ساعت‌ها تلاش کردم تا بعد از به‌روزرسانی ویندوز 11، بلوتوث را روی لپ‌تاپم بازیابی کنم

پس از اتمام به‌روزرسانی و راه‌اندازی مجدد رایانه، ویندوز 11 به درستی به من اطلاع داد که «بلوتوث در این دستگاه در دسترس نیست. لطفاً از یک آداپتور خارجی برای افزودن قابلیت بلوتوث به این رایانه استفاده کنید.” ببخشید؟ چگونه اردک آیا این اتفاق زمانی افتاد که پنج دقیقه قبل، کاملاً خوب کار می کرد؟

گاهی اوقات من واقعا از ویندوز متنفرم. اونجا گفتم

معلوم است، هیچ کس واقعا نمی داند. این یکی از آن مسائل تصادفی است که ویندوز به طور ناگهانی ایجاد می کند، و من گاهی اوقات فکر می کنم که فقط با ما به هم می ریزد. و در حالی که افراد دیگری که با همین مشکل مواجه شده اند – و بسیاری از آنها وجود دارند – به نظر می رسد علت آن را یک درایور از دست رفته یا فایل های سیستم خراب می دانند، هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که چگونه یک به روز رسانی ساده و ظاهراً ساده می تواند باعث ایجاد آن درایور یا آن ها شود. فایل‌ها در وهله اول با شکست مواجه می‌شوند، به این معنی که تشخیص دقیق علت آن واقعاً دشوار است.

مقالاتی وجود دارد که به سال 2017 بازمی‌گردد در مورد اینکه چگونه راه‌اندازی سریع می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی از مشکل در نصب به‌روزرسانی‌های ویندوز تا عدم دسترسی به تنظیمات بایوس و نحوه غیرفعال کردن آن شود. برای اولین بار با ویندوز 8 در سال 2016 معرفی شد، قرار است کامپیوتر شما را سریع‌تر بوت کند و اگر به درستی اجرا می‌شد یک ویژگی خوب بود. هنگامی که این ویژگی فعال باشد، رایانه شما را به طور کامل خاموش نمی کند و در عوض آن را در حالت خواب زمستانی قرار می دهد و به شما امکان دسترسی سریعتر به سیستم را می دهد.

بخوان  نامگذاری یک پروانه به نام شخصیت شرور ارباب حلقه‌ها

حتی آزاردهنده‌تر این واقعیت است که هیچ کس برای این مشکل برطرف نشده است (اگرچه باید اذعان کرد، این اتفاق در macOS نیز هر از چند گاهی رخ می‌دهد). موارد معمولی که برای اکثر مردم کار می کنند، لزوما برای شما کارساز نیستند. یکی از کاربران پس از آزمایش تعدادی از آنها بدون موفقیت آنقدر خسته شد که رایانه خود را خاموش کرد، آن را از برق جدا کرد و بعد از 10 دقیقه به عنوان آخرین تلاش دوباره آن را روشن کرد، و می دانید؟! این کار را انجام داد!

با این حال، اگر کمی بیشتر حفاری نمی کردم، حدس نمی زدم که این راه حل باشد. و، هیچ یک از مواردی که ذکر کردم به هر حال کار نکرد، تا زمانی که Fast Startup را خاموش کردم، که احتمالاً در طول به روز رسانی فعال شده بود.

راه اندازی سریع مشکل

این حتی بدترین آن هم نیست. ویندوز 11 همچنین، پس از راه‌اندازی مجدد، تصمیم گرفتم که بلوتوث لپ‌تاپ من دیگر نمی‌تواند روی میز محبوب بنشیند، و قرار نیست آن را برای من در دسترس قرار دهد – فاجعه‌ای بزرگ‌تر (استفاده آزادانه از این کلمه را ببخشید) صفحه کلید مکانیکی و من موس بی سیم از آن برای رابط با لپ تاپم استفاده می کنم.

البته، اگر شانس من را داشته باشید، این هم کارساز نخواهد بود. من هم تلاش کردم MakeUseOf.com (در برگه جدید باز می شود)نه سال (نه!) اصلاحات فایده ای نداشت.

تنها چیزی که در واقع کار کرد

به عنوان مثال، این هفته که من لپ تاپ بازی، که من از آن برای تست و بررسی لوازم جانبی نیز استفاده می کنم، به دلیل یک به روز رسانی کوچک که حتی نمی دانستم در حال وقوع است، به تازگی ارتقا یافته و تصمیم گرفتم بدون اخطار یا اجازه راه اندازی مجدد کنم. تمام یادداشت‌هایی که در آن روز داشتم، برایم تمام شد، آنها را در Notepad تایپ می‌کردم اما فراموش کردم ذخیره کنم، زیرا به برنامه macOS Notes عادت کرده‌ام که اتفاقاً به طور خودکار ذخیره می‌کند و من را از چنین مواردی در امان می‌گذارد. فجایع

بخوان  تسلا ۲۲۹ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد

البته، من قبلاً تمام حرکات را انجام داده ام، حذف نصب و نصب مجدد درایور بلوتوث، مرور برنامه Services و راه اندازی مجدد تمام درایورهای مرتبط با بلوتوث، و حذف یک درایور خراب مرتبط با USB – ناگفته نماند، راه اندازی مجدد لپ تاپ من. بعد از هر قدم (لعنتی، من دارم داد می زنم!). بنابراین، دقیقاً اینطور نیست که به تنهایی بو-بو را بوسید و همه چیز را بهتر کرد.

باشگاه ویندوز (در برگه جدید باز می شود) پاسخ را ارائه کرد: Fast Startup را خاموش کنید و لپ تاپ را مجددا راه اندازی کنید.

و هنگامی که نمی توانید علت واقعی مشکل را مشخص کنید، به نظر می رسد برنامه حمله این است که مجموعه ای از راه حل ها را امتحان کنید تا زمانی که راه حل مناسب را پیدا کنید. درست است… زیرا همه ما برای انجام این کار نیم روز فرصت داریم.

و به این ترتیب حماسه خشمگینی از تلاش من برای بازگرداندن اتصال بلوتوث به دستگاهم دنبال شد – اساساً سه یا چند ساعت از عمرم تلف شد.

بسیاری از “اصلاح”

من وارد تمام دلایلی نمی شوم که چرا از ترس آزار و اذیت با این سیستم عامل عاشقانه دوست داشتنی رابطه عشق و نفرت دارم. من فکر می‌کنم نزدیک شدن به تکفیر شدن توسط همکارانم، به‌ویژه همکاران ویرایشگرم که سخت‌گیر ویندوز هستند، مجازات کافی برای جرات بد گفتن در مورد آن است.



منبع

تنها چیزی که برای من مؤثر بود – درست زمانی که خورشید در حال غروب بود، و من آماده بودم که در وضعیت جنینی خود را خم کنم و بخوابم – به اندازه خود مشکل، که معمولی است، پوچ است.

من همچنین قصد ندارم خودم را در میانه جنگ بدون مهمات بیندازم، به خصوص که من بیش از حد به کل آن علاقه ندارم. مک در مقابل ویندوز مناظره. اما، رک بگویم، سیستم عامل باعث می شود که گاهی اوقات موهایم را بیرون بکشم. و هر چقدر هم که قدرتمند است، باید اعتراف کنید. مشکلات پایداری، لیست به ظاهر بی‌پایان کلیدهای قدیمی بی‌ارزش در رجیستری و مشکلات تصادفی که بدون دلیل ظاهری ظاهر می‌شوند، سهم خود را دارد.