خودروساز چینی که ماهواره به فضا می‌فرستد

ماه گذشته این شرکت خط تولید خودروهای کاملاً الکتریکی خود موسوم به یینه یا گلکسی را راه‌اندازی کرد. اکنون هدف خود را بر روی پرتاب یک صورت فلکی ماهواره‌ای قرار داده است که عملکرد هوشمند رانندگی را برای این خط از وسایل نقلیه می‌کند.

بر خلاف استفاده از شبکه‌های تلفن همراه برای دانلود و پخش محتوا، مجموعه‌های جیلی از پخش محتوای ماهواره‌ای نمی‌کند. در عوض، فقط از ویژگی‌هایی مانند مسیریابی و پارک خودکار و چند ویژگی دیگر پشتیبانی می‌کند که به رانندگی کمک می‌کند.

با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی و ممنوعیت ها و تحریم های ایجاد شده توسط ایالات متحده برای ارائه فناوری به چین، شرکت جیلی همزمان با استقرار مجموعه ماهواره های خود، توسعه تراشه ها، سیستم عامل ها و محاسبات ابری خود را در دستور کار قرار خواهد داد.

این فلکی همچنین از سیستم موقعیت‌یابی و مسیریابی بیدو (Beidou) که سامانه جایگزین چین به جای GPS است، استفاده می‌کند تا خدمات را بدون مکان‌هایی که ارائه می‌دهند، استفاده شود. این شرکت ادعا می‌کند که سیستم موقعیت‌یابی آن تا یک سانتی متر دقیق خواهد بود.

طبق این گزارش، شرکت Geespace تا سال ۲۰۲۵ که اولین مرحله پروژه است، ۷۲ ماهواره را در مدار زمین قرار خواهد داد. جزئیات فازهای آینده در حال حاضر منتشر نشده است.

شرکت جیلی، سازنده خودروهای برقی چینی از ارسال چند ماهواره به فضا برای ایجاد یک صورت فلکی ماهواره‌ای برای پشتیبانی از خودروهای جدید خود خبر داده است.

جالب توجه است که سیستم موقعیت‌یابی مورد استفاده در این سیستم، یک جهت است و به صورت فلکی ماهواره‌ای، اطلاعات مکانی کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند. در عوض‌های لازم را می‌کند تا خودروی هوشمند، ماشین‌های خود را بیابد و به کاربران کمک کند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

بخوان  درمان پارکینسون بوسیله سلولهای عصبی آزمایشگاهی

نگاه جیلی به فضا

جیلی قصد دارد این فناوری را برای ارائه یک سیستم رانندگی کاملاً خودران توسعه دهد.

این شرکت چینی در سال ۲۰۱۸ بازوی چینی بر فضای خود را با نام Geespace کرد تا یک شبکه ماهواره‌ای ایجاد کند که راه حل‌های رانندگی خودران را ارائه می‌دهد. این شرکت تا سال ۲۰۲۲ یک کارخانه ساخت ماهواره را به پایان رساند و ۹ ماهواره را در مدار قرار داد. اکنون جیلی در حال توسعه برنامه های خود است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، «جیلی» سازنده خودروهای الکتریکی(EV) مستقر در هانگژوی چین اعلام کرد که در پی ایجاد یک صورت فلکی ماهواره‌ای برای پشتیبانی از خودروهایی است که به تازگی عرضه می‌شود. این خودروها به طور مستقیم از مدار زمین برای رانندگی هوشمند کمک خواهند کرد.

انتهای پیام



منبع

این شرکت همچنین می‌خواهد از طریق این صورت فلکی از ماهواره‌های ارتباطی سیار Tiantong-1 چین در مدار زمین‌ثابت کند، چرا که به گفته آن، صنعت هوافضا، خودرو و اطلاعات و ارتباطات غیرقابل پذیرش است.

در ایالات متحده، ایلان ماسک، صاحب یک شرکت ساخت وسایل نقلیه الکتریکی (تسلا)، یک شرکت ماهواره‌سازی و یک شرکت پرتاب‌کننده است که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد. با این حال، محصولات و خدمات این شرکت یکپارچه شده است. در حالی که جیلی ممکن است به چیزی بزرگ تبدیل شود که احتمالاً شرکت‌هایی مانند تسلا شرکت در آینده به آن برسند.