رفع عطش فضانوردان با خاک ماه و اجاق مایکروویو!

انتهای پیام



منبع

این تیم با دو نسخه متفاوت از رگولیت شبیه‌سازی شده نمونه‌های ارائه شده توسط ماموریت‌های آپولو شروع کرد، یکی با در نظر گرفتن ترکیب ارتفاعات ماه و دیگری با در نظر گرفتن خاک‌های تیره‌تر دشت‌های تاریک ماه.

سپس آن را با آب دیونیزه مخلوط کردند، به طوری که بین 3 تا 15 درصد از وزن هر یک را می‌دادند که یک محدوده محافظ کارانه در مطالعات قبلی انجام شد.

با این حال، انتظار می‌رود، نمونه‌های بدترین عملکرد را داشته باشند و تنها ۳۲ درصد از آب درون آن‌ها با این روش استخراج شوند.

این نمونه‌ها سپس در ظرف‌های مخصوصی که با سرامیکی پوشانده شده بودند، قرار گرفتند و در محفظه‌هایی قرار گرفتند که شرایط را تحت فشار قرار دهند و در سطح ماه را تقلید کنند. سپس به مدت ۲۵ دقیقه با مایکروویو با قدرت ۲۵۰ وات گرم شدند که نسبت به اجاق‌های مایکروویو موجود در آشپزخانه‌های ما نیز قدرت کمتری دارد.

گروه یک پژوهشی است با استفاده از اجاق مایکروویو کم مصرف ۲ واتی بین ۵۵ تا ۶۷ درصد آب خاک ماه استخراج می کند.

این گروه پژوهشی می‌گوید که دستگاه‌های مایکروویو کم‌مصرف می‌توانند توسط فضانوردان برای تولید آب از مناطق دارای آب نسبتاً کم(زیر ۱۰ درصد وزن خاک) استفاده شوند.

این پژوهش در مجله Acta Astronautica منتشر شده است.

پژوهشگران این فرضیه را مطرح کردند که وقتی رگولیتی است، منجمد می‌شود، یخ در حال انبساط، دانه‌های گرد و غبار را از هم دورتر می‌کند و انتقال حرارت بین آنها را ضعیف می‌کند و آب را محدود می‌کند.

بخوان  آیا چین در رقابت فضایی آمریکا را شکست می دهد؟

این معناست که مأموریت‌های انسانی آتی به ماه می‌تواند سبک‌تر باشد، اما چگونه می‌توان آن آب را به شکل شرب درآورد؟ یک مطالعه جدید توسط دانشگاه اوپن و دانشگاه سنترال فلوریدا نشان می دهد که یک اجاق مایکروویو ساده می تواند این کار را انجام دهد.

در حدود یک دهه گذشته، شواهد فزاینده‌ای مبنی بر وجود آب در ماه یافت می‌شود که بین دانه‌های غبار سطح ماه که به نام رگولیت (regolith) شناخته می‌شود، محصور شده است. تعداد زیادی تخمین زده شده آن در سراسر سطح کره ماه متفاوت است و بیشتر آن در قطب‌هایی است که در آن رسوبات یخ زده در مناطقی که هرگز نور خورشید مستقیم را نمی‌بینند، تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، در حالی که آب در ماه وجود دارد، اما در مخازن مناسب و نگهداری نمی‌شود و در واقع درون خاک ماه قفل می‌شود. اکنون گروهی از دریافت ماه‌ها می‌توانند به راحتی گلوی خود را با ریختن یک فنجان از خاک در یک اجاق مایکروویو تازه کنند.

در کمال تعبیه این راه حل مناسب از آب را می توان از نمونه های خاک 50 درصد آب در نمونه های شبیه سازی شده خاک دشت ها و بیش از 67 درصد از خاک مناطق مرتفع ماه استخراج کرد.

پژوهشگران می‌گویند که این نمونه‌ها به مدت ۳۵ دقیقه حرارت داده می‌شوند تا ۹۰ درصد از آب داخل آن را استخراج کنند.