رونمایی از دستگاه نیمه‌صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه



در مراسمی با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از دستگاه نیمه‌صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید عباس موسوی، سرپرست دانشگاه شریف صنعتی امروز در مراسم رونمایی از این دستگاه که با حضور دکتر خجسته‌مهر معاون وزیر نفت و شرکت سازنده ملی نفت ایران در دانشگاه شریف برگزار شد، به اولین دوره جذب دانشجویان نفت در دانشگاه شریف اشاره کرد. افزودن: در سال ۷۹ اولین دوره دانشجویان رشته نفت را جذب کردند و از سال‌های امروز دانشجویان این رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از این دانشگاه‌ها و رشته‌های صنعت نفت یا به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند. .

وی با تاکید بر نفت پیشرو بودن صنعت نفت در کشور، گفت: در این برهه از زمان مسؤولین کشور، بخش عمده ای از نیروها را برای صنعت فعال کنند، تا زمینه ایجاد شود که با حمایت دولت از صنعت، سایر صنایع کشور متنعم شوند. و در رفع نیازهای کشوری فعالیت خود را گسترش دهنده.

موسوی با اشاره به طرح موضوع راهیان پیشرفت در دانشگاه‌ها، گفت: به کمک این برنامه و بازدید و آشنایی نزدیک اساتید و دانشجویان از صنعت نفت، می‌توان از توانایی بالقوه دانشگاه بهره برد و با ایجاد حس امیدواری از ورود نخبگان جلوگیری کرد.

در ادامه برنامه دکتر حداد پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف نیز در خصوص ورود دانشگاه به نسل چهارم، گفت: طی سال‌های گذشته از دانشگاه بر آموزش و پژوهش گذشت و نسل دانشگاه فناور و کارآفرین را پشت سر گذاشتیم و امروز با نسل چهارم دانشگاه و ورود به فضای نوآوری منتشر شده‌ایم.

بخوان  چرا گوشی‌های موبایل دیگر مثل قبل جذاب و سرگرم کننده نیستند؟

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در اکوسیستم نوآوری با محوریت دانشگاه در منطقه نوآوری در حال فعالیت هستند.

دکتر حدادپور از خلأ نیروی انسانی در آینده‌ای نزدیک در کشور خبر داد و آن را تلنگری دانست و افزود: باید از هم اکنون به فکر جذب و نگاهداشت سرمایه‌های انسانی خود باشیم و تدبیری برای آن ایجاد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف، گفت: با کمک استادان پروژه‌هایی که امکان تبدیل به محصول را دارند، بیش از 10 طرح تعریف شده و ارسال می‌شود و پس از صدور احکام برای داوری و ارزیابی، طرح‌های بررسی طرح‌های واجد آغاز می‌شود. شرایط، شناسایی می‌شوند. در مجموع ۱۱۷ نفر از استادان در این طرح شرکت کردند که ۲۶ درصد را به همراه داشت و در نهایت در ۱۴ طرح منتخب توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان توسط تیم‌های دانشگاهی تعریف و اجرایی می‌شود.

در ادامه برنامه دکتر جمشیدی؛ رئیس دانشکده شیمی و نفت، دکتر عباس‌پور؛ عضو هیئت علمی دانشگاه شریف و دبیر علمی همایش بین‌المللی انرژی و دکتر قائم مقامی. عضو هیأت علمی دانشگاه طی سخنانی موضوعات و موضوعات مشترک مشارکت دانشگاه درباره پژوهش‌های نفتی را با معاون وزیر نفت در میان گذاشتند.

در حاشیه برنامه رونمایی دکتر سیاوش بیات رئیس پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به طرح‌های راهبردی مشترک با صنعت نفت در دانشگاه، به تفصیل به معرفی دستگاه نیمه صنعتی نمونه‌گیری افقی درون چاه پرداخت.

انتهای پیام



منبع