رونمایی سامسونگ از اولین نمایشگر شفاف جهان


شرکت سامسونگ از اولین صفحه نمایش شفاف میکروالای‌دی جهان در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، در نمایشگاه CES همیشه شگفت‌انگیزهای زیادی وجود دارد و در جریان رویداد معرفی محصولات جدید شرکت سامسونگ شاهد اولین نمایشگر میکروال‌ای‌دی شفاف جهان هستیم.

در حالی که هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت یا زمان ارائه این فناوری به بازار نشده است، این نمایشگر، فوق العاده و باورنکردنی به نظر می‌رسد.

به نقل از انگجت، سامسونگ نه یک، بلکه سه نمایشگر شفاف میکروال‌ای‌دی با طراحی‌های کمی متفاوت را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شده است.

دو نسخه از این نمایشگرها دارای شیشه های رنگی و سایه دار هستند که نادیده اشیاء را در پشت آنها آسان تر می کنند، در حالی که نمایشگر سوم به شفافیت یک شیشه معمولی است و در عین حال طراحی بدون قاب است.

رونمایی سامسونگ از اولین نمایشگر شفاف جهان

توصیف آنچه که نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی شفاف سامسونگ به نمایش می‌گذارند، به سختی قابل انجام است، زیرا شبیه‌سازی آنها شبیه هولوگرام است که در هوا شناور است.

گفتنی است که تمام این نمایشگر فقط یک سانتیمتر ضخامت دارد. علاوه بر این، به دلیل تراکم پیکسلی بالای میکروال‌ای‌دی‌ها تصاویر نمایشی آن نیز بسیار واضح به نظر می‌رسند.

به گفته یکی از نمایندگان سامسونگ در نمایشگاه CES، از آنجایی که نمایشگرهای شفاف میکروال‌ای‌دی را در مقایسه با پنل‌های شفاف OLED روشنایی دارند، نور محیط نیز کمتر آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خبر بد این است که با توجه به قیمت تلویزیون‌های فعلی میکروال‌ای‌دی غیرشفاف سامسونگ که در حال حاضر قیمتی معادل 150 هزار دلار برای مدل 110 اینچی دارند، تا زمانی که این نمایشگرهای جدید تقریباً مقرون به صرفه شوند، تعداد زیادی طول کشیده است.

بخوان  دلالیلی که چرخش معکوس سیاره زهره را توجیه می‌کند

انتهای پیام



منبع