نامگذاری یک پروانه به نام شخصیت شرور ارباب حلقه‌ها

دو سرده‌ای پروانه به دسته‌های جدید «سائورونا» اضافه شد.

نام کتاب «سائورونا» را به این دلیل انتخاب کردند که حلقه‌های سیاه روی بال‌های نارنجی این حشره است، آنها را به یاد چشم‌جهان‌بین توصیف شده در کتاب‌های جی‌آرآر تالکین (JRR Tolkien) می‌د.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، دانشمندان گروه بزرگ از پروانه‌ها را به نام شخصیت شرور «سائورون» (Sauron) از رمان‌های ارباب حلقه‌ها نامگذاری کرده‌اند.

گروهی متشکل از ۳۰ دانشمند از سراسر جهان یک دهه را صرف مطالعه روی زیر قبیله‌ی پروانه یووپتیکینا(Euptychiina) کردند.

این دو عضو اولیه «Saurona triangular» و «Saurona aurigera» نام دارند، اما انتظار می‌رود گونه‌های بیشتری به آنها بپیوندند.

‌یک گونه‌ی پروانه به معروف شرور سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها نامگذاری شده است.

این تیم همچنین سرده‌های پروانه‌ای دیگری پیدا کرده است که دکتر هورتاس آن را «Argenteria» به معنای فلز نقره نامیده است و علت این نامگذاری فلس‌های نقره‌ای روی بال‌های این پروانه است.

«Saurona triangula» و «Saurona aurigera» اولین موجودی که به افتخار سائورون نامگذاری شده است. چشم درخشان این شخصیت شرور بر روی سوسک سرگین، قورباغه و دایناسور نیز نهاده شده است.

بیش از 400 گونه مختلف از پروانه‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و از پیشرفت‌های انجام شده در حوزه‌های دینی برای شناسایی تفاوت‌های میان آنها در سطح ژنتیکی و همچنین از نظر ظاهری استفاده می‌کنند.

نامگذاری یک پروانه به نام شخصیت شرور ارباب حلقه‌ها

این نام توسط دکتر بلانکا هورتاس (Blanca Heurtas)، متصدی پروانه‌ها در موزه انتخاب شده است. یکی از اعضای یک تیم بین‌المللی منتشرکننده مقاله مربوط به این پروانه در مجله «Systematic Entomology» است.

بخوان  اکنون می‌توانید همه ابزارهای جدید Microsoft 365 Copilot را امتحان کنید - اما فقط در صورت پرداخت

موزه تاریخ لندن امیدوار است این موضوع غیرمعمول توجه‌ها را به این گونه جدید جلب کند و به تحقیقات بیشتر کمک کند.