سامانه راداری جدید چین رونمایی شد

سان روی معاون مدیر CETC می‌گوید: این رادار، پایش زمینی نسبتاً مقرون به صرفه فضایی را برای خدمت به دوست می‌کند و قابلیت‌های موقعیتی را در برابر ماهواره‌های مدار نزدیک زمین برای تعیین وضعیت میدان نبرد می‌دهد.

چین در حال حاضر دارای یک سامانه دفاع هوایی پیچیده است که شامل ایستگاه‌های رادار ضد رادارگریز به ویژه در امتداد دریای جنوبی چین و سواحل شرقی اقیانوس آرام است.

یک سامانه دفاع هوایی پیچیده

وی می‌گوید، این سامانه جدید به طور ویژه به قابلیت کنترل فلکی ماهواره‌های نظارتی در مدار نزدیک زمین از صدها ماهواره در مدارهای مختلف تشکیل شده و توسط ایالات متحده مستقر شده‌اند، مجهز هستند.

به گفته سازندگان این سامانه، مجموعه‌های رادارهای SLC-18 که در مکان‌های مناسب قرار می‌گیرند، می‌توانند تمام ماهواره‌هایی را که در یک منطقه خاص قرار دارند، راصد و ورود ماهواره‌های دیگر را پیش‌بینی کنند و به فرماندهان حاضر در زمین زمان کافی برای واکنش و واکنش نشان دهند. انجام مناسب می‌دهند.

رادار آرایه های اسکن الکترونیکی فعال SLC-18

انتهای پیام



منبع

این سامانه توسط یک شرکت دولتی موسوم به China Electronics Technology Group Corporation (CETC) در حال توسعه است.

وو جیانکیا(Wu Jianqia) دانشمند ارشد برنامه رادار ضد رادارگریز ارتش چین در سال ۲۰۱۳ ادعا کرد که سامانه‌های راداری چین می‌توانند جت‌های اف-۲۲ آمریکایی را شناسایی و ردیابی کنند. تصور می‌شود این نوع جت‌ها پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین جنگنده‌های رادارگریز در جهان هستند که چند صد کیلومتر دورتر از سواحل چین پرواز می‌کنند.

چین از سامانه راداری قدرتمند جدید خود با شناسایی ماهواره‌های دشمن موسوم به SLC-18 رونمایی کرد.

بخوان  همکاری ۲ نهاد دولتی برای اجرای ۲ بند قانون جهش تولید دانش بنیان

به گزارش ایسنا و به نقل از SCMP، چین اکنون یک سیستم رادار قدرتمند جدید دارد که می‌تواند ماهواره‌های دشمن را شناسایی کند و آن را به دوست خود ارائه دهد. البته این کشور ذکر نشده است که کدام کشور را دوست می‌دارد.

وی افزود: رادار نظارت بر فضای ما می‌توان ماهواره‌ها را از فاصله دور شناسایی کرد و می‌توان آن‌ها را به یک پایگاه اختصاص داد که می‌توان به تجهیزات دیگری کمک کرد تا بر این اساس واکنش نشان‌دهنده و همچنین داده‌های ماهواره‌ها را برای کمک به آنها انجام دهد. تصمیم گیری به مرکز فرماندهی ارسال می‌کند.

سوالی که در مورد این سامانه راداری جدید پیش می‌آید این است که آیا برای ایالات متحده آمریکا تهدیدی خواهد بود؟ در دسامبر سال 2021، یک ژنرال ارشد نیروی فضایی آمریکا گفت که ماهواره‌های ایالات متحده در مسیر حمله به چین و روسیه قرار دارند و می‌افزایند که چین می‌تواند در فضایی از ایالات متحده پیشی بگیرد.

رادار ضد رادارگریز چین از محدوده یک متر استفاده می‌کند. به جیانکیا، این دیجیتال فرکانس پایین می‌تواند با بخش‌های بزرگ هواپیماهای رادارگریز مانند بال‌ها یا دم آنها برخورد کنند و گفته‌های پژواکی تولید کنند که بیش از ۱۰۰ برابر قوی‌تر از توان رادار است که از فرکانس‌های بالاتر می‌کند.

این سامانه راداری SLC-18 نامیده می‌شود و هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین در ژوهای استان گوانگدونگ به نمایش گذاشته شده است.