«سایبرتراک» با شیشه و بدنه ضدگلوله عرضه می‌شود



ایلان ماسک اعلام کرد که شیشه‌های خودروی سایبرتراک شرکت تسلای یا ضد گلوله خواهد بود، اما چه کسی می‌تواند فاجعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ رخ داد را فراموش کرد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، رویداد رونمایی از سایبرتراک ایلان ماسک در ماه نوامبر ۲۰۱۹ با یک حادثه شوکه کننده همراه بود. این کارآفرین میلیاردر ادعا کرده بود که شیشه‌های خودرو سایبرتراک را از یک شیشه زرهی اختصاصی تسلا تشکیل می‌دهد که بسیار محکم و نشان‌دهنده است.

با این حال، در طول رونمایی سال ۲۰۱۹، زمانی که یک توپ فلزی به سمت شیشه‌های کنار خودرو پرتاب شد تا قدرت آنها را نشان دهد، شیشه‌ها ترک خورد. ایلان ماسک این اتفاق ناگوار را با بیان اینکه برخورد قبلی روی در، شیشه را ضعیف کرده و به این نتیجه غیرمنتظره شده، توضیح داد.

به هر حال این اتفاق، همچنان ادعا می‌کند که پنجره‌ها واقعاً نشان می‌دهند و برای نشان دادن قدرت و طول عمر طولانی طراحی شده‌اند. اکنون، طبق‌های که توسط بیزنس اینسایدر منتشر می‌شود، مقاله‌ای است که در نهایت یک سایت عرضه شود، ضد گلوله نیز خواهد بود. اما آیا این ادعا درست است؟

اگر اینطور باشد، همه سایبرتراک‌ها این ویژگی را نخواهد داشت.

ماسک در این مقاله اظهار داشت که تسلا گزینه‌های را برای خرید یک سایت برتراک «حالت هیولا» (حالت هیولا) ارائه می‌دهد که نسخه‌ای مجهز به پنجره‌های ضد گلوله آن خواهد بود. با این وجود این قابلیت‌های کلیدی قابل حذف است، بنابراین مصرف ممکن است دو بار در مورد آن گزینه خاص فکر کنند.

لازم به ذکر است که هیچ شیشه‌ای در برابر انواع سلاح گرم یا پرتابه کاملا مقاوم نیست. کارایی یک شیشه ضد گلوله با طراحی دقیق، ضخامت و نوع مهماتی که برای مقاومت در برابر آن طراحی می شود، تعیین می شود. اگر مقاومت در برابر گلوله یک مشخصه نیاز به یک وسیله نقلیه باشد، برای کاربران معرق‌تر است که مواد و طرح‌هایی را انتخاب می‌کنند که برای حفاظت بالستیک تأیید شده‌اند.

بخوان  ادغام iCloud اپل در برنامه عکس مایکروسافت وارد می شود

ضد گلوله در برابر یک تفنگ دستی ۹ میلی‌متری

یکی از مواردی که احتمال بیشتری دارد که بپیوندد ضد گلوله بدنه این خودرو است. بدنه آن به طور خاص از فولاد ضد زنگ نورد سرد بسیار سخت تشکیل شده است که ماسک در سال ۲۰۱۹ این فولاد را گفت، آن را به معنای کلمه واقعی در برابر یک سلاح ضد گلوله می‌کند و آن سلاح تفنگ دستی ۹ میلی متری است.

در ماه اکتبر سال 2023، مالکان تسلا در سیلیکون‌ولی تصویر گلوله‌ای از یک سایبراک که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، منتشر کردند و نوشتند: سایبرتراک می‌تواند در برابر گلوله‌های تامی گان مقاومت کند. پست آنها در آن زمان توجه بسیاری را باید جلب کرد که همه آنها مثبت نبودند. بسیاری ادعا کردند که این تصویر نتیجه یک تیراندازی واقعی بود.

با این حال، به نظر می‌رسد ماسک بیشتر از شیشه‌های ضد گلوله در ذهن خود داشته باشید. او تاریخ تحویل اولین خودرو را ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳(۹ آذر) تعیین کرده است. این زمان، تعداد زیادی از برنامه‌های اولیه این شرکت در سال 2019 نشان می‌دهد که مدیر تسلا به ادعای خود نشان می‌دهد.

پس دو سوال ذهن ما را درگیر کرده است: آیا خودروهای سایتبرتراک برقی به زودی مشتریان تحویل خواهند داد؟ و آیا با شیشه‌های ضد گلوله می‌شوند؟ فقط زمان می‌تواند به این سوالات پاسخ دهد.

انتهای پیام



منبع