قفل الکترونیکی چیست؟

قفل دیجیتال
قفل الکترونیکی قفلی است که با برق کار می کند، یعنی نوعی قفل برقی است. اما چرا به آن قفل دیجیتال یا قفل هوشمند می گویند؟ برق به تنهایی یک دستگاه را هوشمند نمی کند.

فناوری هوشمند یا دیجیتال در یک دستگاه به آن دستگاه اجازه می دهد تا با شما ارتباط برقرار کند. پیام های خود را دریافت کرده و برای شما پیام ارسال می کند یا شما را راهنمایی می کند. همچنین قابلیت نظارت و کنترل از راه دور و غیر مستقیم را دارد.

قفل الکترونیکی روشی جدید برای ایمن سازی فضای شما در هماهنگی با سبک زندگی امروزی است. این قفل انتخاب خوبی برای جایگزینی کلیدها، دستگیره ها و قفل های سنتی است. قفل الکترونیکی علاوه بر مکان ها می تواند برای ماشین ها و هر اتاق یا کانتینری دیگری استفاده شود.

تفاوت قفل مکانیکی با قفل برقی چیست؟

انواع قفل ها دارای زبانه ای هستند که درب را قفل می کند. وقتی در را می بندیم، زبان نمی تواند حرکت کند و با ثابت ماندن از باز شدن در جلوگیری می کند. قفل های مکانیکی دارای چندین پین هستند. وقتی کلید داخل قفل قرار می گیرد، پین ها حرکت می کنند. کلید با برجستگی ها و فرورفتگی های منحصر به فرد خود که برای خود قفل طراحی شده است، پین ها را برای دقت در موقعیت خاصی حرکت می دهد.

اما قفل های الکترونیکی چطور؟ این قفل دارای بخشی به نام محرک است. کانکتور پیچ یا سیلندر قفل الکتریکی را به موتور کوچک متصل می کند. ماشین در داخل قاب درب یا قفل تمام شده است. موتورها توسط انرژی الکتریکی به حرکت در می آیند. موتورسوار فقط پس از دریافت ضربه صحیح استارت می زند.

انواع قفل برقی چیست؟

گفتم موتور قفل الکترونیکی با یک پالس الکتریکی کنترل می شود. این تکانه می تواند به روش های مختلفی ایجاد شود که بر اساس آن بین انواع قفل های الکترونیکی تفاوت ایجاد می شود. به عنوان مثال، می توان آن را با کارت خوان الکترونیکی، سنسور کنترل از راه دور یا صفحه کلید ایجاد کرد.

بخوان  اشتباه شماره 1 اینترنت، به علاوه 7 اضافی کلاس

قفل RFID

این قفل دارای یک تراشه پرکاربرد شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) است. این روش یکی از بهترین راه ها برای ایمن کردن قفل کارت شما است. اگر می خواهید بدانید ساختار و عملکرد یک قفل دیجیتال مانند این چیست، تراشه RFID دستگاه کوچکی است که اطلاعات را روی آن ذخیره می کند. این اطلاعات با استفاده از یک اسکنر مخصوص خوانده می شود.

اسکنر RFID به سیستم کامپیوتری قفل متصل می شود. هنگامی که اطلاعات به درستی وارد شود، تراشه های RFID اطراف را اسکن می کند. هنگامی که داده های ورودی توسط تراشه در فاصله معینی از درب شناسایی می شوند، سیگنالی به قفل ارسال می شود و درب باز می شود.

ضبط بیومتریک

فناوری امنیتی تشخیص چهره نیز یک روش هوشمند محبوب و رایج است. بیایید ببینیم این قفل الکترونیکی چگونه کار می کند. این قفل زمانی کار می کند که یک صفحه نمایش کوچک در آن تعبیه شده باشد. این مانیتور به کامپیوتر اسکنر متصل است. این سیستم برای تعیین جزئیات منحصر به فرد ظاهر هر فرد (مثلا عنبیه چشم) استفاده می شود. اگر اطلاعات صحیح باشد، قفل باز می شود.

