ساخت سوخت جت از فضولات انسان!



یک شرکت انگلیسی موفق به توسعه سوخت جت از مدفوع انسان شده است، چیزی که به وفور در دسترس است و یک بازی برد-برد برای همه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، یک شرکت انگلیسی به نام «فایرفلای گرین فیولز» (Firefly Green Fuels) شکلی از سوخت جت را توسعه داده است که کاملاً غیر فسیلی است و از فضولات انسانی ساخته شده است.

این شرکت با پژوهش دانشگاه «کرانفیلد» (Cranfield) با همکاری انجام داد تا سوختی که تولید می‌کند 90 درصد کمتر از سوختی باشد که در هواوردی استفاده می‌شود، ردپای تولید کربن دارد.

آزمایش‌های تنظیم‌کننده‌های مستقل، مشخص می‌کنند که این شرکت همان چیزی است که با استانداردهای سوختی مشابه است.

این شرکت در سال ۲۰۲۱ یک کمک مالی دو میلیون پوندی از وزارت حمل و نقل بریتانیا دریافت کرد تا به توسعه پایدار هوانوردی خود ادامه دهد. سوخت ابداعی آن هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست، اما این شرکت می‌گوید که در مسیر سوختن خود به بازار جهانی است و اولین کارخانه تجاری خود را ظرف 5 سال آینده راه‌اندازی خواهد کرد.

این شرکت از قبل با شرکت «ویز ایر» (Wizz Air) قرارداد بسته است تا سوخت جت‌های آن را از سال ۲۰۲۸ ارائه کند.

این شرکت در تامین منابع خود برای تولید این سوخت را از شرکت‌های حال حاضر در بریتانیا تامین می‌کند و نفت را از طریق فرآیندی تامین می‌کند. محصولات فرعی جامد نیز می‌توانند به کودهای گیاهی تبدیل شوند.

این شرکت ادعا می‌کند که کل «شدت کربن» را می‌سازد، این فرآیندی است که میزان کربن مورد نیاز برای تولید انرژی را می‌گیرد، ۷.۹۷ گرم دی کربن‌کرونیک به ازای هر مگاژول است. این در حالی است که غلظت کربن برای تولید سوخت جت از 85 تا 95 گرم دی اکسید کربن در هر مگاژول تولید می شود.

بخوان  به روز رسانی جدید ویندوز 11 یک باگ جدی خسته کننده را که با پردازنده های گرافیکی AMD به هم ریخته بود، برطرف می کند

مواردی که این شرکت می‌کند، میلیون‌ها سال طول می‌کشد تا مواد آلی به سوخت‌های فسیلی تبدیل شوند. این در حالی است که ابتکار شرکت فایرفلای، تولید سوخت را در چند روز ممکن می‌پذیرد و مهم‌تر از آن، منابع انسانی یک منبع طبیعی است.

هنوز مشخص نیست که آیا این سوخت جت پایدار است از آنچه در حال حاضر موجود است، گران تر خواهد بود یا نه. با این جیمز هیگیت مدیر این شرکت در بیانیه‌ها اشاره کرده است که از فضولات یک منبع انسانی ارزان و فراوان استفاده می‌شود که هرگز تمام نمی‌شود.

دستیابی به تولید کربن خنثی در صنعت هوایی، یک هدف بلندمدت برای تنظیم کننده ها و رهبران در اروپا و ایالات متحده است. در حالی که خودروهای الکتریکی در صنعت خودرو پیشرفت کرده اند، ممکن است مدتی بکشند تا جت‌های تجاری با باتری را ببینیم. بنابراین در این بین، راه‌حل‌هایی برای ایجاد سوخت جت سازگارتر با محیط زیست محیطی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام



منبع