورید. شما می توانید با توجه کردن به نکات ظریف و ایجاد تغییرات کوچک، گرمی و آرامش را به درون خانه بیاورید و به اعضای خانواده خود هدیه دهید.

در مرحله اول اگر تعداد اعضای خانواده زیاد است و لازم است تا هر کدام یک اتاق خواب جداگانه داشته باشند، پس اولویت در این است که هر اتاق به یک اتاق خواب برای اعضای خانواده تبدیل شود. چیزی کـه در تصویر زیر مشاهده میشود یک چیدمان و دکوراسیون خانه ایرانی مدرن اسـت کـه با فرش ایرانی ترکیب شده اسـت. به علت وجود وسایل خاص و ویژهای که در خانههای ایرانی وجود دارد، میتوان یک سبک مجزا برای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی در نظر گرفت. دو پنجره عظیم در این قسمت قرار گرفته که وظیفه روشن کردن فضای داخلی را بر عهده دارد، اما بین این دو پنجره یک دیوار کم عرض طراحی شده تا تلویزیون روی آن نصب گردد، با این طراحی هوشمندانه حتی یک سانتی متر از فضا نیز بی استفاده نمانده است.

همچنین هر کدام ویژگی های مختلفی دارند و به همین دلیل برای استفاده از آن ها حتما باید به ویژگی ها و مشخصات مختلف هر سنگ آگاه بود تا بهترین انتخاب را برای دکوراسیون خانه ی خود داشته باشید . این تخته چوب ها می توانند رنگ های مختلف داشته باشند و به فضا و دکوراسیون خانه حسی متفاوت و جدی و مدرن بدهند . همچنین این نوع پارکت ها به خوبی با انواع سبک های دکوراسیون همخوانی داشته و در اغلب ترکیب رنگ ها می توانند به خوبی قرار بگیرند و استفاده شوند . کفپوش های سرامیکی دارای انواع مختلفی از نظر ظاهری بوده و همچنین ابعاد آن ها نیز می تواند متنوع و متفاوت باشد . فضای پذیرایی از مهمان بزرگ ترین بخش خانه است که کمترین استفاده از آن صورت می گیرد. همان طور که مشاهده خواهید کرد این نمونه ها دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی را نشان می دهد که در اغلب آن ها مبلمان راحتی استفاده شده است. شاید بتوان این نوع دکوراسیون را به نوعی تلفیق دکوراسیون امروزی و ایرانی سنتی دانست. اگرچه ممکن است در ابتدا هزینه زیادی برای خرید مبلمان مناسب صرف کنید، اما این نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. با وجود این که به صورت کلی خانه مکانی خصوصی محسوب می شود.

بخوان  آشنایی با مفاهیم پیچیدگی های تکنولوژی، طبقه بندی و تاثیرات فرداد | 1biti

برای آشنایی بیشتر این افراد با مفهوم دوبلکس باید بگوییم که خانه دوبلکس به یک خانه یک طبقه گفته می شود که قسمت پایینی که طبقه اول محسوب می شود به عنوان نشیمن و پذیرایی و قسمت بالا مختص اتاق خواب است و در قسمت پذیرایی یک راه پله مشترک برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد. البته مهم ترین عامل در کوچک به نظر آمدن یک واحد مسکونی، تعداد افراد ساکن در آن است. در طبقه بالا نیز اتاق ها به صورت مستر هستند تا تمام امکانات رفاهی برای افراد در دسترس باشد و نیاز نباشد برای هر چیز کوچکی از پله ها پایین بروند.

پیشنهاد ما بـه شما اسـتفاده از لوازم ضروری و پر کاربرد اسـت. اگر شما هم چنین آرزویی دارید و میخواهید یک خانه دوبلکس برای خود طراحی کنید، شارین آرک را تا پایان این مطلب همراهی کنید. برای دیزاین یک خانه به سبک ایرانی میتوان از صنایع دستی ایرانی استفاده کرد. برخی از خانههای امروزی به شکل ویلایی، بعضی از آن ها به صورت دوبلکس و بیش تر آن ها به صورت آپارتمانی ساخته میشوند. معماری بیش از آنکه علم و تکنیک باشد، ذوق و سلیقه و استعداد است و معمار کسی است که طرحهای فردیاش با نقاشی و مجسمهسازی رقابت کند و در واقع بتواند مجسمهای کاربردی بسازد.

همه ما پس از ساعت ها فعالیت روزانه با این تصور که خانه جایی است برای به آرامش رسیدن مان، قدم در آن می گذاریم. زیر راه پله با اینکه فضای کافی ندارد اما بازهم یک دوچرخه جای مناسب خود را پیدا نموده است البته در این فضا می گردد جایی برای کمد و کابینت های ذخیره سازی و یا حتی میز کار نیز در نظر گرفت. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و میدانند با توجه به خواستههای شما چگونه خانهتان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید. برای مثال فضای زیر راه پله، مکانی بسیار عالی برای تبدیل شدن به کمد و کشوی ذخیره سازی پوشاک و سایر اغلام است، با این فکر هوشمندانه، هر چه ارتفاع پله های بالاتر می رود، اندازه کمدها بزرگتر شده و از یک کشوی کوچک تبدیل به یک کمد تمام قد بزرگ با فضای زیاد می شود.