قفل رمز عبور

قفل ترکیبی دارای یک صفحه کلید است که می توان آن را شماره گیری یا لمس کرد. اگر می خواهید بیشتر بدانید که این نوع قفل هوشمند چیست، این قفل ها دارای یک کامپیوتر کوچک هستند. ابتدا کاربر کد را در حافظه این کامپیوتر ذخیره می کند. این کد مانند سایر رمزهای عبور یا پین کدهایی که می شناسیم می تواند از اعداد و حروف تشکیل شده باشد.

بخوان  این 4 را در مورد خرما بخوانید تا کسب و کار خود را دو برابر کنید.

اگر کد ورودی با کد ذخیره شده مطابقت داشته باشد و ترکیب توسط رایانه شناسایی شود، سیگنال باز کردن قفل به قفل ارسال می شود و در باز می شود.

مزایای قفل الکترونیکی چیست؟

با دانستن تفاوت قفل مکانیکی و قفل دیجیتال، می توان مزایای آن را در نظر گرفت. در اینجا به طور مفصل به مزایای قفل می پردازیم.

بدون نیاز به کلید: اگر قفل مکان خود را هوشمند کنید، دیگر لازم نیست کلیدهای خود را با خود حمل کنید. یعنی مشکل از دست دادن و بدرفتاری و عواقب آن را ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را به صورت تصویری شناسایی کنید یا کد خود را وارد کنید.

امنیت بیشتر: قفل الکترونیکی نشکن و نشکن است. در هنگام ورود و خروج بدون اینکه کاری انجام دهید درب به طور خودکار بسته و قفل می شود. به این ترتیب مشکلاتی مانند فراموشی بستن در و … نمی تواند امنیت محل شما را تهدید کند.

نگهداری آسان: قفل های الکترونیکی عمر طولانی دارند و چندین سال بدون نیاز به تعویض باتری کار می کنند. در صورت نصب توسط متخصصان و افراد حرفه ای، بدون آسیب باقی می مانند و به زودی نیاز به تعمیر خواهند داشت. اگر کاربر از روش استفاده صحیح نیز استفاده کند، عمر سرویس آن افزایش می یابد.

نیازی به حضور در سایت نیست: برخی از سیستم های قفل دیجیتال به شما این امکان را می دهند که بدون نیاز به حضور در سایت در را برای شخصی باز کنید. به این ترتیب محدودیت های زمانی و مکانی حذف خواهد شد.

بخوان  اینترنت چگونه اختراع شد؟ 1 بیتی

اشکالات قفل دیجیتال چیست؟

دانستن مزایا و معایب قفل برقی در کنار هم به ما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم. البته آنچه ما واقعاً می گوییم مشکلی نیست. بلکه موقعیت هایی وجود دارد که هشدار محسوب می شوند. برخی از اینها هستند.

اشتراک گذاری رمز عبور: در حالت قفل رمز عبور، گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید رمز عبور خود را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. لطفاً توجه داشته باشید که این رمز عبور برای محافظت از کل مکان شما در نظر گرفته شده است. فقط با افراد قابل اعتماد به اشتراک بگذارید و حتماً در صورت لزوم رمز عبور را تغییر دهید.

خرابی به دلیل قطع برق: اکثر مدل های قفل هوشمند از باتری استفاده می کنند، اما برخی از آنها به برق وابسته هستند. در صورت قطع برق – که اخیراً با آن مواجه بوده ایم – ورود یا خروج امکان پذیر نیست.

رمز عبورم را فراموش کردم: مثل گم کردن کلید کلیدهای مکانیکی است. اگر می توانید فراموش کنید، بهتر است از نوع رمزگذاری شده استفاده نکنید و به جای آن از قفل بیومتریک استفاده کنید.

ما می دانیم که کلیدهای الکترونیکی چیست و انواع و عملکرد آنها چیست. برای حفظ امنیت فضا، قفل های سنتی دیگر پاسخگو نیستند و باید از روش های جدیدتری استفاده کرد. برای ایمن نگه داشتن فضای شما با تکنولوژی مدرن کامل شده است.ما می دانیم که کلیدهای الکترونیکی چیست و انواع و عملکرد آنها چیست. برای حفظ امنیت فضا، قفل های سنتی دیگر پاسخگو نیستند و باید از روش های جدیدتری استفاده کرد. برای ایمن نگه داشتن فضای شما با تکنولوژی مدرن کامل شده است.