ربات‌ها متصدی پمپ بنزین – ایسنا

انتهای پیام



منبع

سیستمی که می‌دانم توسعه یافته است که تمام فرآیند سوخت‌گیری خودرو را خودکار می‌کند و یک بازوی رباتیک به بنزین زدن برای مشتریان می‌کند.

با این حال، صنایع هنوز از روش‌های مرسوم برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند که محل‌های سوخت یک نمونه کلاسیک در این زمینه هستند. صنعت خودرو طی سالیان متوالی چندین و چند خودروی بدون راننده را به خود دیده است، اما روش سوخت‌گیری مجدد سنتی است و نیاز به مشارکت انسانی دارد.

از آنجایی که این سامانه به یک پمپ پمپ سوختی قابل افزودن است، همیشه می‌توان بین سوخت‌گیری خودکار یا دستی یکی را انتخاب کرد.

مشتری در این مدت در جریان فرآیند سوخت‌گیری خواهد بود و زمانی که ربات سوخت‌گیری را تکمیل می‌کند، پیامی را روی صفحه مشاهده خواهد کرد. پس از اینکه بازوی رباتیک درب مخزن سوخت خودرو را بست، راننده می‌تواند به محض اینکه چراغ سبز را به وی نشان دهد، مکان را ترک کند. در حین پرداخت وجه در خلال فرآیند سوخت‌گیری انجام می‌شود.

سازگاری با انواع نیازهای انرژی

این سامانه همچنین برای آینده و ارائه سوخت‌های جایگزین مانند برق، هیدروژن، CNG و LNG آماده شده است.

این سامانه دارای یک بازوی رباتیک است که سوخت را از یک پمپ می‌کند. این سامانه همچنین می‌تواند از فناوری تشخیص و شناسایی چهره‌پرداز برای انجام پرداخت‌ها استفاده کند و کل فرآیند را به صورت خودکار انجام دهد.

این سامانه، آسانی را برای کاربران و پشتیبانی از افراد به ارمغان می‌آورد. در حالی که این سامانه را می‌توان به هر توزیع کننده و پمپ سوخت متصل کرد.

بخوان  شیشه‌ای با دوربین شفاف در میان آن

این سامانه با شناسایی ایمنی و امنیت که برای سرمایه گذاری و کار کردن در محل ایجاد سوخت می‌شود، یک سامانه سوخت‌گیری خودکار و یک راه حل رباتیک ارائه می‌کند که انسان را حذف می‌کند و به نوبه خود، خطرات مرتبط با آن را کاهش می‌دهد.

یک صفحه نمایش دستورالعمل‌هایی را به راننده نشان می‌دهد که خودرو را در مکانی برای سوختگیری پارک کند. پس از قرار گرفتن در آن محل معین، بازوی رباتیک درب مخزن سوخت را باز می کند و نازل بنزین را در مخزن سوخت قرار می دهد.

اکنون به عنوان راه حلی برای این امر، سامانه‌های موسوم به Autofuel مستقر در دانمارک راه‌اندازی شده است که یک سامانه سوخت‌گیری رباتیک را ارائه می‌دهد و نیاز به توجه بهرانندگان یا سیستم مستقیم آنها را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در عصری که فناوری همه حوزه‌های زندگی بشر را فرا گرفته است، سوخت‌گیری هنوز یک روش مکانیکی است که بیشتر مورد توجه کاربر را می‌طلبد. فناوری با ایفای نقشی کلیدی در کاهش خطرات و چالش‌هایی که انسان در محیط‌های کاری با آن مواجه است، شیوه زندگی امروز ما را به شدت تغییر داده است. در حال حاضر بخش عمده‌ای از تلاش انسان با آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند محصولات و خدمات ماشینی را به لطف پیشرفت‌های فناوری در حال انجام باشد.

به شرکت سازنده این سامانه، در حالی که فناوری سریع‌تر از همیشه در حال توسعه است و ما سریع، تلفن‌های هوشمند، دستیارهای هوش مصنوعی و خودروهای خودران را در اختیار داریم، روند سوخت‌گیری در ۷۰ سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

بخوان  قیمت روز گوشی موبایل ۲۰ مرداد

این سامانه از کاربران می‌خواهد تا برای ثبت مشخصات خودرو مانند مدل، نوع سوخت، جزئیات پرداخت و پلاک ثبت نام کنند. همچنین خودروها برای سوخت‌گیری در این فرآیند ملزم به نصب درپوش مخزن بنزین خواهند بود.

چنین راه حلی به زودی با ترد خودروهای خودران در جاده‌های عمومی به امری تبدیل خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی انگلیسی Insight، سوخت‌گیری رباتیک یک تجارت رو به رشد است و انتظار می‌رود که ارزش بازار آن در اروپا به تنهایی تا سال ۲۰۲۸ به حدود ۵۰ میلیارد دلار برسد.

یک پروسه نسبتاً کند اما راحت