زمان پرتاب موشک فالکون هوی مشخص شد

به گزارش سایت digitaltrends، موشک فالکون هوی قرار است اکتبر ۲۰۲۶ تلسکوپ رومی نانسی گریس را به فضا پرتاب کند. این موشک هنگام بلند شدن حدود ۵ میلیون پوند نیروی رانش ایجاد می‌کند که برای پرتاب به فضا مناسب است. (برابر با ۱۸ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است).

به گفته ناسا، مأموریت تلسکوپ رومی شامل تحقیقات اختصاصی برای مقابله با سؤالات برجسته کیهان‌شناسی، از جمله تأثیرات انرژی تاریک و ماده  خواهد بود. همچنین این تلسکوپ راه را برای مطالعات بیشتر در مورد پدیده‌های اخترفیزیکی هموار خواهد کرد.کاوشگر رومی در ابتدا به عنوان تلسکوپ میدانی گسترده فروسرخ (WFIRST) شناخته می‌شد، اما به دلیل تلاش و کمک دکتر نانسی گریس رومن، نامش تغییر یافت.


بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود این موشک قبل از پرتاب تلسکوپ فضایی رومی برخی از ماموریت‌های فضایی خود را انجام دهد. به عنوان مثال، فالکون هوی در  سپتامبر امسال قرار است  ماهواره ارتباطی ViaSat-۲ را به مدارپرتاب کند. همچنین انتظار می‌رود این موشک در حالی  در سال ۲۰۲۴ فضاپیمای اروپا کلیپر ناسا را برای بررسی  یکی از قمر‌های یخی مشتری،به فضا ارسال کند.

 موشک فالکون هوی

 



منبع

براساس گزارش‌ها، فالکون هوی تا به امروز تنها سه بار پرواز کرده است. اولین پرتاب مداری این موشک در فوریه ۲۰۱۸ انجام شد و محموله آزمایشی به مدار فرستاد. ماموریت دوم در آوریل ۲۰۱۹ انجام شد و ماهواره ارتباطی Arabsat-۶a را به فضا پرتاب کرد.  در آوریل ۲۰۱۹ موشک فالکون هوی ماهواره USAF STP-۲  برای وزارت دفاع آمریکا به فضا پرتاب و در مدار  مستقر کرد.

بیشتر بخوانید


موشک فالکون هوی دارای دو تقویت کننده بوده که همچون فالکون ۹  به هسته متصل می‌شوند. گفته شده، اندازه این فضاپیما ۷۰ متر است.

بخوان  محصولاتی که به همراه آیفون ۱۴ قرار است رونمایی شوند