ساختمان ۱۱۴ هزار نفر در پارک‌های علمی و فناوری



معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه 279 مرکز رشد واحد فناوری داریم، گفت: در پارک علمی و فناوری ما 114 هزار نفر مستقر هستند. زیست بوم فناوری ما پیوسته است و سعی می‌کنیم با آموزش و پرورش پارک‌های علمی و فناوری ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، پیمان صالحی در مراسم بزرگداشت روز پژوهش در آموزش و پرورش، همزمان با آغاز هفته ملی پژوهش و فناوری ملی، اظهار کرد: ۲۶ یا ۲۷ سال قبل رتبه جهانی در تولیدات علمی با ۸۵۱ تولید علمی، رتبه ۵۴ دنیا بود. اما در سال ۲۰۲۲ با بیش از ۷۸ هزار تولید علمی به رتبه ۱۵ جهان رسیده است.

وی ادامه داد: در خصوص تولیدات علمی روند افزایشی داشتیم و رتبه علمی ما از نظر سایت های بین المللی و در دو همایه بین المللی رتبه ۱۷ و ۱۵ است.

معاون پژوهشی وزیر علوم در خصوص آمارهای کشوری در مورد قراردادهای منعقد شده در ارتباط با صنعت و دانشگاه، توضیح داد: امسال دانشگاه‌های ما ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد عقد قرارداد با صنایعی هستند که مبلغ این قراردادها حدود ۵۸۰۰ میلیارد تومان است. با توجه به مشکلات مالی، امیدواریم با وجود قانون جهش تولید دانش بنیان، جهش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

به گفته صالحی در تمام استان ها پارک علم و فناوری و برخی از پارک های تخصصی علمی و فناوری وجود دارد و دانشگاه ما پارک علم و فناوری دارند.

وی توضیح داد: سال‌ها دنبال این بودند که نظام پیوسته‌ای در حوزه پژوهش ایجاد کنند تا هرکسی در ایران ایده‌ای تجاری سازی کند، این کار را انجام دهد. از این مراکز رشد واحدهای فناور را راه اندازی کردیم. هرکسی که به این واحدها مراجعه کند به آموزش می‌بینید و مشخص می‌کند که می‌شود ایده‌ای برای قابلیت تجاری سازی دارد یا خیر.

بخوان  قلدری اج مایکروسافت اکنون آیفون ها و همچنین ویندوز 11 را نیز آلوده کرده است

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه 279 مرکز رشد واحد فناوری داریم، توضیح داد: در پارک علمی و فناوری ما 114 هزار نفر به ساکن هستند. زیست بوم فناوری ما پیوسته است و سعی می‌کنیم با آموزش و پرورش پارک‌های علمی و فناوری ایجاد کنیم. خیلی از جهان هنوز وارد این امر نشده اند.

وی در سخنان دیگر خود به بیان آمارهایی درباره هفته پژوهش سال جاری پرداخت و افزود: ۱۱ تا ۱۷ آذر امسال هفته استانی پژوهش و فناوری بود و هفته ملی پژوهش از ۱۹ تا ۲۵ آذر برگزار می‌شود. تجلیل از دانش آموزان و معلمان برتر را هرساله در دستور کار داریم و امسال هفته پژوهش در استان ها با شکوه برگزار شد.

صالحی گفت: بیش از 300 تور دانش آموزی برای بازدید از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علمی و فناوری برگزار می شود. شعار روز اول هفته ملی پژوهش که امروز نیز “پژوهش و مدرسه و آینده سازان” انتخاب شده است.

انتهای پیام



منبع